Op dinsdag 08 januari 2002 19:28 schreef Sjawarmaman het volgende:
Ik weet waarom die malloot mijn topic heeft dichtgegooid:
In het kader van "nuanceren is een gave" zal ik je er nu niet voor waarschuwen, maar ik wil je vragen in het vervolg moderators normaal aan te spreken. Moderators zijn ook mensen, doe gewoon hun "werk" doen. Als je het daar niet mee eens bent, is vervelend, maar schelden heeft geen zin.
Sterker nog, vaak werkt het averechts, omdat schelden bij de moderators ook een gevoel van "onvrede" opwekt, en mocht een moderator dan een fout gemaakt hebben, zal hij of zij dat in een dergelijke emotioneel geladen situatie minder snel toegeven.
1: ik kickte mijn eigen topic niet omhoog, ik verbeterde een groffe taalfout in mijn topic. en wtf maakt het uit dat ik daarvoor een reply gebruik??? Kinderachtig gedoe van overactieve moderators.
Voor het verbeteren van spelfouten hebben we het

(edit) knopje uitgevonden. En in eerste instantie is het niet erg als je daarvoor een reply gebruikt, maar als je vervolgens een uur later je topic weer een kick (zonder toegevoegde waarde ditmaal) de lucht in geeft, kan ik me voorstellen dat de indruk gewekt wordt dat je je topic aan het "hooghouden" bent.
Bovendien zijn er redelijk wat forumbezoekers die liever gebruik maken van de reply knop dan van de edit knop, omdat ze op die manier sneller meer posts hebben, en eerder voldoen aan de voorwaarden voor de private fora.
Los van dat dat de bedoeling niet is, komt het de overzichtelijkheid van topics vaak niet ten goede, en daarom wordt hier (terecht) tegen opgetreden.
Op dinsdag 08 januari 2002 19:34 schreef Sjawarmaman het volgende:
Ja ok, dan had hij dat als reden moeten geven, maar niet zeggen dat ik 'm na een minuut al omhoog schopte want dat was dus Bullshit.
"Bullshit"? Wederom het verzoek je iets te nuanceren. Nogmaals: de eerste keer had je best kunnen editten, en als je dat één keertje niet doet maakt dat niet uit, maar als je vervolgens een zinloze post als deze doet:
Op dinsdag 08 januari 2002 15:55 schreef Sjawarmaman het volgende:
Ben ik de enige hier die op de UvA zit??
... dan wek je gewoon erg sterk de indruk dat het niet zozeer om het verbeteren van de spelfout te doen is, maar om het omhoogschoppen van het topic.
Kortom: zoek de fout bij niet meteen bij een ander, en voel je niet meteen aangevallen.
Ik vraag me dus af of de UvA via hun eigen Internetnetwerk ook aan studenten internet verschaft net zoals in Delft, Maastricht etc.
Wellicht dat ze je hier op de helpdesk, of bij systeembeheer, van de UvA wat meer over kunnen vertellen. Ik heb wel eens iemand over "uvainbel" horen praten, maar daar blijft het wat internet-faciliteiten van de UvA geloof ik bij.
Ow ennuh...
Goed probeer ik het nog een keer, en dit keer zal ik maar 1 (ja moderator speciaal voor jou<font color="red">w</font>: 1POST) gebruiken.