Soundblaster 5.1

Pagina: 1
Acties:

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Ik wil mijn pc graag op mijn tv aansluiten. Dit is tot nu toe altijd perfect gegaan want ik gebruikte gewoon de boxenset van mn computer bij het kijken van een film.

Nu wil ik hem echter beneden aansluiten en om dan ook mijn boxen mee te zeulen vind ik wat overdreven ;)

Ik heb al wat gezocht op GoT en in de handleiding maar ik kwam er niet echt uit (als audion00b)

Heb ik dus het linkse kabeltje nodig of 2x het rechtse op deze tekening?
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1010502197
Als het de eerste is moet hij zeker op de Front-aansluiting van mn peecee?

Alvast bedankt (als jullie al antwoorden op zon vraag ;))

edit:
sorry voor de vage topictitel!!! zie nu pas dat ik hem niet afgemaakt heb |:(

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 22:19
Als het gewoon stereo is, de 1e. Als je Dolby Digital wil gaan beluisteren moet je andere kabels hebben.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat wil je nou in vredesnaam waarop aansluiten? Je geluidskaart op je TV?

Dan heb je namelijk dat eerste kabeltje nodig (als je TV stereo-in geluid heeft). Zoniet, dan moet je een Scart naar tulp verloop kopen. Dat is een scartblokje met daarop video en audio ingangen. Die kan je halen bij de lokale audio videozaak. Kijk even achterop je TV wat voor aansluitingen je hebt en ren naar de winkel :).

eigenlijk moet je gewoon alletwee de handleidingen eens lezen...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Wat heb je nou in godsnaam getekend ??
Ik zie denk ik links een jack-tulp stekker en rechts een mono jack-tulp.

Ik neem aan je bericht aan dat je van de tv naar de pc wilt.
In je geluidskaart moet een mini jack stekker. Uit je tv komt waarschijnlijk tulp.
In dat geval moet je de linkse hebben.
Die tulp uitgang van je tv kan je herkennen aan een wit en rode uitgang.
Maar het kan ook zijn dat dat niet zo is.
Dan moet je het in je koptelefoon uitgang stoppen. Dat is een mini jack uitgang.
Dan heb je dus een jack-jack kabel nodig.
Is dit wat je wou horen.
Anders moet je meer vertellen over de in- en uitgangen van de tv en pc.

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Ja bedankt. Dit zijn inderdaad de antwoorden waar ik naar zocht.
Ik kan me niet voorstellen dat ik dat allemaal zo vaag getyped heb...

Het ging er dus om dat ik op mijn tv divx wil kijken en daarbij graag het geluid via de speakers van mijn tv wil horen. Achterop mijn tv heb ik zo'n tulip<-->scart adapter zitten met 3 aansluitingen. 1 voor video en 2 voor audio.

Mijn vraag was dus eigenlijk of ik deze met een kabeltje moet verbinden dat van 1 stereo-minijack naar 2 tulips gaat of dat ik er 2 nodig had die van 1 mono-minijack naar 1 tulip gaan.

Het moet dus de eerste zijn kan ik uit jullie antwoorden opmaken. Bedankt daarvoor in ieder geval! Ik ga het proberen.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Hij wil met zijn tv geluid hebben wat uit zijn SbLive! komt, daar komt het op neer.

Iig, een jack pluggie van 3.5 mm in je sblive5.1 FRONT ingang douwen. Dan in je tv 2 tulp (wit+rood) pluggies douwen. Voor stereo geluid. Heeft jou tv trouwens een audio ingang?

Mijne alleen uitgangen... Wat voor tv hedde gij?
Ik wil mijn pc graag op mijn tv aansluiten.
Dat had je beter andersom kunnen zeggen. En "ik wil geluid van mijn pc op mijn tv horen, hoe dat moeten?!"

Verwijderd

ik heb mijn TVout gewoon via de videorecorder lopen (staat naast me PC i.v.m. lengte SVHSkabel)

met coax vanaf de videorecorder gaat het naar alle 4 de tv's in huis

ik heb mijn interne geluidskaart dmv een stereokabeltje aan een SCART verloopje gehangen en me 5.1 zit nog op me 5.1 speakerset (Inspire 5300) (zie specs)

misschien een idee?

• Yokozuna
Die gast wil geen speakerset kopen voor z'n tv maar gewoon geluid uit z'n tv zelf hebben.

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 21:24 schreef Yokozuna het volgende:
Die gast wil geen speakerset kopen voor z'n tv maar gewoon geluid uit z'n tv zelf hebben.
hahaha... dan mot ie een tv hebben met dolby 5.1 erin :)

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
de betere teken kunst :P LOL

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Yokozuna
Op vrijdag 11 januari 2002 14:21 schreef 5chaap2k het volgende:

[..]

hahaha... dan mot ie een tv hebben met dolby 5.1 erin :)
??? Hoezo dat? Uit je sblive front out komt netjes een analoog stereo signaal hoor. Kan de tv netjes ontvangen mits hij de aansluitingen ervoor heeft.
Pagina: 1