Zie topic, zou dit veel snelheidsverschil zijn? het is wel een groot prijsverschil, die P3-500E is nl. dubbel zo duur, maar heeft wel een 100Mhz FSB, wat de snelheid van mijn RAM natuurlijk ten goede komt, maar wat denken jullie, het gaat mij trouwens niet om de overclockbaarheid, maar het performance / prijsverschil. En zou een celeron II 533 snel genoeg zijn voor een DivX kijken en DVD's softwarematig afspelen?
Ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat de p3 (met name door de fsb en de 512 kb cache) veeeeel sneller en krachtigger is.Op dinsdag 08 januari 2002 19:16 schreef Jaromir het volgende:
Zie topic, zou dit veel snelheidsverschil zijn? het is wel een groot prijsverschil, die P3-500E is nl. dubbel zo duur, maar heeft wel een 100Mhz FSB, wat de snelheid van mijn RAM natuurlijk ten goede komt, maar wat denken jullie, het gaat mij trouwens niet om de overclockbaarheid, maar het performance / prijsverschil. En zou een celeron II 533 snel genoeg zijn voor een DivX kijken en DVD's softwarematig afspelen?
Dus voor performance: de p3 pakken.
nou dit is dus een coppermine P3 dus 256KB cache, maarruh, is het die dubbele prijs nu echt waard zo'n P3-500?
Voor DivX te kijken is die celly wel goed hoor
(als er zo veel prijsverschil in zit zou ik dat cellytje vatten
)
Jah, maar scheelt het nu echt zoveel in gaming performance of je nu een celeron II 533 hebt of een p3 500? Of is dit te verwaarlozen?
P.S> de rest van de componenten zijn:
1GB RAM
60GB Maxtor HD
s3 savage 4 onboard, dus gebruikt 32 MB van het intern geheugen.
OS wordt dual boot van win98 SE en win2k SP2
1GB RAM
60GB Maxtor HD
Verwijderd
denk dat de celeron goed genoeg is heb met een p1-133 ook divx kunnen spelen dvd is leuk als je dvd een beetje snel is:)Op dinsdag 08 januari 2002 19:16 schreef Jaromir het volgende:
Ik zou zeggen neem de celly en klok deze gewoon over. Op de school waar ik werk heb ik ook alle celeron 633's op 800mhz lopen, zo stabiel als wat en zonder voltage-mods 
Overgeklockt komt de celly echt wel in de buurt van de p3 en je bespaart wel een hele berg geld.
Kijk ook eens naar deze review:
http://www.sharkyextreme.com/hardware/reviews/cpu/celeron_533/3.shtml
Overgeklockt komt de celly echt wel in de buurt van de p3 en je bespaart wel een hele berg geld.
Kijk ook eens naar deze review:
http://www.sharkyextreme.com/hardware/reviews/cpu/celeron_533/3.shtml
Voor gaming is zo'n P!!! an sich beduidend beter. En je gaat toch geen 1GB ram combineren met een Celeron en 't op 66MHz laten lopen? Zonde!Op dinsdag 08 januari 2002 19:43 schreef Jaromir het volgende:
Jah, maar scheelt het nu echt zoveel in gaming performance of je nu een celeron II 533 hebt of een p3 500? Of is dit te verwaarlozen?
1GB RAM
60GB Maxtor HD
Als het prijsverschil absoluut gezien niet zo schrikbarend groot is zou ik zeker voor de 500E gaan.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
Celeron zuigt, alles wa "budget-versie" ofzo is moete ni pakken. Alleen door te weinig cache alleen al loopt em megatraag. Neem maar gewoon P3. Zeker voor games, da owned bigtime
Verwijderd
Argumenten zie ik niet... pers. mening welOp dinsdag 08 januari 2002 20:05 schreef BlackIllusion het volgende:
Celeron zuigt, alles wa "budget-versie" ofzo is moete ni pakken. Alleen door te weinig cache alleen al loopt em megatraag. Neem maar gewoon P3. Zeker voor games, da owned bigtime
Maarreuh ik zou voor een PIII gaan als ik van jou was... Waarom een duron kopen als je een athlon kan betalen? (maar een vergelijking)
Zo kan je het ook bekijken. Anderzijds ben je niet echt veeleisend zie ik en als je een persoon bent die nogal wat spaart enzo, zou ik toch de Celeron kopen...
Celeron 533:
- full speed cache
- 128KB cache
- FSB 66
P3-500E:
- full speed cache
- meer cache (256KB)
- FSB 100
Voordelen P3:
- hogere FSB
- meer cache
- SIMD (dat was het toch?) instructies
meer eigenlijk niet... maar goed, de FSB = RAM op 100 is toch echt wel lekker hoor
- full speed cache
- 128KB cache
- FSB 66
P3-500E:
- full speed cache
- meer cache (256KB)
- FSB 100
Voordelen P3:
- hogere FSB
- meer cache
- SIMD (dat was het toch?) instructies
meer eigenlijk niet... maar goed, de FSB = RAM op 100 is toch echt wel lekker hoor
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Verwijderd
Ik met K6... never againOp dinsdag 08 januari 2002 20:15 schreef BlackIllusion het volgende:
mja, argumenten: persoonlijke ervaring met celeron en k6-2 enzo
Verwijderd
Ik zou voor de p3 500 gaan , maar voor gamen kom je toch al niet ver met die onboard kaart.
En met die 1 gig ram is het ook zonde om een 66fsb proc erin te stoppen die er geen goed gebruik van maakt.
En met die 1 gig ram is het ook zonde om een 66fsb proc erin te stoppen die er geen goed gebruik van maakt.
Sorrie, iets te snel gelezen. De 500e is inderdaad een socket versie met 256 ipv 512 kb cache. Maar wel op de volle processorsnelheid.Op dinsdag 08 januari 2002 19:33 schreef Jaromir het volgende:
nou dit is dus een coppermine P3 dus 256KB cache, maarruh, is het die dubbele prijs nu echt waard zo'n P3-500?
Nogmaals: ik heb met beide eens mogen spelen, de celeron wil je echt niet. Ga voor de p3, ook icm met win2k is dit aan te bevelen als je dan (net) een beetje (extra) performance nodig hebt.
Nouw... ik heb hier een PIII 450@517 draaien, maar m'n pa heeft net een laptop gekocht met een celli 800Mhz, die is me toch wel een behooooorlijk stukje sneller
en dat met maar 128MB ram tegen de 448MB die in dit bakkie zit...
Tussen een PIII500 en een Celli533 zit natuurlijk wat minder verschil, ik denk dat de celeron iets minder presteert. Ik zou je aanraden als je toch de PIII overweegt een celeron @ 600 ofzow te kopen, zit je altijd beter dan met die (dure) PIII
Tussen een PIII500 en een Celli533 zit natuurlijk wat minder verschil, ik denk dat de celeron iets minder presteert. Ik zou je aanraden als je toch de PIII overweegt een celeron @ 600 ofzow te kopen, zit je altijd beter dan met die (dure) PIII
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Kun je de celeron 533 niet op 8*100 laten lopen? Heb je je 100Mhz bus en 300 Mhz meer dan een P3-500. Is dan echt wel sneller in 99% van de gevallen.
100%, maar moet je goed coolen...Op dinsdag 08 januari 2002 20:43 schreef White Feather het volgende:
Kun je de celeron 533 niet op 8*100 laten lopen? Heb je je 100Mhz bus en 300 Mhz meer dan een P3-500. Is dan echt wel sneller in 99% van de gevallen.
Verwijderd
Jij hebt het over een Katmai P3. Wij hebben het dus over een coppermine P3Op dinsdag 08 januari 2002 20:39 schreef Scatman_II het volgende:
Nouw... ik heb hier een PIII 450@517 draaien, maar m'n pa heeft net een laptop gekocht met een celli 800Mhz, die is me toch wel een behooooorlijk stukje snelleren dat met maar 128MB ram tegen de 448MB die in dit bakkie zit...
Katmai: 512KB half speed cache
Coppermine 256 full speed cache.
En deze valt ook nog eens flink te overklokken op een bus van minimaal 133fsb
Deze processor wordt dus passief gekoeld, vandaar dat ik geen van de huidige processors neem omdat deze een en al koelgeweld nodig hebben. en een pentium 3 533Mhz @ 133Mhz FSB is nergens te vinden, deze ou ik nl. het liefst hebben. Maar zelfs bij de vraag en aanbod reageert niemand, dus die pentium 3 533Mhz @ 133Mhz FSB heb ik dus al afgeschreven, tenzij een van jullie een coppermine P3-533Mhz @ 133Mhz FSB @ FCPGA aan mij wilt verkopen of voor een leuk prijsje weet uit te halen
das dan ook weer waar
Pagina: 1