Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oude batterij(accu) oplader is net overleden :'( Ben nu dus op zoek naar een nieuwe oplader die zowel NiCd als NiMH tot 1600 mAh kan laden.
Iemand een tip over wat een goede lader is en waar je die kunt kopen?
Conrad heeft een aantal laders op de site staan maar ik bestel daar liever niet online omdat dat nogal lang schijnt te duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:16

scorpionv

This space for rent

Ik heb er 1 van de Conrad, een Voltcraft KC-983, werkt perfect hier! 4 batterijen tegelijk opladen, automatische detectie van de batterijsoort en afmetingen.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb een philips multilife ladertje plus 2 NiMh 1100 mAh batt. gekocht bij de Gamma voor ong 30 euro. Prima spul...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:54
Kunnen die gp dingen dat niet
www.gppowerbank.nl ?

Hmm volgens mij niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-07 16:59

JT

VETAK y0

Als het maar een langzame lader is, dan kan er ook NiMH in.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een MW5798 Intelligent Charger.
Kun je ook batterij-onderhoud mee doen enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 00:04 schreef Ventje23 het volgende:
Heb een MW5798 Intelligent Charger.
Kun je ook batterij-onderhoud mee doen enzo...
Kan die 1600 mAh NiMH opladen? heb wel een deense handleiding gevonden en daar staat dat i maar tot 1100 mAh gaat? Waar heb je die oplader gekocht btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Kijkshop hebben ze allerlei batterijladers. Tijdgestuurde laders en laders die de laadstroom aanpassen terwijl er gekeken wordt naar bepaalde reacties van de batterij (voor NiCd en NiMH). Een tijdgestuurde lader kost ong. 30-40 gulden en dan duurt het ong. 9 uur voor een 1300 mAh NiMH-batterij. Een lader die de laadstroom aanpast kost ong 60-80 gulden en die laadt een 1300mAh-batterij in ong. 4 uur. In beide gevallen is er geen kans op overladen. Ik heb een tijdgestuurde (was 40 piek bij kijkshop) en die doet het prima met NiCd en NiMH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsv
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een Annsman lader (powerline4) www.ansmann.de voor AA en AAA batterijen. Deze lader kan nicd en nimh batterijen opladen, max laadtijd 3 uur, stopt vanzelf als de batterij vol is enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-04 10:23
GP in ieder geval niet...

is alleen voor NiMh hoger dan 1500 en dan liefst nog van GP ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-07 13:49

Bluppy2

Hip!

ik heb een Sony BC-34HNL, kan AA en AAA opladen. Volgens mij kan hij ook NiCD en NiMH opladen.. (ik heb NiMH AAA's voor mijn ti83)

edit:
nagezocht:
het klopt.. hij kan beide types aan... koste met 4 AAA NiMH accu's 50 piek bij de lokale fotodiscount

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-07 11:40

spok9

Groen...

Ik heb er zelf 1 gebouwd op school :P

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Op woensdag 09 januari 2002 00:02 schreef JT het volgende:
Als het maar een langzame lader is, dan kan er ook NiMH in.
Yep , dacht het niet, de rimpel die nimhs geven bij "opgeladen en er kan nix meer bij" is vele malen kleiner dan nicd,s dus dat verhaal gaat niet op, nog niet te spreken over de laadmethode zelf...

ontopic: Koop bij de betere electroboer een computergestuurde lader voor nicd en nimh, kost 39,00 € , maar kun je er ook alles inproppen, ding weet wat je erin drukt en gaat over op tricle carge indien vol , dus altijd volle bats en je kan ze gerust 2 week laten zitten... ,zit een mogelijkheid op tot discharge, wel handig..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Pagina: 1