Ik wil dus een formpje maken met een master/detail erin.. Dit wil echter niet echt helemaal lukken, krijg die 2e tabel als het ware niet meegescrollt.. heeft iemand voor mij aanwijzingen of een simpel voorbeeldje hoe ik zoiets kan doen??
Dit doe je dus in VB6, niet in Access zelf? Dan zou ik eens naar Datacontrols kijken. Er zit ook een VB Application wizard in VB, daarmee kun je een db selecteren en VB zelf Master/Detail forms laten maken. Dan kun je wel zien hoe of wat
oogjes open, snaveltjes dicht
Ja in VB6 zelf.. Die wizard die je bedoelt heb ik bekeken, maar de code die daaruit komt word ik ook niet veel wijzer van.. Hoe zou ik dat met die datacontrols kunnen doen??Op dinsdag 08 januari 2002 18:30 schreef El_Mundo het volgende:
Dit doe je dus in VB6, niet in Access zelf? Dan zou ik eens naar Datacontrols kijken. Er zit ook een VB Application wizard in VB, daarmee kun je een db selecteren en VB zelf Master/Detail forms laten maken. Dan kun je wel zien hoe of wat
Die maakt die wizard ook aan. Deze 'bestuurt' de Master. Vervolgens kun je Master ID door geven aan Detail. Klinkt misschien wazig nu, maar ga er maar mee kloten, dit zijn basics, en die moet je toch gaan begrijpen wil je verder met programmeren.
oogjes open, snaveltjes dicht