[VNC] Portmapping

Pagina: 1
Acties:

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:46

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Topicstarter
Ik heb een internetservertje hier staan met WinVNC erop. Op deze server gebruik ik de gewone Windows 98 internet sharing om het internet te delen.

Als ik vanuit het lokaal netwerk met de viewer de server wil besturen werkt dit perfekt. Probeer ik het vanuit internet dan gaat het mis.

Nu heb ik al gelezen dat ik dan poort 5900 moet mappen naar 127.0.0.1 (localhost). Nu weet ik dat je met sygate en winroute gewoon poorten kunt mappen maar kan dit niet op de een of andere manier met een ander tooltje of met iets wat al standaard in windows zit?

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:46

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Topicstarter
Die heb ik geprobeerd maar als ik een poort mapte voor alleen de internetadapter dan mapte hij hem bij de volgende startup weer voor alle adapters dus ik ben eigenlijk op zoek naar een andere.

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 15:47
vnc werkt via poort 5800 dus misschien is dat het probleem. Je kunt gewoon met een browser naar het ip van je server gaan op poort 5800. Dus http://[ip_server]:5800

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 09:50

Tjark

DON'T PANIC

ff (totaal) offtopic: van de week kwam ik er achter dat er ook TightVNC bestaat: met (betere) compressie zodat je minder van de bandbreedte vraagt als je over het inet naar de VNC-pc gaat.

www.tightvnc.com

*insert signature here

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

je moet d8 ik en 5800 en 5900 mappen

werkt bij mij ook (WinRoute Pro)

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Pagina: 1