[LAWAAI] Gezoem, wat is de bron?

Pagina: 1
Acties:

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Mijn kast maakt best veel geluid, wat is de meest waarschijnlijke boosdoener?

1 Voeding van HQ08
2 Spire 5000rpm koeler
3 Sunon intakefan

Of is het meeste geluid dat het wordt teruggekaatst door mijn bureau en de muur erachter?

Bij een hq08 kun je moeilijk isolatiemateriaal erin stoppen omdat die kast dichtschuift. Hoe krijg ik die stiller?

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
ehm ... jij zit toch naast je kast ?
jij hoort het zelf het best ... lijkt mij ?

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Wat voor soort geluid is het, als het een laag geluid is dan is het waarshijnlijk je Sunon, als het een wat hoger geluid is is het je Spire, en als het echt hoog is zijn het je HD's [die maken nalemijk OOK herrie]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

Spire en voeding, en alles even GOED vastschroven.

Is het resonantie of gewoon "herrie"

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

die Sunon kun je even loskoppelen.. :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 11:50
maybe jew chipset koeler? die dingen leven meestal niet zo lang....

- hardware always changes.. -

• Sebasstk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-08 21:35
Op dinsdag 08 januari 2002 17:36 schreef Conquistador het volgende:
Mijn kast maakt best veel geluid, wat is de meest waarschijnlijke boosdoener?

1 Voeding van HQ08
2 Spire 5000rpm koeler
3 Sunon intakefan

Of is het meeste geluid dat het wordt teruggekaatst door mijn bureau en de muur erachter?

Bij een hq08 kun je moeilijk isolatiemateriaal erin stoppen omdat die kast dichtschuift. Hoe krijg ik die stiller?
ik heb alles still behalve 1 ding en dat is de Voeding van mijn HQ08. rooster eruitzagen en een papst ngl erin zetten of je voeding fan op 7 of 5 volt laten lopen

Amd Athlon XP 2000+ en Alpha 8045t + Papst ngm, 56.0 °C Stress | Msi K7T266 Pro2-RU| 512MB DDR (Crucial/Micron) CL=2.5 | 2x Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm) raid0 | Maxtor 120G | Ati Radeon 8500 Retail | 19 Inch Panasonic | Pioneer dvd 116 | Liteon 52/24/52

Verwijderd

doe je kast open.
en luister, luister naat dat irritante gezoem,
heb je de bron gevonden, vernietigen. ;)

simpel toch

• MahRain
Okee, maar zijn er geen mensen die een HQ08 op een of andere manier van binnen bekleed hebben? Resonantie zal het vast niet zijn, misschien meetrillen. Het is vooral gelijkmatige geruis, niet echt zo'n sneldraaiende fan geluid.

Ik heb ook geen chipset cooler (K7T Turbo).

• J-rom
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 21:08
meetrillen is een vorm van resonantie :)

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
hier op GOT zitten mensen wel altijd te klagen over de lage kwaliteit voeding van Aopen (als je degene gebruikt die er standaard bijzit) en hun geluidsuitstoot, dat zou het best eens kunnen zijn

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:20

hneel

denkt er het zijne van

Vergeet de harddisk niet. Die dingen kunnen soms ook een hoop lawaai maken.

* hneel heeft een WD 40gig: zo'n beetje het grootste lawaaimaker van het moment.

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 18:06 schreef Conquistador het volgende:
Okee, maar zijn er geen mensen die een HQ08 op een of andere manier van binnen bekleed hebben? Resonantie zal het vast niet zijn, misschien meetrillen. Het is vooral gelijkmatige geruis, niet echt zo'n sneldraaiende fan geluid.

Ik heb ook geen chipset cooler (K7T Turbo).
Ik zit met zelfde probleem. HQ08 is ook luid te noemen, komt denk ik door voding, want de EP series Cooler Master die ik op de CPU heb geplakt, houd ik stil met mijn vinger...en dan is het nog niet weg... de PSU van de HQ08 heeft een non-noise killed fan en die moet er uit of de PSU moet vervangen worden door Ultra silent model (AOpen 250Watt is lang zo luid niet)

Ik ben al aan het meten geweest en kwam in Duitsland een set thermic noise matjes tegen (wel prijzig!) die je aan de binnenzijde plakt. (alleen gaan we nu kijken hoe we dat schuifsysteem de-monteren zodat de noise prevention erin kan

• MahRain
Zelf zegt AOpen dat de fan wel een noisekiller heeft. Laat je kast op een of andere manier maar goed warm worden, dan gaat die voedingsfan op volle snelheid en stijgt je kast bijna op! ;)

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 15:01

shades

huh ?

Op dinsdag 08 januari 2002 17:36 schreef Conquistador het volgende:
Kan wel als je de U-profielen van de bovenkant van je zijdeksel afhaalt.. (zie mijn casemod site.. ben nu (19:15) aan het uploaden.. plaat 009 t/m 011

https://k1600gt.nl

Pagina: 1