Philips 107S flikkert ..het einde nabij? :(

Pagina: 1
Acties:

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Topicstarter
( Heb natuurlijk eerst braaf gezocht :) )
Mensen..soms gaat mijn oude 107S flikkerend beeld vertonen, of lijkt het alsof ie van resolutie veranderd (beeld wordt dan effe wat groter en dan weer kleiner). Dit deed ie maanden geleden al heeeeel af en toe, maar het is nu bijna dagelijkse kost. Niet zo erg dat ik niet meer kan internetten of zo, want het gaat na een tijdje wel weg..
Is het gewoon een teken dat ik hard moet gaan sparen voor een nieuwe?
Kreeg ook van een vriend van me te horen dat deze monitor geen 1152x864 op 75herz aan zou moeten kunnen en dat ik em dus een beetje heb "overgeklokt" gedurende die maanden dat ik die reso draaide.
Zou dit een reden zijn waarom ie een beetje aan het gek doen is? Of is er een andere verklaring voor te vinden?
Heb geen instellingen veranderd, en het probleem bestaat bij zowel mijn oude als nieuwe videokaart (daarom verdenk ik ook de monitor)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Zit je op zolder? uit het raam ermee dan >:)

edit:
Mijn voortuin ligt ook al vol

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Topicstarter
tis idd een idee,maar ik hou em nog wel, geen centjes over helaas..tis nog niet continu, dus gamen gaat er nog prima mee :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
weet je zeker dat het niet aan je videokaart ligt?

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

hertzen goed ingesteld?
Flikker komt door lage hertz denk ik.

En ik heb trouwens zijn grote broer :9 (zie sig)

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 22:21 schreef Basz19 het volgende:

En ik heb trouwens zijn grote broer :9 (zie sig)
Ben jij daar blij mee :? ;)

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 22:36 schreef Shaggy16 het volgende:

[..]

Ben jij daar blij mee :? ;)
hij heeft ze monitor op 75 hz dus als je goed leest zie je dat het niet aan de Refresh rate ligt

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 22:38 schreef MaXxX het volgende:

[..]

hij heeft ze monitor op 75 hz dus als je goed leest zie je dat het niet aan de Refresh rate ligt
75Hz vindt ik flikker mode >:) sorry kan er ook niks aan doen >:)

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Over het algemeen doet Philips niet moeilijk over deze zaken als hij echt kapot is kan je hem inruilen. Zelfs nog als je garantie van 3 jaar voorbij is :) zo heb ik onlangs een 107s van iets meer als 3 jaar ingeruild voor een 107b. De eerste vervanger die ik kreeg was ook nog defect dus maar weer gebeld en nu weer een nieuwe gekregen.

Nu ik er trouwens over nadenk kan ik me ook iets herinneren van dat flikkeren wat jij beschrijft heb ik volgens mij ook last van gehad maar hoe lang dat was en of dat het erger werd richting het tijdstip dat mijn monitor kapot ging :?

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Topicstarter
1)Die reso van 11zoveel was 75herz..draai nu dus 1024x768@85 omdat ie bij 1152x8nogwat reso idioot continu flikkert.
2)Mijn beide videokaarten gaven hetzelfde probleem, en een mx400 en gf2ti zijn nogal anders :)
3)Ben een zij ;)
4)Bon 16-01-99!! Gauw bellen :)

Nou Marshal, ik zal snel Philips vragen wat de beste optie is en ik wil een vervangende monitor natuurlijk, kan niet zonder pc (heb geen reserve scherm)

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
De 107S moet wel 75Hz aankunnen op 1152x864, die van m'n ouders heb ik mbv. Powerstrip zelfs op 79 gekregen >:) (Op 80 begon het beeld te trillen en nog hoger gaf een signal out of range error). Maar ik heb het ook wel eens gehad dat het beeld kort iets inkrimpt en daarna snel weer groter wordt. 't Gaat na een tijdje vanzelf weg en zo vaak komt 't gelukkig niet voor...

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Op dinsdag 08 januari 2002 23:47 schreef 2Dutch2 het volgende:
Nou Marshal, ik zal snel Philips vragen wat de beste optie is en ik wil een vervangende monitor natuurlijk, kan niet zonder pc (heb geen reserve scherm)
Dat is geen probleem bij philips ze ruilen je monitor meteen om als ze je monitor op komen halen.
Dit betekent wel dat je een helemaal andere monitor krijgt die vanaf dat moment van jou is (met een beetje geluk krijg je een 107b terug die kreeg ik nl. ook). Dit waren ze de eerste keer bij mij vergeten te vertellen. |:(

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Topicstarter
Hmm..krijg ik wel een 17"?
Dan is het me al snel best ,aangezien de 107S het instapmodel is :)
Nu heb ik al 1 dag geen geflikker gezien..het ding houdt me nog voor de gek ook..grrr.trap er niet in.. :P

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
je hebt 3 jaar onsite garantie dus het is nog binnen de garantieperiode. Gewoon bellen naar de helpdesk (nummer staat wel in een topic dat ik laatst gepost heb, kon het nummer nergens vinden..) en je krijgt binnen een paar dagen een vervangende.. ik heb maandag gebeld naar de helpdesk en kreeg gisteren een vervangende bezorgd *D

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:30

^^0nMe

Got Babana's?

Hmmmmmz, dit probleem heb ik ook, het zal toch niet zo zijn dat mijn monitor (vage medion 17") verrot is/gaat, heb pas geleden al mobo+cpu moeten vervangen, dit is niet echt leuk ;(
Trouwens, echt exact op jouw manier gebeurd, ook eerst maanden geleden heel af en toe, maar nu elke dag een paar keer. Bij mij degaussed ie ook wel eens op rare momenten, zonder dat ik wat gedrukt heb.
Ik heb btw een Radeon ViVo, ligt zeker niet daaraan, ook niet door de refreshrates denk ik. Zelfs mijn hele oude vissekom 14" heeft deze probs niet, terwijl ik hem al jaren heb gebruikt en nu nog.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Topicstarter
arme wij..ging er maar een cdromdrive kapot..liever dan mijn monitor..maar ik zal dat Philips nummer eens gaan zoeken.

0800-0232011
okee..zet het effe in mijn gsm,tis gelukkig gratis :)
nog bedankt voor de tips allemaal!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Topicstarter
gebeld, binnen 2 werkdagen oude opgehaald,andere geven ze meteen mee! Nou..dit is wel erg toppie van Philips.. :)

Pagina: 1