Toon posts:

Films schokken. Mobo oorzaak?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan standaard moederbordje de oorzaak zijn dat films en games freezen? Met 450MHz, 128MB, Viper 770, nieuwste drivers & codecs zou dat toch niet hoeven te gebeuren? :r

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:27

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Allereerst welkom op GoT.

Maar wat bedoel je precies met freezen. Houterig lopen van spellen en films?

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Verwijderd

cloontje :?

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
je geeft lekker veel info zodat wij je net zo goed kunnen hellupe
oftewel geef meer info
Processor ??? merk
Moederbord ??? type

Slimpie
o ja standaard moederboordjes heb ik ok in de kast liggen of hadden ze een naam ik weet het niet meer

en als het een celeron is hoef je het niet te probeeren
met te grote divx files en zo
alleen klijntjes en dan heb ik het over het beeld formaat

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 08 januari 2002 14:26 schreef AxzZzel het volgende:
Allereerst welkom op GoT.

Maar wat bedoel je precies met freezen. Houterig lopen van spellen en films?
Da's snel:) Ja ik kan ze wel afspelen/spelen maar inderdaad houterig

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
tis handig als je voortaan eerst alle info in je sig zet scheelt steeds je info typen >:) je sig kan je aanpasen in je profiel :D
[edit]
altijd spaties tussen die smilies en woorden :)
a:)a
[edit]

Verwijderd

Topicstarter
Goh het valt wel op dat ik een nieuwelingetje ben :) ... Oke ik zal wat duidelijker proberen te zijn :) Ik heb dus een AMD K6 2 3D 450 Mhz processor en een Std Shuttle Socket 7 moederbord

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Wat voor geluidskaartjetje zit erin¿
Ik kende ook iemand met zon soort systeem met een 16 bits ISA SB kaartje, toen hij die eruit haalde ging alles een heeeel stuk vloeiender ;)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Topicstarter
Creative 128 PCI

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

OS?

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
topictitle editted :)

DIT IS MIJN WEBSITE

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op dinsdag 08 januari 2002 14:50 schreef egbert008 het volgende:
Windows XP
450 MhZ, 128 MB en windows XP¿
Dat is echt het MINIMUM wat Microsoft voorschrijft, zeker qua geheugen is dat op het randje.
Liep het onder windows 9X wel goed¿

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

So.. WinXP? Wel geld over voor een OS maar niet voor een beetje fatsoenlijke computer :?

Het ligt inderdaad aan XP, das een veels te zwaar OS voor jouw systeempje. Je gaat toch ook geen Windows 2000 draaien op een 286 |:(

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik Win98 SE draaide had ik hetzelfde probleem, dus ik denk niet dat het aan XP ligt

Verwijderd

ik heb het ook wel eens dat een divx vastloopt maar dat het geluid doorgaat, dan moet ik hem een stukje vooruitzetten en dan loopt de film weer verder.
volgens mij ligt dat gewoon aan de divx zelf en niet aan de pc

ik gebruik trouwens ook windows xp met the playa als speler

Verwijderd

Topicstarter
Hij loopt niet vast, loopt constant schokkerig, kan dit aan het moederbord liggen ?

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:56
Ik had tot een maandje geleden (bij mijn ouders thuis) ook nog een AMD K6-2 400, met 64MB SDRAM en een ASUS mobo en er draaide win98 op. Het mobo heeft het echter begeven dus helaas.

Het afspelen van DivXjes ging daar nauwelijks mee, maar wanneer de instellingen van de codec werden aangepast (geen stereo etc) draaide de films zonder schokken. Dit was trouwens de oude codec (3.11a??).
Wat ik altijd nog heb willen proberen is de divx4 codec want deze scheen efficienter te zijn.

Maar ik denk zelf dat windows XP op een AMD K6-2 450 met 128MB én het afspelen van divxjes wat teveel is...
Ik neem aan dat je winXP iig al helemaal getweaked hebt en al die (overbodige) grafische instellingen die cpu power en geheugen verslinden al hebt uitgezet?

Verwijderd

Topicstarter
Dus het komt er op neer dat ik dus echt aan een nieuw systeempje toe ben? :)

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 09:40

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Defraggen .. op me laptop P2 366 draait het prima, totdat de hd 'gefragged' is :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Ik wil niet flauw zijn, maar ik denk dat je systeem wat te langzaam is. Te weining MHz, geheugen, oude videokaart enz....

Vooral de cpu doet er erg toe, het moet immers allemaal gedecodeerd worden, en daar is rekenkracht voor nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Yup ik weet het, ik heb een stoffig systeempje :) Maar toch vind ik het dan nog steeds vreemd dat een kameraad zelfs met een Viper 550 en een 400Mhz filmpjes prima kan bekijken.

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 13:24
ik heb een tijdlang op een p2 400 / geforce sdr prima al m'n films kunnen kijken.

en dit duidt er op dat je systeem inderdaad niet al te snel is, maar wat bij mij wel eens wilde helpen, was m'n resolutie op 640*480 zetten, en dan fullscreen kijken ..

maybe that'll help (-:

Verwijderd

probeer het eens met wat meer geheugen erin!
dit helpt vaak wel

Verwijderd

Heb je al andere software ervoor gebruikt, en andere films?
Verder zou ik het niet weten, en als het het in w98 ook niet goed deed, dan zal het wel niet aan XP liggen. idd wat meer geheugen kan helepen, maar dat is volgens mij de oorzaak niet...

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 10:36
Niet lullig bedoeld, maar ligt het niet gewoon aan de CPU, ik heb hier ook een K6-2 (op 400 dan) staan, en dat is nou niet bepaald een topper. Ik heb het idee dat de Intel P2-233 waar ik hem voor ingeruild heb een stuk rapper liep als die K6-2. En dan nog XP erop....

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
Ik had (gelukkig had :D) ook een K6-2 (500) maar ik heb ook nooit dvd-rips kunnen kijken, schokt erg e.d.

Haal een snellere processor (geheugen maakt niet uit, ik had ook 392mb + 32 mb videokaart). Dan werkt het wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben overtuigd, ga een nieuw systeempje kopen :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar eh wat denken jullie, moet ik ook afscheid nemen van m'n Viper 770 ?

• Marijn_S
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 08 januari 2002 18:47 schreef egbert008 het volgende:
Maar eh wat denken jullie, moet ik ook afscheid nemen van m'n Viper 770 ?
Neuh, film kan je daar best mee kijken hoor, maar als je toch een nieuwe pc koopt, daar natuurlijk wel een nieuwe kaart inzetten:)

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Welke speler gebruik je?? Als je die nieuwe mediaspeler met al die grafische zooi gebruikt kan ik wel voor stellen dat het schokt :) , probeer windows mediaplayer 6.4 en kijk hoe ze dan lopen. Op mijn celly500 lopen films ook perfect.

start > uitvoeren > mplayer2.exe

Verwijderd

Topicstarter
Nope ik gebruik The Playa :)

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 09:40

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op dinsdag 08 januari 2002 16:02 schreef nigelator het volgende:
Defraggen .. op me laptop P2 366 draait het prima, totdat de hd 'gefragged' is :P
Je kan ook net deze topic niet negeren ...
Kijk meteen of je DMA goed staat en installeer nog even divx 3.11 codec opnieuw...

Succes...

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 08:12
conclusie van iedereen: cpu sux, viper nog dik oke.
tijd voor een nieuwe cpu+mobo, thats it!

Verwijderd

yup, vind ik ook, heb k6-2 500 juist gedumpt voor XP 1600+ en MSI K7T266 pro2 met ddr enzo
de films die het meest schokten op mijn k6-2 lopen perfect op mijn nieuw systeem *D

Verwijderd

ligt gewoon aan je geinstalleerde onderdelen in windows denk ik

:)

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 15:04 schreef BalusC het volgende:
So.. WinXP? Wel geld over voor een OS maar niet voor een beetje fatsoenlijke computer :?

Het ligt inderdaad aan XP, das een veels te zwaar OS voor jouw systeempje. Je gaat toch ook geen Windows 2000 draaien op een 286 |:(
Geld voor een OS??? Euh... ik weet dat we het niet over warez mogen hebben maareh.. geld voor een OS?? |:(

Verwijderd

Beeldschermresolutie :z

Zet je monitor eens op 800*600 en probeer het dan nog eens.

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:32

Termy

valt er nog wat te fragge?

zelfs op me "ouwe" p2 450 256 MB en Voodoo 5 5500 kijkt het wel aardig DivX'jes hor.. (ook de hoge kwalies)

maar ja.. XP voor dat systeem is toch een beetje niet heel slim (de ouwe draait 98 SE) met minimum geheugen en eigenlijk onder minimum cpu....

je weet nu waar het waarschijnlijk wel aan zal liggen dus trek je conclusies en upgradese :)

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Verwijderd

Topicstarter
Yup ik ben al druk op zoek :P

• PostbodeSiemen
  • Laatst online: 19-08-2024
Heb hetzelfde probleem gehad een maand of 2 geleden.

Om dat ik student ben en niet veel geld heb, heb ik maar een kt133a bordje met een duron 900 gekocht. Kun je je oude spullen verder nog gebruiken en ben je voor minder dan 500 gulden weer 'bijna' up-to-date.

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hm...ik ken 2 mensen met een P2-300 en die ene heeft een Viper 550 en 96MB, films lopen prima, behalve superDVD rips op full quality....
Heb je de quality van de codec al lager gezet? En bij 3.11 DivX films kun je volgens mij beter de 3.11 codec gebruiken...

Verwijderd

Persoonlijk vind ik het een beetje overdreven: er komt iemand aanzetten met een probleem en jullie verkopen hem allemaal een nieuwe comp. Terwijl z'n huidige setup "perfect" DivX kan afspelen. We zijn toch tweakers voor iets, help die mens met tweaks, niet met nieuwe hardware.

Ik zal het goede voorbeeld geven:

Kijk of je DMA aanstaat, niet alleen CD-rom maar ook HD. Als dat in orde is en de films lopen nog niet vloeiend kan je de film eerst eens naar je HD copieren, soms kan het zijn dat een cd-rom de peaks in bitrate (bij SBC-rips dus) niet aankan. Dan zou copieren naar HD een oplossing zijn. Kijk naar de resolutie waarop je afspeeld, 32bit is overkill, 16 is genoeg. Pas indien nodig je resolutie aan, etc...

Verwijderd

Hoi ik ben ook een newbie weet niet eens hoe je zo'n poppetje in je tekst moet zetten maar herken wel je probleem
http://www.whisset.com/ hier heb ik een player gedownload waarna bij mij de problemen over waren. succes

Verwijderd

Heb je de niewste codec's ??
Mischien een andere player helpt ook weleens
Pagina: 1