Toon posts:

iiyama 451 speakers niet magnetisch afgeschermd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zie onderwerp.

Voor een aantal process-engineers moesten monitoren besteld worden. Bedrijfsmatig dus apparaten moeten gewoon goed zijn, goede service hebben en mogen wat kosten.

Dan blijven imo 2 serieuze kandidaten over; eizo en iiyama. (iig kandidaten waar je niet omheen kunt).

Vnl. vanwege prijs gegaan voor iijama's Pro451 monitoren, 19" beeldschermen met een voetje eronder waarin speakers + usb hub. Mooi scherm, mooi beeld (afgezien van die 2 draden dan), niets mis mee zou je zeggen.

Nu valt het mij echter op dat ik in de linkeronderhoek een rode waas heb en in de rechteronderhoek een groene. Draaien van het beeldscherm op z'n voet levert een versterking vd. kleurzweem in de richting waarvan je draait. Kantel je de monitor voorover (beeldbuis dichterbij speakertjes) betrekt het bijna het halve scherm.

Mijn conclusie is dan ook dat de speakertjes in de voet van de monitor niet goed afgeschermd zijn.

Om eerlijk te zijn vind ik dat best 3#*!@(#!@*(# voor een merk als iijama. Alle 5 de monitoren welke ik hier heb staan vertonen dat defect, ook als ze op een verder lege tafel staan.

Kent iemand dit probleem, of moet ik op zoek naar aardstraling?

Verwijderd

Best slordig vind ik dit. Ik zou nooit dat soort speakers gebruiken, maar dat is een ander verhaal :)

Wat zegt iiyama er zelf van?

Verwijderd

Mja niet panikeren zou ik zeggen, het goede aan IIyama is dat ze een goede garantie geven, dus gewoon effe bellen en dan zullen ze het wel komen repairen, en als dat niet gaat zullen ze wel iets regelen. Tenslotte heb je 3jaar on-site garantie he :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op dinsdag 08 januari 2002 18:43 schreef Timtitanium het volgende:
Mja niet panikeren zou ik zeggen, het goede aan IIyama is dat ze een goede garantie geven, dus gewoon effe bellen en dan zullen ze het wel komen repairen, en als dat niet gaat zullen ze wel iets regelen. Tenslotte heb je 3jaar on-site garantie he :)
Denk niet dat ze het komen repareren... je monitor zal eerder opgehaald worden en met beetje pech weken later teruggebracht (bedankt Teleplan.. :( )

Verwijderd

probeer eens een Degauss.

op mn A702HT zit een losse iiyama voet met usb, audio en koptelefoon.
Nergens last van.
Als ik daarentegen mn wekker op de monitor zet (niet vragen: heb een hoogslaper op mn kamer, spaart ruimte) moet ik naderhand degaussen.

van de speakers heb ik geen last, behalve af en toe een zoemtoon (stekker uit geluids-ingang hub doet wonderen)

Mn GSM stoort wel op de monitor...

Verwijderd

Ik heb deze monitor ook, en ik had ook last van groene en
rode wazen, links en/of rechtsonderin. Deze heb ik
volledig weg weten te werken met de "kleur-reinheid"
functie.

De beeldkwaliteit is bij mij echt uistekend!!! Ik zit alleen wel met het probleem dat hij mij mijn instellingen niet bewaardt als ik de monitor uit zet, of
als hij op standby springt. Heeft iemand hier misschien een oplossing voor? , alhoewel ik betwijfel dat hier een oplossing voor is.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op woensdag 09 januari 2002 01:42 schreef co-tje het volgende:
Ik heb deze monitor ook, en ik had ook last van groene en
rode wazen, links en/of rechtsonderin. Deze heb ik
volledig weg weten te werken met de "kleur-reinheid"
functie.

De beeldkwaliteit is bij mij echt uistekend!!! Ik zit alleen wel met het probleem dat hij mij mijn instellingen niet bewaardt als ik de monitor uit zet, of
als hij op standby springt. Heeft iemand hier misschien een oplossing voor? , alhoewel ik betwijfel dat hier een oplossing voor is.
Dat lijkt op een lege of defecte accu in je monitor, als deze in dit model tenminste vastgehouden worden door een accu.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Ik hoor niet veel goede verhalen over Iiyama, jongens.
Ze worden mij ook wat teveel 2dehands aangeboden voor niet veel geld.
Wat het euvel van de beeldverkleuring betreft, dat lijk mij meer een ontwerpfout dan een defect, gezien het feit dat het bij al die dingen voorkomt.
Als ik een minitor zou kopen, zou ik voor een Philips Brilliance gaan, heb je tenminste iets goeds.
'k heb er zelf niet een, maar als ik moest kiezen......

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:15

Smarron

The bend

Was het ook niet bekend dat de 451-serie niet echt goed was? De oudere 450 en nieuwste 452 schijnen wel goed te zijn.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Topicstarter
Tsja ze nu retour sturen is niet echt een optie, mede dankzij een te late levering is daar geen tijd voor.

Heb het probleem opgelost door de voetjes met speaker + usb eraf te halen en te vervangen door 'normale' voeten. Die speakers etc heb ik toch niet nodig.
Pagina: 1