Toon posts:

Link in een Servlet naar een file

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende: Ik wil vanuit een Servlet een XML-bericht aan roepen vanaf een server.
De XML-File staat in een directory op de HD en de Servlet moet daar naar verwijzen, zodat die file benaderd kan worden vanuit de Servlet. Volgens mij is dit een heel simpel probleem, maar ik kan er even niet opkomen!

Dit is het voorbeeld van de Servlet:

"<HTML>" +
"<HEAD>" +
"<font face=\"arial\" color=black >" +
"<TITLE>Encryptie en Decryptie</TITLE>" +
"</HEAD>" +
"<BODY bgcolor=\"#c4b1cb\">" +
"<FORM method=\"GET\" action=\"C:\\bea\\wlserver6.0\\XmlEncryptionTestEncryptedNodes.xml\">" +
"<p align=\"center\"><font size=\"4\"><b>Virtuele Haven<br>" +
"</b></font><i><br>" +
"</i></p>" +
"<table width=\"50%\" border=\"0\" cellpadding=\"1\" bgcolor=\"#666666\" align=\"center\">" +
"<tr>" +
"<td>" +
"<table width=\"100%\" border=\"0\" cellpadding=\"1\" bgcolor=\"#FFFFFF\" align=\"center\">" +
"<tr>" +
"<td>" +
"<p align=\"center\"> </p>" +
"<table border=\"0\" cellspacing=0 cellpadding=0 align=\"center\" width=\"40%\">" +
"<tr>" +
"<td colspan=\"2\">" +
"<p>" +
"<input name=\"roleId\" type=\"hidden\" size=\"5\" value=\"3\">" +
"</p>" +
"<p align=\"right\">" +
"<input type=\"submit\" value=\"Encrypted Factuur\r\" name=\"submit\">" +
"</p>" +
"</td>" +
"</tr>" +
"</table>" +
"</td>" +
"</tr>" +
"</table>" +
"</td>" +
"</tr>" +
"</table>" +
"</FORM>" +

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

als je um zo aanroept wordt ie niet geparst imho
je moet um via een server aanroepen

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
ray99: Ik wil vanuit een Servlet een XML-bericht aan roepen vanaf een server.
Je wilt een XML bericht aanroepen? Dat klinkt op z'n zachtst ggezegd vreemd: XML is data. Data kan je opleveren, transformeren naar een presentatie of gebruiken, maar aanroepen is iets vreemds...
De XML-File staat in een directory op de HD en de Servlet moet daar naar verwijzen, zodat die file benaderd kan worden vanuit de Servlet.
Ik zie je hier HTML content opleveren en een sumbit naar een xml document :? Als een servlet een XML document moet gebruiken, zal je denk ik toch de servlet moeten aanroepen. De 'aanroep' wordt niet door de servlet gedaan, maar door de client.
Dit is het voorbeeld van de Servlet:
Nope, dit is een mogelijke output van een servlet of een HTML form die kan submitten naar een servlet...

Wat wil je precies?

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• mbravenboer
code:
1
action=\"C:\\bea\\wlserver6.0\\XmlEncryptionTestEncryptedNodes.xml\"

Dit is sowieso niet echt een URL... Dit is een locatie op jouw HD.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
Mischien heb ik het niet helemaal goed omschreven, maar het klopt als je zegt dat het een HTML-Form is, ik wil dat als er een actie uitgevoerd wordt bijv. door het drukken op een knop, dat hij door gelinkt wordt naar een file op de server, en deze file is een XML-File.

• mbravenboer
ray99: ik wil dat als er een actie uitgevoerd wordt bijv. door het drukken op een knop, dat hij door gelinkt wordt naar een file op de server, en deze file is een XML-File.
Hum, dat lijkt mij vreemd: je wilt een form die bij een submit gewoon de file op de server oplevert? De data in het form heeft dan geen enkele nut en dit zou je dus ook gewoon met een simpele html link kunnen doen ;) .

Als je wilt dat er iets met de data gebeurt moet je submitten naar de servlet. Deze servlet kan dan eventueel gebruik maken van de XML file, maar daar ziet de client verder niets van.

Pagina: 1