Toon posts:

[Debian] XFree-server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb debian potato van 3 cds geinstalleerd.. daarmee werkte X prima..
nu heb ik ik potato naar woody geupgrade en heb nu XFree als x-server...
als ik nu X start krijg ik een beetje grijs gestreept beeld, en dan reageerd linux niet meer... ik kan alleen nog reboten, maar een prompt krijg ik nie meer..
ik heb het vermoede dat het komt omdat k geen framebuffer heb...
hoe installeer ik dat??

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:19
doe eens Ctrl-Alt-F1 en je bent terug in je console. waarschijnlijk heb je geen xdm, gdm of kdm geinstalleerd. Als je opstart, gaat ie dan gelijk op grijs?

Lees de FAQ hierboven eens, misschien vind je daar informatie die op jouw situatie van toepassing is.

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik net ook al schreef doet linux echt HELEMAAL niks meer..
dus ook geen ctrl-alt-Fx en ook geen ctrl-alt-bs

hij wilt dus helemaal niet meer uit X.. met geen mogelijkheid..

Verwijderd

Topicstarter
owja, hij gaat trouwens eerst op zwart (beetje trillend) beeld... daarna komt er een paars rechthoekje(cursor) links boven in...
daarna komen er 2 beetje schuinlopende brede paars-achtige balken en totslot sprinkt ie op dat grijze beeld..

Verwijderd

Topicstarter
okeej, ik heb nu gdm geinstalleerd(met alle bijbehorende andere proggies die dselect aangaf).

Nu krijg wel meer beeld dan wat ik eerst had..
MAAARR.... mn beeld is nog steeds fucked-up..
ik kon er uit opmaken dat ik een inlog schermpje kreeg, maar meer zat je niet..

als ik nu linux opstart kom ik ook gelijk in X, hoe kan ik de config file aanpassen? want ik kom er neit meer uit.. met de F toetsen krijg ik steeds een ander login scherm van gnome...

iemand een idee hoe ik weer in de console kom?

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:19
aan de lilo prompt 'Linux init=2' oid meegeven (in ieder geval in een ander runlevel opstarten zodat X niet meer automagisch opstart. In /etc/rcx.d staan de startup scripts. In 2 of 3 staat een bestandje dat X opstart. Je moet dan in het andere level opstarten.

Waarschijnlijk wordt de verkeerde driver voor je videokaart geladen. Wat is je kaart en welke driver staat in /etc/X11/XF86Config-4 aangegeven?

enne, kan je ook niet met Ctrl-Alt-Backspace X killen?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 08 januari 2002 20:33 schreef balk het volgende:
aan de lilo prompt 'Linux init=2' oid meegeven (in ieder geval in een ander runlevel opstarten zodat X niet meer automagisch opstart. In /etc/rcx.d staan de startup scripts. In 2 of 3 staat een bestandje dat X opstart. Je moet dan in het andere level opstarten.

Waarschijnlijk wordt de verkeerde driver voor je videokaart geladen. Wat is je kaart en welke driver staat in /etc/X11/XF86Config-4 aangegeven?
ik heb een rendition, en die staat ook als driver aangegeven (had ik met installatie van x aangegeven)
enne, kan je ook niet met Ctrl-Alt-Backspace X killen?
neej, dan krijg ik weer een nieuwe login van gnome..
Pagina: 1