2D shooters \ fighters rulen zwaar!

Pagina: 1
Acties:

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-02 13:40
INLEIDING:

Effe een traantje wegpinken hoor.. ;(

Metal Slug 3 en King of Fighters 2000: wat een prachtige games zijn dit! Ik heb beide games volop gespeeld toen ze in de arcade uitwaren, en heb zelfs de arcadekasten gekocht. Daarom dacht ik dat ik wel aan de voorwaarden voldeed om de roms te mogen downloaden. En ow ow wat een onwijs gave shit is dit; bijna net zo als op mun arcadekasten!

----------------------------------------

Ik vind het heel erg jammer dat er zo weinig 2d shooters als Metal Slug worden uitgebracht tegenwoordig.. Wie kan zich de tijden nog herinneren van Probotector op de nes of (nog verder terug) Green Barret op de commodore64 *shit wat was die moeilijk zeg..* ?

Als ik een 2d scrolling game als metal slug 3 speel, dan verlang ik naar meer. Niet enkel 3d geweld, zoals tegenwoordig de trend is. Zelfs de nieuwe metroid op de gamecube wordt 3d(!) Dit is werkelijk heiligschennis als je het mij vraagt :7

Ook met de fighters van tegenwoordig is het toch wel heel erg veel 3D [gelukkig zijn er games als Marvel VS Capcom II]. Games als King of Fighters 2000, Killer Instinct I + II, Streetfighter VS X-men en Fatal Fury real bout 2 staan bij mij hoger in de ranking dan Tekken 3 of Virtua Fighter 2..

Ik ben benieuwd wat de bezoekers van het spielerij-forum hier over denken. 3D kan gewelidig uitpakken (soul calibur bijvoorbeeld), maar 2D levert vaak overzichtelijkere aktie op (zoals bijv. de street fighter series) ookal wordt het zwaar hectisch (bijv. bij Marvel games).

Ik ga weer ff hakkuh met Metal Slug 3 (wat een superb muziek..) >:)

" Play the violent strings of my symphony "

• 7ouis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-01 12:06
Het enige spel wat ik kwa 2d spellen heb gespeeld is Killer Instinct en dat rulede zwaar in die tijd ;)

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-01 20:30

Speedpete

was barman

Killer Instinct ja... (zie avatar :P) Wat een game...

Voor de N64 op hoogste snelheid en je kon het zelf niet meer volgen :)

Enne probotector was ook een erg goed game ja, helaas nooit zelf gehad maar wel gespeeld bij fam & friends... altijd leuk..

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

Ja, 2-d roelt man. Ik heb na een hele tijd alleen maar heftig 3-d geweld op de PC maar weer es een tijdje m'n SNES uit de kast getrokken, man oh man. Wat zijn die 2-d graphics toch geil. Donkey Kong Country is echt briljant. Waarom moet dat dan perse weer 3-d worden gemaakt. Ook zoals bovenaan al stond: KILLER INSTINCT en de MARVEL series, wat een fighters. Daar kan idd geen Tekken oid tegen op. B-)

Ik ben ook blij dat ik een Game boy advance een tijdje geleden heb aangeschaft: 2-d graphics op het hoogste niveau: ik kan niet wachten op Street Fighter Alpha advance en Mortal Kombat :9~ :9