Low level format en garantie

Pagina: 1
Acties:

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 15:29
Ik heb mijn ibm eens een keertje ge lowlevelformat vanwegen een onverwijderbare partitie. Maar het schijnt dat de garantie dan vervalt. Mijn vraag is hoe (en of) ibm kan zien dat ie een keertje gelow-level-formateerd is???

• wij
sorrie dat ik maar 22min wil wachten maar ik moe voor 9 uur van internet af., dus kick ik hem maar ff. Is dit trouwens een moeilijke vraag??

Verwijderd

Moeilijke vraag ja. Ik denk dat je t niet kunt zien als je m verder weer gewoon gebruikt hebt, maar k weet t niet zeker.

Verwijderd

Wat bedoel je precies een echte low level format of een die ook wel zo genoemd word maar eigenlijk een mid level format is (het zgn met nullen schrijven van de hd) een mid level format zou geen probleem moeten zijn ivm garantie.

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

Ik heb echt nog nooit onverwijderbare partities gehad.
Trouwens die linux fdisk krijgt altijd alles weg mij mij.
Misschien een idee.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

of gebruik debug, flikkert de MBR leeg.
en is niet te tracen.

Verwijderd

als je IBM's DFT gebruikt en een fout vind doet ie ook een lowlevelformat(wat een woord).....

Verwijderd

ze doen er in elk geval niet moeilijk over als ze het al kunnen zien (betwijfel ik sterk)...
mijn IBM 75GXP, 45Gb heb ik ook es een keertje low level format overheen gehaald nadat een DDO, win98se installatie en partition magic een ongelovelijk puinhoop van die partities hadden gemaakt dat ik ze niet eens meer kon verwijderen met standaard tooltjes. Dus toen heb ik er maar een low level format overheen gegooid (duurt wel verschrikkelijk lang trouwes, iets van 24 uur bij mij).

In elk geval, later ging hij kaputt zoals zo vele van z'n broertjes en heb ik 'm naar IBM opgestuurd. Binnen 3 weekjes een mooie 60GXP, 60GB terug gekregen :)

• wij
Ik heb mijne al geformateerd (duurde ook 24uur dus een echt low-level) maar ik hoef dus niet echt bang te zijn als ie kapot is dat ik geen garantie kan krijgen?
Pagina: 1