Toon posts:

486 debian installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag een 486 gekregen voor nop, ik was eerst van plan een debian servertje te maken van mijn ouwe p233 maar jah ik denk dat ik het eerst eens op deze 486 probeer.

Ik heb de debian distro nog nie en ken de iso ook nie downloaden zit niet op kabel.
En ik heb geen geduld om op de cd te wachten natuurlijk.

Nu las ik dat je een hd install kan doen, maar nu vraag ik me af hoe?(ken ook floppy install doen maar ik heb geen zin om al die floppies te gaan formatteren etc.)

Maar welke files moet ik daarvoor downen? gewoon dezelfde als voor de floppy en de install bat? en die gewoon in 1 directory pleuren en de bat runnen?

Verwijderd

voor een hd install heb je in een aparte harde schijf of een aparte partitie hebben... that's all.. enne over het installeren er zitten een hele lading doc's bij...
dus als je even leest weet je het wel

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Eerst dit lezen als je dan nog vragen hebt mag je ze stellen.

ftp://ftp.nl.debian.org/debian/dists/potato/main/disks-i386/current/doc/install.en.html

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-07 20:31
op deze website kan je debina tegen lage prijs kopen
(Debian 2.2r4 install X86 (Intel) [3 cd's, 15 euro])

http://tienpiek.net/

Verwijderd

ik heb em gwoon vanaf floppies gedaan
heen en weer lopen, trap op, trap af want khad maar 2 floppies :P
maar kheb em ook een keer met mxstream vanaf internet gedownload/installeerd, egt makkelijk gaat dat..

Verwijderd

ik heb debian 2.2-r4 (potato) geinstalleerd op een 486 via ftp. Dan boot je van een stel floppies, en installeer je de rest via ftp, dan download je enkel 't geen je echt nodig hebt.

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:19
hoeveel geheugen zit er in? als het maar 4 MB is kan het allemaal erg lang duren.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het al gevonden denk ik, stond in de nederlandse handleiding:

Harddisk:
install.bat
-1.44/rescue.bin (deze stond in images-1.44 niet in -1.44, maakt dat wat uit?)
base2_2.tgz
linux
drivers.tgz
dosutils/loadlin.exe
images-1.44/root.bin

alles in de juiste directory structuur zetten alsop de ftp site en dan install runnen in dos en dat zou ie het moeten doen.

klopt dit?

Oh ja ik weet dat je de cd's goedkoop ken bestellen, maar ik wou het vandaag nog doen, heb geen zin om te wachten op de cd's.

kan niet via ftp installen want heb geen inet boven.

gegroet

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:19
check deze handleiding, print hem uit en leg hem naast je compu...... Toppertje!

http://panic.et.tudelft.nl/debian/handleiding/index.html
Pagina: 1