[php] Communicatie met Exchange

Pagina: 1
Acties:

• thijsc
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-12-2023
Weet iemand of het mogelijk is een php script te laten communiceren met een Exchange server?

Het is de bedoeling dat gebruikers gecontroleerd worden aan de hand van hun inlog gegegevens van outlook.
Ik hoef er dus geen gebruikersnamen en wachtwoorden uit te halen, maar alleen maar te controleren of de gebruikersnaam/wachtwoord combinatie die ingevoerd wordt klopt.

Verwijderd

In de manual heb ik niet metteen iets kunnen vinden, dus wellicht zul je zelf aan het puzzelen moeten met sockets of zoiets

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

Gebruik die exchange server de passes
van de NT PDC of heeft ie zelf een username/password
lijstje?

Skill is when luck becomes a habit.

• thijsc
Die exchange server heeft een eigen login.

Daarnaast draait een Novell server die de netwerk diensten verzorgt. Deze Novell server draait alleen IPX/SPX.

• thijsc
Worden user in Exchange eigenlijk ergens in een bestand opgeslagen?

Als dat zo is zou ik dat bestand misschien kunnen sharen en kunnen openen met fopen().

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 20:23
Als je een windows server draait, kijk dan es naar de COM functies en probeer daar iets mee :)

Verwijderd

Enne, LDAP, zou je daar iets mee kunnen?
Dacht ooit zoiets op een MS conferentie gehoord te hebben.
Welke versie is het trouwens???
Als het Exchange 2000 is zal je wel iets met XML kunnen doen, want MS is de laatste tijd helemaal weg van XML en stopt het maar in waar ze kunnen...

• thijsc
Ik weet eigenlijk niet welke versie van Exchange het is.

Ik ben gewoon aan het zoeken of en zo ja hoe het kan. De php site gaat draaien op een windows machine.

LDAP is op zich een goed idee, maar het is de bedoeling dat een gebruikersnaam (of emailadres) en wachtwoord gecontroleerd wordt. Dat lijkt me niet mogelijk met LDAP.

• thijsc
Ik heb het even nagekeken.

Het is een Exchange 2000 machine.

Verwijderd

En ik heb ff op de website van MS Exchange gekeken (http://www.microsoft.com/exchange):
"support for Web-standard protocols,
including Extensible Markup Language (XML)
and Hypertext Transfer Protocol (HTTP)."
Hier nog een paar interessante:
Schaalbaarheid; protocollen
Newsgroup
Op de website van MS staat nog véééél meer...

Trouwens, de users van Exchange zijn die in de Active Direcory, en zo zit eigenlijk alles van Exchange in de Active Directory (als ik het goed heb begrepen) en hier moet je volgens mij LDAP voor gebruiken (laat PHP daar nou ook net mee overweg kunnen!! 8-) )

Verwijderd

De enige manier lijkt mij:

- Een LDAP API voor PHP zoeken
- via LDAP een bind doen met de username/pwd combi die je user opgeeft
- als de bind lukt dan is het pwd goed..

Check www.iplanet.com es, of openldap.org.. Die hebben misschien wel een API voor PHP.

M$ Exchange ondersteund gewoon LDAP 2.0 en 3.0 (zeker als het een 2k server is, dan gaat het via AD, maar da's ook gewoon LDAP =])
Pagina: 1