ide controller problemen

Pagina: 1
Acties:

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58
bij een huisgenoot van me wilden ik even een netwerkkaart (realtekje) installeren. Alles goed, maar ik moest win95 cd erin doen, en nu kan windows 95 die dus niet vinden :? Ik kan niet zeggen dat hij van d:\win95 die bestanden moet halen...

Die huisgenoot zijn computer heeft een tijd stilgestaan, en hij is nu na lange tijd voor het eerst weer aan. (er is mee gesjouwd ondertussen).

Het bios herkent hem wel, en bij opstarten zie ik ook:

found cd-rom... blablabla

cd rom spint wel op, lichtje gaat ook branden.

In apparaatbeheer is geen harde schijf te zien (verkenner wel), ook geen cd rom (niet in verkenner). Bij de ide controllers staan gele uitroeptekens, met de mededeling dat het apparaat niet aanwezig is, kapot of verkeerde drivers....

wat kan ik doen???

(hij start dus wel gewoon windows op)

hij heeft iets van een cyrix 300 blabla, dus intel busmaster driver gaan niet werken denk ik.....

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-04 15:59

Snow_King

Konijn is stoer!

Uhm BIOS batterij maybe EMPTY? laad hem gewoon ff een paar nachtjes in het stopcontact zitten.

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 20:42 schreef Snow_King3000 het volgende:
Uhm BIOS batterij maybe EMPTY? laad hem gewoon ff een paar nachtjes in het stopcontact zitten.
Als je niks zinnigs te zeggen hebt, zeg dan niks, dit slaat toch nergens op |:(

Je kunt proberen de driver opnieuw te installeren voor zowel je prim. als sec. controller, wellicht dat dit helpt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op dinsdag 08 januari 2002 19:46 schreef Allardie het volgende:
In apparaatbeheer is geen harde schijf te zien (verkenner wel), ook geen cd rom (niet in verkenner). Bij de ide controllers staan gele uitroeptekens, met de mededeling dat het apparaat niet aanwezig is, kapot of verkeerde drivers....
Dit is een virus.

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58
terw_dan: weet je toevallig welk virus? dan kan ik kijken wat ik eraan kan doen...anders zoek ik wel even via mcafee viruscentral

tweakguy: moet ik dan even kijken wat voor chipset het is, en dan bijv bij via "busmaster drivers" halen??

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-11-2025
Kan virus zijn. Gisteren zelfde probleem gehad. Zie ook topic "CD-ROM verdwenen in Win98" van ongeveer een dag
oud. Als je in veilige modus start werd bij mij aangegeven
dat het waarschijnlijk een virus was. gefixt met opstartdiskette win98. Command0 "fdisk /mbr" gebruiken.
Hierna was CD-ROM weer terug.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op woensdag 09 januari 2002 00:05 schreef Allardie het volgende:
terw_dan: weet je toevallig welk virus? dan kan ik kijken wat ik eraan kan doen...anders zoek ik wel even via mcafee viruscentral
Er zijn heel veel virussen die dit doen. Maar dit is definetly een virus, eventueel te fixen door middel van Fdisk/mbr (maar zou ik niet op vertrouwen)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op woensdag 09 januari 2002 00:26 schreef sniper20 het volgende:
Kan virus zijn. Gisteren zelfde probleem gehad. Zie ook topic "CD-ROM verdwenen in Win98" van ongeveer een dag
oud. Als je in veilige modus start werd bij mij aangegeven
dat het waarschijnlijk een virus was. gefixt met opstartdiskette win98. Command0 "fdisk /mbr" gebruiken.
Hierna was CD-ROM weer terug.
Maar heb je mogelijk nog steeds het virus op je systeem zitten.
Ik zou mijn bak toch helemaal leeggooien en opnieuw installeren. Voel ik me toch veiliger.

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-11-2025
Op woensdag 09 januari 2002 00:33 schreef terw_dan het volgende:

[..]

Maar heb je mogelijk nog steeds het virus op je systeem zitten.
Ik zou mijn bak toch helemaal leeggooien en opnieuw installeren. Voel ik me toch veiliger.
Je kunt gewoon fdisk \mbr gebruiken.
Er gaat geen data verloren. Als je zeker wilt weten of er nog een virus op zit scan je gewoon de hele PC in Win95
met virusscanner.
Pagina: 1