welke cdr's voor svcd's?

Pagina: 1
Acties:

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
welke cdr's zijn goed geschikt voor stand alone dvd's?

is het trouwens verstandig om svcd's te branden op 8x inplaats van mijn max (12x) ivm schrijffouten?

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-04 13:38
Maakt niks uit, de goedkoopste troep doet het bij mij in de DVD.

no comment

• Knoetje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-01 13:39
Ik heb een vereselijk goed kope dvd speler.
En ik gebruik nog goedkopere cd-r-tjes
Brand met een goedkope brander op 16 speed...

Bij mij geen probleem

Alles is najagen van wind...

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Op dinsdag 08 januari 2002 20:19 schreef lev het volgende:
welke cdr's zijn goed geschikt voor stand alone dvd's?
DVD spelers hebben voor mpeg(2) een hele goede foutdetectie/correctie (vergeleken met mediaplayer/cdromspeler), daarom kunnen de meest brakke beschadigde VCD's , die ook nog eens vol met schrijffouten staan door een DVD speler altijd wel (Gedeeltelijk) afgespeeld worden.
Zelf cd's met zichtbare krassen DOOR de ziverkleurige laag heen, worden op de onbeschadigde gedeelten probleemloos afgespeeld.

Wel moet je er op letten dat goedkope cd's ook minder lang mee gaan en meer lijden oiv licht enzo. Dus als je film(pje)s hebt due heel lang bewaard moeten blijven zou ik wel voor een merk-CD gaan.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Ik brand mijn VCDtjes op parrot (1,65 per stuk bij opussuplies) en op sony's (overal pak weg 2,-) gewoon omdat ik graag heb dat ik ze over een aantal jaar nog goed kan afspelen.

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-03 15:17

Papillon

Spring 's in the Air...

Afhankelijk van hoe lang je de CD's wil kunnen gebruiken om te bekijken, moet je je CD's kopen.

Heb hier een partij van die Platinum, mitsui, fuji, philips en arita CD's liggen. Nou ik kan je vertellen dat de platinum en arita's verkleurd zijn, ze worden steeds geler met de tijd en ook steeds moeilijker leesbaar. De Mitsui en fuji's houden zich perfect. De philips houden zich over het algemeen ook wel goed, echter heb ik daar zoveel verschillende versies van dat ik daar geen zinnige uitspraak over kan doen.

m.a.w. wil je de CD"s na een jaar nog goed kunnen gebruiken, dan doe je er verstandiger aan de betere (en vaak duurdere) CD's in huis te halen.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Pagina: 1