Abit BE6-II met celeron 1GHz en problemen

Pagina: 1
Acties:

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 11:11
Ik wilde gisteren een PC upgrade uitvoeren. Het gaat om een Abit BE6-II (geen V2.0) waarop nu mbv een slotconverter een Celly 466 zit. De CPU wilde ik vervangen door een Celly 1GHz maar de PC wil niet meer booten.
De BIOS ID is QJ en heb de laatste BIOS al gedownload. De Bios ondersteund de processor zelf niet aangezien de BIOS niet hoger gaat dan 800MHz PIII.
Nu zat ik te denken dat de multiplier toch vast staat en de bus op 100 gezet kan worden waardoor het toch geen probleem moet zijn. Helaas dus wel maar komt dit doordat de converter geen FCPGA 2 converter is of werkt het überhaupt niet.
Mocht het aan de converter liggen dan wordt de volgende vraag, waar kan ik deze halen?

Verwijderd

je moet je converter op P3 zetten, dus hij moet ook p3 compattible zijn. FCPGA2 hoeft niet, die zijn er ook nog amper, en de enige celeron die dat nodig heeft is de 1200. dus als je je oude converter nog gebruikt (PPGA) zul je deze moeten vervangen voor 1 die fcpga ondersteund. en dan instellen op p3.

mzzls en succes

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Jep, inderdaad die converter anders instellen, of een andere zoeken..

Overigens kun je de converter ook aanpassen voor fcpga-support.. Staat op toms hardware wel een artikel over!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 11:11
Maar het gaat dus wel werken ook al herkend de BIOS het niet?

Ik zit namelijk te twijfelen of het en converter van ASUS of ABIT is maar ik ga vanavond eens kijken of ik wat kan vinden :)

Verwijderd

als de bios de p3 800 ondersteund , zal deze ook geen enkel probleem zijn

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 16:35 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
als de bios de p3 800 ondersteund , zal deze ook geen enkel probleem zijn
Dat weet ik zo net nog niet. Ik heb hier nog een MSI moederfrot die Celerons tot 533 Mhz ondersteund. En mijn Cellie 600 doet het niet in da onding. Ook niet met de nieuwste bios-update

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2025
een verkoper heeft mij eens verteld, dat je niet hoger moest gaan met een converter dan 800 Mhz. Omdat je anders problemen kon krijgen door de te lange afstand die de signalen moeten over bruggen. In hoeverre dit waar is weet ik niet, maar thoretisch zou het volgens mij kunnen.

Verwijderd

hier op mijn tweede sysje:
abit be6 II
laatste bios
no name crap convertor
celeron 850 @ 1003 24/7 stabiel onder win xp
standaard intel cooling
oftwel niks aan de hand haalt ie makkelijk !
gr jakob (8>
Pagina: 1