laptop kapot?

Pagina: 1
Acties:

• ro__
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
Ik kom net thuis, wil ik m'n laptop aanzetten... doet'ie nix meer. :'(

Het is een Toshiba Tecra 8100, en de lampjes beginnen wel te branden, maar er komt gewoon geen beeld.
Aan het scherm ligt het niet, want ook op een externe monitor krijg ik geen beeld meer.

Nu zeg ik geen beeld, maar ik krijg heeeeel af en toe wel beeld. Ik ben zelfs een keer zover gekomen dat hij halverwege W2K ging laden, maar toen bleef'ie weer hangen.
Ik heb alle kaarten, CD-ROM, geheugen enzo er uit gehaald, maar dat helpt helemaal niets. En zonder hdd wil'ie ook niet [op een keer na, toen'ie om een boot CD vroeg, maar na een reset kreeg ik weer geen beeld].

Het is dus echt heel erg vaag allemaal, want heel soms doet'ie het heel eventjes, om dan vast te lopen en bij een reset gewoon nix te doen.

De enige reden die ik kan bedenken dat de laptop niet meer werkt is, dat ik op weg naar huis even bij een 2e-hands winkel ben binnengelopen, en daar in de buurt ben geweest van wat losliggende grote speakers. Misschien iets te dicht bij een sterk magnetisch veld geweest? [laptop stond op standby]

Hoe kan ik dit oplossen? ;(
Ik zit hier erg mee in de rats, omdat er belangrijke spullen op staan, en ik nu praktisch zonder computer zit [op deze kale P166 die eigenlijk server is na dan]. Van mijn gewone computer is het moederboard in de reparatie... Echt een pechvogel dus.

Verwijderd

hmm magnetisch veld... euhm in de lader leggen, en minimaal 30 minuten wachten dan :)

Wat ook kan zijn: bios-batterij leeg.
er zijn eigenlijk zoveel mogelijkheden. Wat doen de ledjes? :?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Dat van die speakers lijkt me niet echt gezien die dingen tegenwoordig toch vrij goed zijn afgeschermd.

Ik weet niet of dit het is; het komt me een klein beetje bekend voor. Ik had ook een keer problemen met een laptop. Wel ledjes die gingen branden maar verder niet veel.

Het bleek bij mij dat de accu niet helemaal lekker meer was. Als ik de accu uit m'n laptop had en de laptop alleen aan de adapter hing, werkte hij wel. Dit zou je kunnen checken...

't Is misschien een long-shot maar beter dan niets.

Succes

Verwijderd

klinkt als HD de kluts kwijt..

Na (laten) kijken is hier de oplossing :( ping ping! TjaTjing!

Heb het eerder gezien bij Tecra 8100 (zijn gevoelig voor Jo-Manda® Speakers)

Nachtje in koude ruimte (nee niet de vriezer!)0 wil ook wel eens helpen (vraag me niet waarom, vraag dat maar aan meneer Toshiba)

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 06:58
Heb je zelf al die onderdelen eruit gehaald? Hmm das niet echt slim, ivm garantie enzo, want die heb je toch nog neem ik aan???

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
Biosbatterij leeg lijkt me sterk... hij is pas een jaartje of 2 oud.

Ik heb het ook geprobeerd zonder accu, gewoon direct op de lader, maar dat hielp ook niet. Ik ga hem idd dan maar eens aan de lader hangen en een tijdje wachten...
En anders een nachtje in de schuur leggen.

De hdd ga ik ook nog testen in een gewone computer, zodat ik weet of het daar aan ligt; maar waarschijnlijk is dat niet het geval. Want anders zou hij die ene keer zonder hdd niet om een boot CD vragen.

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
Geheugen, hdd, pcmcia-kaartjes, cd-rom [swapdrive] en accu zijn allemaal onderdelen die je als consument gewoon er uit kan halen hoor...

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
Ow, en die speakers waar ik zo'n 0,5 meter vanaf stond waren wel van die 12" [ofzoiets] gevallen. Gewoon los, voor inbouw in een auto ofzo; zonder omhulsel dus.

Verwijderd

Euhm in de schuur leggen is een slechte optie :) Komt teveel vocht voor daar denk ik :)

gewoon met accu in de lader stoppen, pcmcia kaarten eruit, en kijken wat ie gaat doen. Eventueel extra geheugen eruit halen (als dat uitgebreid is).

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
Dan leg ik'm maar in een dichte plastic zak in de schuur.

Maar dat in de lader leggen heeft nog niet geholpen... verwacht ik ook niet veel van.

Verder heb ik sinds mijn post geen enkele keer meer visual gehad. ;(

Ik ga zo de hdd eruit halen.

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
volgens het ledje is de accu nu vol, maar nog steeds nix...

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Heb ik wel eens met een laptop gezien, toe deed hij het weer nadat ik de powerknop voor 4+ seconden ingehouden had. Maar die hing gewoon.

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

• flippo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-11-2023
i denk dat het aan je geheugen kan liggen. als er fouten in je eerste 64k ram(moederbord geheugen) zitten krijg je geen beeld op je monitor en loopt ie vast en geeft fout biepjes..

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
Het is echt heel erg vaag... Ik heb net [na 5 uur uit te laten staan] de hdd teruggezet. Toen ik 'm aanzette kreeg ik eerst geen beeld, maar toen ik wat knoppen indrukte [CTRL+ALT+DEL] ineens het gewone bootmenu.
Alles ging mooi, W2K laden, totdat'ie op het einde van het W2K-bootlogo bleef hangen, en het scherm van 'kleur versprong'. Allerlei vage blauwe en oranje kleuren [maar nog steeds herkenbaar het W2K-bootlogo].

Zou er iets met de proc aan de hand kunnen zijn? :? Ik weet het echt niet meer...

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 19:09 schreef ro__ het volgende:
Dan leg ik'm maar in een dichte plastic zak in de schuur.
Moet je niet doen als het vriest, schijnen die schermen niet echt goed mee om te kunnen gaan.

:+ dan weet je in ieder geval zeker dat het je scherm is :P

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
Aan de hdd ligt het dus niet... Werkt perfect in een andere computer.

Het enige wat ik nu nog kan bedenken is die biosbatterij. En anders moet'ie in de reparatie ;( En ik heb'm zo hard nodig...

Verwijderd

Wat zou 'in de schuur leggen' oplossen volgens jou? Is dat straf en moet hij daarna braaf zijn? :)

serieuzer: ik denk niet dat het met die speakers te maken heeft (alhoewel de 'afgeschermd'-post nonsense is, de meeste speakers zijn niet afgeschermd). Het lijkt me eerder een simpel los contactje, bv. het geheugen.

Meestal zit het geheugen gemonteerd op voetjes en onder een klepje op de onderkant. Haal het geheugen er eens uit en stop het er opnieuw in.

WErkt dat niet en zit het ding nog in garantie --> laten repareren.

Anders --> openhalen en alles eens goed aandrukken.

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
Nou, ik heb 'm helemaal in en uit elkaar gehaald [tot en met het mobo loshalen]. Maar geen enkele verandering... Ook de bios-batterijtjes zijn los geweest.

Voordat ik er aan begon deed'ie het wel weer eventjes. Ik kon zelfs tot in W2K komen en afsluiten, maar daarna gebeurde er weer nix. Valse hoop dus.

Het lijkt wel alsof hij de meeste tijd niet 'op kan komen' met booten. En als hij wel boot, blijft'ie soms halverwege ergens hangen [laden van W2K, tijdens chkdsk, in bootmenu, ...]. Misschien toch iets met een component dat niet genoeg power krijgt op een of andere manier?

Ik ga 'm nu in de kou leggen, en als'ie morgenochtend nog nix doet moet ik'm maar wegbrengen. Maar dat zal me wel veel gaan kosten, want garantie zit er niet meer op... ;(

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Ik wil de pret niet drukken, maar een normaal aangeschafte Toshiba heeft 3 jaar fabrieksgarantie...

Waarom laat je de TD van Toshiba niet uitzoeken wat er aan de hand is.

Zij zijn er waarschijnlijk beter in dan jezelf.

Het kan zijn dat ie even weg is, maar nu heb je ook geen werkend systeem.

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
HOERAAAAA!!!!!!

Ik heb'm weer aan de praat gekregen.

De 1ste van de 2 geheugenSLOTEN blijkt niet goed te werken. Als ik die leeg laat doet'ie het wel gewoon.
Voortaan maar met 256MB i.p.v. 320MB RAM werken; dat is een stuk goedkoper dan laten repareren schat ik zo.

Wel vaag dat zomaar ineens [hij stond niet eens aan, maar op standby] een geheugenslot kapot kan gaan....|:(
Pagina: 1