Beeldscherm veel te donker! 2

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 23:36
Jaja, een te donker scherm. Wat doe je eraan? das de vraag. Mn monitor staat op zn lichts ingesteld, en als ik (bijvoorbeeld) RTCW speel met de brightness voluit, zie ik nog geen donder. Ksnap er niks van enk weet nie wak eraan kan doen. Someone please help me.
Specs:
P3 1Ghz 512Mb 30Gb
Win98se
Geforce2 TI
Proview monitor (kgeloof model 765)

Kheb al andere monitor-drivers geprobeert, maar dit mocht niet baten.

Sinterklaas: Het staat niet in die faq! (Dus geen slotje)

Verwijderd

heb je de monitor al op een andere pc geprobeert, of een andere monitor op jouw pc?

dan kun je wat makkelijker bepalen waar het aan ligt, namelijk de videokaart of je monitor zelf

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op m'n goeie oude Voodoo2 en 3 kon ik een gamma-correctie instellen. Daarmee kon je alle kleuren een boost geven. Zonder dat kon ik alleen maar 's avonds Halflife spelen met de gordijnen dicht.

Maar eigenlijk ligt het aan je monitor. Probeer eens een lagere resolutie? Ik heb een 14" bakje gehad dan vanaf 800x600 steeds donkerder werd als ik de resolutie omhoog deed.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

uit de FAQ welke je in je vorige post al naar verwezen werd:
Q. Half-Life is too dark. How can I fix it?
If the brightness and gamma controls in the NVIDIA control panel don't work, try adding the command line parameter
Nu weet ik wel dat het jou niet om half life gaat, maar de 1e tip hier is wat je zoekt.. de 'brightness' and 'gamma' controls in the nvidia control panel.

Rechtsklikken op je bureaublad, dan eigenschappen (of properties) kiezen en daar een beetje rondbladeren, met name op de 'nvidia' tabbladen.

Als een mod je topic op slot zet dan zit hij op slot. Als je het daar niet mee eens bent post je in LA. Vind de mod dan dat hij 'm onterecht gesloten heeft dan gooit hij hem wel over. Het is imo niet de bedoeling dat je dan het topic domweg nog een keer start.

een beetje geduld mag wel hoor, modjes kunnen niet 24/7 kijken of de users het wel met ze eens zijn.

• MrJT
Kheb al in LA gepost, zonder reactie van ook maar 1 mod. Ik heb daar toen ook gevraagd of ik maar een nieuwe moest openen en daar werd niet op gereageerd (vandaar)

Dat van dat halflife hebk denk ik overheen gelezen. Maar dat met die gamma en brightness in de control panel hadk toch al geprobt. Zonder mooi resultaat.

Dat van die resolutie zalk ns proberen.

Khad ehm al op een andere monitor zitten voordat ik ehm hierop zette en toen was ie idd goed. Dus het ligt aan de monitor (dat hadk al vastgesteld). Daarom hadk al met monitor drivers lopen klooien.

Hmmzz, Nieuwe monitor is geloof ik t beste maar daar hebk de centjes nie voor (kheb deze pc net gekocht, vandaar)
Er moet gewoon een oplossing komen. Want met dezelfde vidkaart (GF2TI) op mn andere pc (P3/450) was ie ook wel donker, maar niet zo erg als nu. Daarom ist zo wazig.

Khoop dat iemand me toch verder kan helpen (zijn er geen proggies waarmee je gewoon je scherm nog op andere manieren kan bijstellen ofzow?)

Verwijderd

Naarmate een monitor ouder wordt, wordt hij ook donkerder. Hier valt voor de rest geen moer aan te doen, anders dan de brightness hoger zetten..

Lijkt me een gevalletje jammer maar helaas dan..

• MrJT
jah idd. Enk moest al een nieuwe (of tweedehandse) kopen omdat ik nu twee pcs heb. Nu kan ik dus 2 nieuwe gaan kopuh :(

iig bedankt voor de reply`s ! B-)

Verwijderd

Je kan er nog wat meer licht uitpersen met powerstrip.

• MrJT
Powerstrip?? Wasda????

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 15:59 schreef mrjoint het volgende:
Powerstrip?? Wasda????
check de meuktracker
www.tweakers.net

• mjdejong
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-04-2016

mjdejong

Rotterdam => X-treme

Op dinsdag 08 januari 2002 15:59 schreef mrjoint het volgende:
Powerstrip?? Wasda????
search

=> www.mjdejong.nl <= Tja, de jouwe is sneller! Deze is betaald.

• MrJT
Ohw das dat NvMax achtige proggie. Daar schiet ik toch verder ook niks mee op :?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ehm, het ligt niet volledig aan je monitor. Want je zult zien dat als je er een andere NIET NVIDIA kaart erin drukt, dat het probleem weg is, of minder.
Het is de combo GF en monitor die dit veroorzaakt.
Maar als Gamma verhogen naar bijv 1.30 niet helpt dan heb je echt een probleem.

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 16:02 schreef mrjoint het volgende:
Ohw das dat NvMax achtige proggie. Daar schiet ik toch verder ook niks mee op :?
dan niet :)

• MrJT
Op dinsdag 08 januari 2002 16:04 schreef loekos het volgende:

[..]

dan niet :)
Het was als een soort vraag. Ik had het beter anders kunnen formuleren: Wat schiet ik daarmee op :? (vergeleken met NvMax)

• MrJT
Op dinsdag 08 januari 2002 16:04 schreef KillerAce_NL het volgende:
Ehm, het ligt niet volledig aan je monitor. Want je zult zien dat als je er een andere NIET NVIDIA kaart erin drukt, dat het probleem weg is, of minder.
Het is de combo GF en monitor die dit veroorzaakt.
Maar als Gamma verhogen naar bijv 1.30 niet helpt dan heb je echt een probleem.
Das nuttige info!
Ik hoef die monitor dus iig nog niet af te schrijven.

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 14:01

zyberteq

nou, dat dus

Ik heb ook zo'n monitor :( een vage Trust 14" (op een Trident Blade3D)
(maar die kan wel 1280x1024 aan! :P)

maar die is dus ook te donker voor oa. Shogo, AvP, Half-Life, UT, enz...

das best wel jammer eigenlijk.
nou kan ik wel de gamma correctie zo instellen dat ie voor de spellen goed is maar dan is ie voor Windows weer te fel! :( en dat doet pijn aan mijn ogen 8-)

maar nou krijg ik hopelijk snel een VoodooBanshee, en dan is het prob hopelijk opgelost

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

Verwijderd

Dit staat wel in de FAQ en ik vind het vrij aso om dan een topic te openen
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.