Kan standaard moederbordje de oorzaak zijn dat films en games freezen? Met 450MHz, 128MB, Viper 770, nieuwste drivers & codecs zou dat toch niet hoeven te gebeuren?
Allereerst welkom op GoT.
Maar wat bedoel je precies met freezen. Houterig lopen van spellen en films?
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?
je geeft lekker veel info zodat wij je net zo goed kunnen hellupe
oftewel geef meer info
Processor ??? merk
Moederbord ??? type
Slimpie
o ja standaard moederboordjes heb ik ok in de kast liggen of hadden ze een naam ik weet het niet meer
en als het een celeron is hoef je het niet te probeeren
met te grote divx files en zo
alleen klijntjes en dan heb ik het over het beeld formaat
oftewel geef meer info
Processor ??? merk
Moederbord ??? type
Slimpie
o ja standaard moederboordjes heb ik ok in de kast liggen of hadden ze een naam ik weet het niet meer
en als het een celeron is hoef je het niet te probeeren
met te grote divx files en zo
alleen klijntjes en dan heb ik het over het beeld formaat
Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
Da's snel:) Ja ik kan ze wel afspelen/spelen maar inderdaad houterigOp dinsdag 08 januari 2002 14:26 schreef AxzZzel het volgende:
Allereerst welkom op GoT.
tis handig als je voortaan eerst alle info in je sig zet scheelt steeds je info typen
je sig kan je aanpasen in je profiel 
[edit]
altijd spaties tussen die smilies en woorden
a:)a
[edit]
[edit]
altijd spaties tussen die smilies en woorden
a:)a
[edit]
Goh het valt wel op dat ik een nieuwelingetje ben
... Oke ik zal wat duidelijker proberen te zijn
Ik heb dus een AMD K6 2 3D 450 Mhz processor en een Std Shuttle Socket 7 moederbord
Wat voor geluidskaartjetje zit erin¿
Ik kende ook iemand met zon soort systeem met een 16 bits ISA SB kaartje, toen hij die eruit haalde ging alles een heeeel stuk vloeiender
Ik kende ook iemand met zon soort systeem met een 16 bits ISA SB kaartje, toen hij die eruit haalde ging alles een heeeel stuk vloeiender
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
OS?
Money for nothin' and your chicks for free
450 MhZ, 128 MB en windows XP¿Op dinsdag 08 januari 2002 14:50 schreef egbert008 het volgende:
Windows XP
Dat is echt het MINIMUM wat Microsoft voorschrijft, zeker qua geheugen is dat op het randje.
Liep het onder windows 9X wel goed¿
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
So.. WinXP? Wel geld over voor een OS maar niet voor een beetje fatsoenlijke computer 
Het ligt inderdaad aan XP, das een veels te zwaar OS voor jouw systeempje. Je gaat toch ook geen Windows 2000 draaien op een 286
Het ligt inderdaad aan XP, das een veels te zwaar OS voor jouw systeempje. Je gaat toch ook geen Windows 2000 draaien op een 286
Verwijderd
ik heb het ook wel eens dat een divx vastloopt maar dat het geluid doorgaat, dan moet ik hem een stukje vooruitzetten en dan loopt de film weer verder.
volgens mij ligt dat gewoon aan de divx zelf en niet aan de pc
ik gebruik trouwens ook windows xp met the playa als speler
volgens mij ligt dat gewoon aan de divx zelf en niet aan de pc
ik gebruik trouwens ook windows xp met the playa als speler
Ik had tot een maandje geleden (bij mijn ouders thuis) ook nog een AMD K6-2 400, met 64MB SDRAM en een ASUS mobo en er draaide win98 op. Het mobo heeft het echter begeven dus helaas.
Het afspelen van DivXjes ging daar nauwelijks mee, maar wanneer de instellingen van de codec werden aangepast (geen stereo etc) draaide de films zonder schokken. Dit was trouwens de oude codec (3.11a??).
Wat ik altijd nog heb willen proberen is de divx4 codec want deze scheen efficienter te zijn.
Maar ik denk zelf dat windows XP op een AMD K6-2 450 met 128MB én het afspelen van divxjes wat teveel is...
Ik neem aan dat je winXP iig al helemaal getweaked hebt en al die (overbodige) grafische instellingen die cpu power en geheugen verslinden al hebt uitgezet?
Het afspelen van DivXjes ging daar nauwelijks mee, maar wanneer de instellingen van de codec werden aangepast (geen stereo etc) draaide de films zonder schokken. Dit was trouwens de oude codec (3.11a??).
Wat ik altijd nog heb willen proberen is de divx4 codec want deze scheen efficienter te zijn.
Maar ik denk zelf dat windows XP op een AMD K6-2 450 met 128MB én het afspelen van divxjes wat teveel is...
Ik neem aan dat je winXP iig al helemaal getweaked hebt en al die (overbodige) grafische instellingen die cpu power en geheugen verslinden al hebt uitgezet?
Defraggen .. op me laptop P2 366 draait het prima, totdat de hd 'gefragged' is
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
Verwijderd
Ik wil niet flauw zijn, maar ik denk dat je systeem wat te langzaam is. Te weining MHz, geheugen, oude videokaart enz....
Vooral de cpu doet er erg toe, het moet immers allemaal gedecodeerd worden, en daar is rekenkracht voor nodig.
Vooral de cpu doet er erg toe, het moet immers allemaal gedecodeerd worden, en daar is rekenkracht voor nodig.
Yup ik weet het, ik heb een stoffig systeempje
Maar toch vind ik het dan nog steeds vreemd dat een kameraad zelfs met een Viper 550 en een 400Mhz filmpjes prima kan bekijken.
ik heb een tijdlang op een p2 400 / geforce sdr prima al m'n films kunnen kijken.
en dit duidt er op dat je systeem inderdaad niet al te snel is, maar wat bij mij wel eens wilde helpen, was m'n resolutie op 640*480 zetten, en dan fullscreen kijken ..
maybe that'll help (-:
en dit duidt er op dat je systeem inderdaad niet al te snel is, maar wat bij mij wel eens wilde helpen, was m'n resolutie op 640*480 zetten, en dan fullscreen kijken ..
maybe that'll help (-:
Verwijderd
Heb je al andere software ervoor gebruikt, en andere films?
Verder zou ik het niet weten, en als het het in w98 ook niet goed deed, dan zal het wel niet aan XP liggen. idd wat meer geheugen kan helepen, maar dat is volgens mij de oorzaak niet...
Verder zou ik het niet weten, en als het het in w98 ook niet goed deed, dan zal het wel niet aan XP liggen. idd wat meer geheugen kan helepen, maar dat is volgens mij de oorzaak niet...
Niet lullig bedoeld, maar ligt het niet gewoon aan de CPU, ik heb hier ook een K6-2 (op 400 dan) staan, en dat is nou niet bepaald een topper. Ik heb het idee dat de Intel P2-233 waar ik hem voor ingeruild heb een stuk rapper liep als die K6-2. En dan nog XP erop....
Ik had (gelukkig had
) ook een K6-2 (500) maar ik heb ook nooit dvd-rips kunnen kijken, schokt erg e.d.
Haal een snellere processor (geheugen maakt niet uit, ik had ook 392mb + 32 mb videokaart). Dan werkt het wel
Haal een snellere processor (geheugen maakt niet uit, ik had ook 392mb + 32 mb videokaart). Dan werkt het wel
Neuh, film kan je daar best mee kijken hoor, maar als je toch een nieuwe pc koopt, daar natuurlijk wel een nieuwe kaart inzetten:)Op dinsdag 08 januari 2002 18:47 schreef egbert008 het volgende:
Maar eh wat denken jullie, moet ik ook afscheid nemen van m'n Viper 770 ?
System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.
Welke speler gebruik je?? Als je die nieuwe mediaspeler met al die grafische zooi gebruikt kan ik wel voor stellen dat het schokt
, probeer windows mediaplayer 6.4 en kijk hoe ze dan lopen. Op mijn celly500 lopen films ook perfect.
start > uitvoeren > mplayer2.exe
start > uitvoeren > mplayer2.exe
Je kan ook net deze topic niet negeren ...Op dinsdag 08 januari 2002 16:02 schreef nigelator het volgende:
Defraggen .. op me laptop P2 366 draait het prima, totdat de hd 'gefragged' is
Kijk meteen of je DMA goed staat en installeer nog even divx 3.11 codec opnieuw...
Succes...
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
conclusie van iedereen: cpu sux, viper nog dik oke.
tijd voor een nieuwe cpu+mobo, thats it!
tijd voor een nieuwe cpu+mobo, thats it!
Verwijderd
yup, vind ik ook, heb k6-2 500 juist gedumpt voor XP 1600+ en MSI K7T266 pro2 met ddr enzo
de films die het meest schokten op mijn k6-2 lopen perfect op mijn nieuw systeem
de films die het meest schokten op mijn k6-2 lopen perfect op mijn nieuw systeem
Verwijderd
Geld voor een OS??? Euh... ik weet dat we het niet over warez mogen hebben maareh.. geld voor een OS??Op dinsdag 08 januari 2002 15:04 schreef BalusC het volgende:
So.. WinXP? Wel geld over voor een OS maar niet voor een beetje fatsoenlijke computer
zelfs op me "ouwe" p2 450 256 MB en Voodoo 5 5500 kijkt het wel aardig DivX'jes hor.. (ook de hoge kwalies)
maar ja.. XP voor dat systeem is toch een beetje niet heel slim (de ouwe draait 98 SE) met minimum geheugen en eigenlijk onder minimum cpu....
je weet nu waar het waarschijnlijk wel aan zal liggen dus trek je conclusies en upgradese
maar ja.. XP voor dat systeem is toch een beetje niet heel slim (de ouwe draait 98 SE) met minimum geheugen en eigenlijk onder minimum cpu....
je weet nu waar het waarschijnlijk wel aan zal liggen dus trek je conclusies en upgradese
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Heb hetzelfde probleem gehad een maand of 2 geleden.
Om dat ik student ben en niet veel geld heb, heb ik maar een kt133a bordje met een duron 900 gekocht. Kun je je oude spullen verder nog gebruiken en ben je voor minder dan 500 gulden weer 'bijna' up-to-date.
Om dat ik student ben en niet veel geld heb, heb ik maar een kt133a bordje met een duron 900 gekocht. Kun je je oude spullen verder nog gebruiken en ben je voor minder dan 500 gulden weer 'bijna' up-to-date.
Hm...ik ken 2 mensen met een P2-300 en die ene heeft een Viper 550 en 96MB, films lopen prima, behalve superDVD rips op full quality....
Heb je de quality van de codec al lager gezet? En bij 3.11 DivX films kun je volgens mij beter de 3.11 codec gebruiken...
Heb je de quality van de codec al lager gezet? En bij 3.11 DivX films kun je volgens mij beter de 3.11 codec gebruiken...
Verwijderd
Persoonlijk vind ik het een beetje overdreven: er komt iemand aanzetten met een probleem en jullie verkopen hem allemaal een nieuwe comp. Terwijl z'n huidige setup "perfect" DivX kan afspelen. We zijn toch tweakers voor iets, help die mens met tweaks, niet met nieuwe hardware.
Ik zal het goede voorbeeld geven:
Kijk of je DMA aanstaat, niet alleen CD-rom maar ook HD. Als dat in orde is en de films lopen nog niet vloeiend kan je de film eerst eens naar je HD copieren, soms kan het zijn dat een cd-rom de peaks in bitrate (bij SBC-rips dus) niet aankan. Dan zou copieren naar HD een oplossing zijn. Kijk naar de resolutie waarop je afspeeld, 32bit is overkill, 16 is genoeg. Pas indien nodig je resolutie aan, etc...
Ik zal het goede voorbeeld geven:
Kijk of je DMA aanstaat, niet alleen CD-rom maar ook HD. Als dat in orde is en de films lopen nog niet vloeiend kan je de film eerst eens naar je HD copieren, soms kan het zijn dat een cd-rom de peaks in bitrate (bij SBC-rips dus) niet aankan. Dan zou copieren naar HD een oplossing zijn. Kijk naar de resolutie waarop je afspeeld, 32bit is overkill, 16 is genoeg. Pas indien nodig je resolutie aan, etc...
Verwijderd
Hoi ik ben ook een newbie weet niet eens hoe je zo'n poppetje in je tekst moet zetten maar herken wel je probleem
http://www.whisset.com/ hier heb ik een player gedownload waarna bij mij de problemen over waren. succes
http://www.whisset.com/ hier heb ik een player gedownload waarna bij mij de problemen over waren. succes
Pagina: 1