Zit er een temp meter op geforce kaarten?

Pagina: 1
Acties:

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb nu een geforce kaart, en wil deze overclocken.
Hiervoor had ik een tnt2 m64 die ik aardig kon overclocken (vanwege slappe voeding niet echt hoog)
Bij deze kaart trok ik de kast altijd open om te voelen hoe warm die was.
Nu las ik een andere post dat op de een of andere manier de temperatuur van de kaart te meten is via software.
Nu is mijn vraag: Kan ik met programma's de temp van mijn kaart meten, of moet ik daarvoor eerst een temp sensor op mijn kaart maken?

(ik kon geen echt antwoord met de search vinden)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Sir Vega
  • Laatst online: 05-01-2022
volgens mij hebben alleen leadtek geforce kaarten temp semsors.. verder niet

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

bij sommige kaarten zit deze erbij (asus).

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Gisae
  • Niet online
Ik heb een powercolor (jaja, ik weet het, ik ben er niet trots op)
aangezien dit de ergste budgetkaart ter wereld is neem ik aan dat er geen temp sensor op zit.
Aangezien ik het toch zeker wil weten wil ik het even proberen. Waar kan ik een proggie vinden waarmee ik het kan meten?

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 13:01

wij

Op dinsdag 08 januari 2002 19:49 schreef chaos_rulez het volgende:
Ik heb een powercolor (jaja, ik weet het, ik ben er niet trots op)
aangezien dit de ergste budgetkaart ter wereld is neem ik aan dat er geen temp sensor op zit.
Aangezien ik het toch zeker wil weten wil ik het even proberen. Waar kan ik een proggie vinden waarmee ik het kan meten?
Powercolor is zeker geen slechte kaart.
Maar ik zou ook graag zo'n progie willen proberen met mijn geforce (ook een vaag merk)

Verwijderd

Bij mn Asus V7700 zat een clock utility en een Hitte meter proggie, goed voor elkaar duz!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Mijn Leadtek jheeft een tempsensor. 2 om precies te zijn. 1 Core side temperture en 1 core middenop temperature...

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:44
zitten ze ook op Geforce MX kaarten ?!
Zoja welke util ?

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Op dinsdag 08 januari 2002 21:24 schreef Reveal! het volgende:
zitten ze ook op Geforce MX kaarten ?!
Zoja welke util ?
Dat kun je zo niet stellen. Het is afhankelijk van merk en type of er wel een hardwaremonitoringchipje opzit.
Heeft op zich niets met de MX an sich te maken.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Bij de V7700 series zit toch dat VGA Probe proggie dat bij het opstarten de temperatuur van de videokaart checkt. Misschien is dat iets voor jullie.

• Gisae
  • Niet online
zou iemand dat proggie hier ff neer willen zetten zodat ik kan kijken of het bij mij werkt?
(ik vraag niet om warez, moet wel freeware zijn)

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:24
Ik heb gewoon mijn temp sensor die bij m'n Soltek SL-75DRV2 mobo zat erop geplakt :) kan ik ook mooi de temps mee aflezen.

Verwijderd

[b]Ik heb gewoon mijn temp sensor die bij m'n Soltek SL-75DRV2 mobo zat erop geplakt :) kan ik ook mooi de temps mee aflezen.
yep idem dito - het is natuurlijk beetje vertekend beeld, ik heb hem in/op het koelblokje geschoven en vastgeplakt dus je meet wat teveel lucht mee :) maar toch ! hij tempt dan tussen 66 en 72 graden ongeveer.

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:24
Ik gewoon onderop de kaart :/ of bovenop als je em zo bekijkt wanneer ie in de pc zit. Daar wordt ie ook heet. Zit op 55°C
Pagina: 1