aangezien dat jdkshell zo brak als een geit is vroeg ik me af of er ergens ook een alternatief voor dit programma te vinden is????
bvd
bvd
LinuxFox, because penguins aren't even furry
Prehistorisch dusOp dinsdag 08 januari 2002 18:17 schreef FoxMan het volgende:
Eeuhmmm, opzich is JDKShell niet een JAVA compiler, het is niet meer dan een shell (och, vandaar die naam), een grafisch schilletje dus. Je kun natuurlijk gewoon een batch bestandje maken en die je steeds vanuit een dos-promptje opstart en gebruik anders even google om te zoeken op een andere jdk shell.
Ik had je naam al wel eens in het forum van Omnicore gezien jaOp dinsdag 08 januari 2002 18:15 schreef Alarmnummer het volgende:
Omnicore is ook een IDEmaar blij om te zien dat je hem gebruikt. Ik vind het werkelijk een geweldige ide
anders moet je dit ff lezen:
http://forum.javahova.net/topic.php?id=68
Hehe, nou, er worden steeds weer nieuwe versies uitgebracht van dit shelletje (ik vind het zelf niet echt zo bijzonder makkelijk, ik houd het zelf toch meestal bij een batch bestandjeOp dinsdag 08 januari 2002 18:19 schreef Alarmnummer het volgende:
[..]
Prehistorisch dus
Als je niet vanuit dos kunt compilen dan heb je een probleempje, want JDKShell doet het ook via een dos-promptje. Probeer anders even je JDK die je nu hebt weg te gooien en de nieuwste te downloaden en installeren.Op dinsdag 08 januari 2002 18:22 schreef clvy82 het volgende:
feit is dat het gewoon niet werkt die hele shell niet ik kan ook niet vanuit doss compilen
Of je hebt geen java compiler geinstalleerd of hij heeft niet de naam javac.exeOp dinsdag 08 januari 2002 18:25 schreef Alarmnummer het volgende:
Als je (ergens een willekeurige dir) javac.exe intyped, krijg je dan te zien: unknown command?? Want dan is je path niet goed ingesteld.
env bestaat niet in dos, je moet SET gebruiken zonder paramsOp dinsdag 08 januari 2002 19:05 schreef Alarmnummer het volgende:
type eens 'env' in een dosprompt. Je kan dan zien wat er allemaal staat ingesteld en dan moet je kijken bij path. Als het goed is zie je daar ook een verwijzing naar je bin dir van je jdk installatie. Is dat niet zo, dan is dat de oorzaak.
mijn foutOp dinsdag 08 januari 2002 19:08 schreef MisterData het volgende:
[..]
env bestaat niet in dos, je moet SET gebruiken zonder params
Verwijderd
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
En dan moeten wij verder onze mond houdenclvy82: ik zeg dus: het werkt al
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Verwijderd
neej ik bespaar jullie de moeiteOp dinsdag 08 januari 2002 20:05 schreef mbravenboer het volgende:
[..]
En dan moeten wij verder onze mond houden
Hum inderdaadAlarmnummer: Jikes was toch geschreven in C(++)?
Hum, ik hoor juist altijd mensen beweren dat jikes zulke duidelijke meldingen geeft... Zelf geen ervaringpersoonlijk vind ik Jikes onduidelijke foutmeldingen geven, maar dat zal wel komen omdat ik javac gewend bent.
Dat schiet lekker opJavaC Booster is an extension of Java Compiler (also known as JavaC) for Windows 32 systems.
Bij Ant is dit eigenlijk sowieso niet zo'n punt.... rmic is daar opeens ook een stuk snellerUsing a permanent running copy of JVM lets Booster to accelerate compilation by reducing time of loading and JIT'ing, especially during frequent starting Java Compiler, for example, when the MAKE program is used. Also additional features make your work more productive.
Ik gebruik ANT alleen om jars te maken, en dat is hooguit een paar keer per dag, of heb ik iets gemist?Op woensdag 09 januari 2002 00:41 schreef mbravenboer het volgende:
Bij Ant is dit eigenlijk sowieso niet zo'n punt.... rmic is daar opeens ook een stuk sneller.
Niet moeilijk (als de JNI stuff goed werkt). Je moet gewoon een wat C code schrijven die als service draait en een VM aanmaakt vanuit native code. Je compileert via dit programmaatje en sluist alle aanroepen door naar de Java Compiler in de VM...Alarmnummer: Maar hoe lastig zou het zijn om een tooltje te maken die de vm van javac in het geheugen houdt?
Ik compileer er ook mee, draai unit testst en maak enkele keren per dag distributies om te draaien/testen...Alarmnummer: Ik gebruik ANT alleen om jars te maken, en dat is hooguit een paar keer per dag, of heb ik iets gemist?
Hum, op zich kan ik het wel doen, maar het komt dan wel helemaal onderaan m'n lijst te staanAlarmnummer: Wie kunnen wij zo gek krijgen?
JuistAlarmnummer: ben tenslotte meer tijd kwijt met het bedenken en kloppen dan met het compileren
LuiwammesAlarmnummer: Ik lees het artikel morgen wel even door, ik ga mijn nest opzoeken, slaapze