Bij mij word de boel nu via Level3 gerouteerd ipv via de AMSIX
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
ja, de core-router.Op dinsdag 08 januari 2002 13:57 schreef Escobar het volgende:
Heel trueserver plat!
CoolOp dinsdag 08 januari 2002 14:00 schreef MAZZA het volgende:
Yup.. core switch dood --> alles dood @ trueserver eo
Analysis: Connections to HTTP port 80 on host 'www.trueserver.nl' are working, but ICMP packets are being blocked past
network "Level 3 Communications International" at hop 5. It is a HTTP server (running Apache/1.3.22 (Unix) PHP/4.0.5).
1
2
3
4
5
6
7
8
| | 0 | 10.0.0.150 | heineken | | | (private use) | | 1 | 195.190.241.244 | - | | 49 | UBN NL | | 2 | 194.109.5.65 | 32.ge-1-1-0.xr1.pbw.xs4all.net | | 65 | XS4ALL Internet BV | | 3 | 194.109.5.14 | 0.ge-0-3-0.xr1.sara.xs4all.net | | 67 | XS4ALL Internet BV | | 4 | 193.148.15.110 | GigabitEthernet0-0-0.amsix1.ams1.level3.net | | 71 | Amsterdam Internet Exchange (AMS-IX) | | 5 | 213.244.165.39 | gige8-0.ipcolo1.Amsterdam1.Level3.net | | 43 | Level 3 Communications International | | ... | | | | | | | ? | 213.239.129.46 | www.trueserver.nl | | | TrueServer, network for networks. | |
Roundtrip time to 213.244.165.39, average = 43ms, min = 34ms, max = 71ms -- 8-jan-02 13:55:52
Grijns
Op dinsdag 08 januari 2002 13:58 schreef Gordijnstok het volgende:
Juniper dood dus
Ja moet ik nou zeggen dat er bij Trueserver iemand over een kabel is gestruikeldOp dinsdag 08 januari 2002 14:02 schreef DeX het volgende:
Modje??
zeg n's wat
Ik zei toch al wat?Op dinsdag 08 januari 2002 14:02 schreef DeX het volgende:
Modje??
zeg n's wat
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/373674
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/373676
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Echt?Op dinsdag 08 januari 2002 14:03 schreef IceStorm het volgende:
[..]
Ja moet ik nou zeggen dat er bij Trueserver iemand over een kabel is gestruikeld?
Verwijderd
een traceroute gaf als laatste nog het chello netwerk aan
Weet ik veel dat meteen erachter de Trueserver core switch komt.
ROFL!!!Op dinsdag 08 januari 2002 14:03 schreef IceStorm het volgende:
[..]
Ja moet ik nou zeggen dat er bij Trueserver iemand over een kabel is gestruikeld?
Verwijderd
Sorry, ik zal voortaan mijn veters strikkenOp dinsdag 08 januari 2002 14:04 schreef Heineken het volgende:
[..]
Echt?
Leuk.. dat verwijzen naar fora waar ik niet in mag..Op dinsdag 08 januari 2002 14:04 schreef aardbeix15 het volgende:
zie ook:
Verwijderd
En we hadden je eigenlijk ook niet mogen duwenOp dinsdag 08 januari 2002 14:05 schreef nelske het volgende:
[..]
Sorry, ik zal voortaan mijn veters strikken![]()
Als dat zo is moet alles wat Trueserver beweert dus met een korreltje (correctie: kilotje) zout worden genomenOp dinsdag 08 januari 2002 14:07 schreef Gordijnstok het volgende:
En in grootste woorden staat op hun site dat Trueserver 2x een Juniper M20 heeft staan, en dus redundant uitgevoerd.. yeah right...
Virussen? Scan ze hier!
Redundant houd toch in dat als de ene uitvalt de andere daarmee sympathiseert en ook uitvaltOp dinsdag 08 januari 2002 14:07 schreef Gordijnstok het volgende:
En in grootste woorden staat op hun site dat Trueserver 2x een Juniper M20 heeft staan, en dus redundant uitgevoerd.. yeah right...
Mijn eerste reactie... "%&8%#12f%, chello weer down :("Op dinsdag 08 januari 2002 14:04 schreef nelske het volgende:
Hmzz en ikke chello maar weer de schuld geven
rotflolOp dinsdag 08 januari 2002 14:09 schreef IceStorm het volgende:
[..]
Redundant houd toch in dat als de ene uitvalt de andere daarmee sympathiseert en ook uitvalt
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Verwijderd
Jij weet blijkbaar niet hoe groot mijn schoenen zijnOp dinsdag 08 januari 2002 14:07 schreef Gordijnstok het volgende:
Maar is dat niet dat ding wat ze laatst daar geinstalleerd hebben? Is erg goed gegaan dan
Op dinsdag 08 januari 2002 14:08 schreef wasigh het volgende:
[..]
En we hadden je eigenlijk ook niet mogen duwen
Staat daar nog iets relevants in?Op dinsdag 08 januari 2002 14:04 schreef aardbeix15 het volgende:
zie ook:
Want ik kan er in niet in namelijk, en vast niet weinigen met mij.
Op dinsdag 08 januari 2002 14:07 schreef terabyte het volgende:
[..]
Leuk.. dat verwijzen naar fora waar ik niet in mag..
Nee...Op dinsdag 08 januari 2002 14:12 schreef Breuls het volgende:
[..]
Staat daar nog iets relevants in?
Nee staat niet veel boeiends in (HK weet je!), dit topic is het hoofdtopic, 1 ervan is al gesloten 2e volgt vast nogOp dinsdag 08 januari 2002 14:12 schreef Breuls het volgende:
[..]
Hoezo? zijn er naast GoT en javahova nog meer sites danOp dinsdag 08 januari 2002 14:11 schreef nelske het volgende:
Ik krijg jullie wel terug hoor. Volgende keer ligt heel internet plat
![]()
Ben lekker uitgebreid (dus +15mins) naar de plee geweest.
Jah, sowwy, die topics zijn echt veel beterder, daarin staat namelijk vermeld dat de core-router bij TrueServer dood was.Op dinsdag 08 januari 2002 14:12 schreef Breuls het volgende:
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Ow men, balen dat ik er niet in kan dan.Op dinsdag 08 januari 2002 14:16 schreef Oscar the Grouch het volgende:
Jah, sowwy, die topics zijn echt veel beterder, daarin staat namelijk vermeld dat de core-router bij TrueServer dood was.
Had het nog wel een keer willen lezen.
(tenks iig)
Lekker hoor!Op dinsdag 08 januari 2002 14:15 schreef MetHod het volgende:
Nou heb er ff goed gebruik van gemaakt.
Ben lekker uitgebreid (dus +15mins) naar de plee geweest.
Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/
Verwijderd
Hmzz, ik zal de mensen hier maar niet gaan vermoeien met een heel rijtje linux linksOp dinsdag 08 januari 2002 14:14 schreef wasigh het volgende:
[..]
Hoezo? zijn er naast GoT en javahova nog meer sites dan![]()
![]()
![]()
Maaruh, na meer dan een uur geen GoT/internet krijg je wel afkick verschijnselen hoor en zul je vanzelf je excuses aan komen bieden
misschien hadden ze er 1 uitgehaald voor onderhoud en is toen de ander op zijn bek gegaan?Op dinsdag 08 januari 2002 14:20 schreef Gordijnstok het volgende:
Hierbij vereeuwigde leugens.
[afbeelding]
Neuh.. volgens mij hebben ze er een CS server van gemaakt.Op dinsdag 08 januari 2002 14:22 schreef wasigh het volgende:
[..]
misschien hadden ze er 1 uitgehaald voor onderhoud en is toen de ander op zijn bek gegaan?
Op zijn rug gegaan?Op dinsdag 08 januari 2002 14:22 schreef wasigh het volgende:
[..]
misschien hadden ze er 1 uitgehaald voor onderhoud en is toen de ander op zijn back gegaan?
Doen servers dat ook al?
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Of hadden ze beide aan dezelfde UPS hangen en ging deze gigantisch naar de haaienOp dinsdag 08 januari 2002 14:22 schreef wasigh het volgende:
misschien hadden ze er 1 uitgehaald voor onderhoud en is toen de ander op zijn bek gegaan?
[Verder beetje HK nivo hier in LA]
Verwijderd
Sinds wanneer ben ik schoonmakerOp dinsdag 08 januari 2002 14:26 schreef WHiZZi het volgende:
of de schoonmaker pleurde over de UTP kabel
Hoewel modje valt wel met schoonmaker te vergelijken
Zo een:Op dinsdag 08 januari 2002 14:27 schreef DeX het volgende:
volgens mij is het een vertraagde millennuim bug,.
32.12.1999
Y2K bug has been successfully solved
Pfffff ROFLOp dinsdag 08 januari 2002 14:31 schreef MAZZA het volgende:
[..]
Zo een:
[..]
[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 17:07 ]
Verwijderd
Tuurlijk bestaan bestonden die wel.Op dinsdag 08 januari 2002 14:35 schreef hdd het volgende:
[..]
Millenium bugs bestaan niet, bullshit van de mensen die slim d8en te zijn. Een clock kan een bepaalde datum niet verteren, so what![]()
Wel eens aan bedrijfskritische systemen gedacht die helemaal gaan flippen als de datum niet klopt?
Ja ook wel de Bill gates million dollar bug genoemd...Op dinsdag 08 januari 2002 14:40 schreef nelske het volgende:
[..]
Tuurlijk bestaan bestonden die wel.
Wel eens aan bedrijfskritische systemen gedacht die helemaal gaan flippen als de datum niet klopt?
Man heeft er behoorlijk aan verdien..
(niet boeiend ik weet het)
[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 17:07 ]
http://cricket.trueserver.nl/grapher.cgi?target=%2Frouter-interfaces
Als je bij M20-1 en M20-2 kijkt zie je dat alleen over M20-1 verkeer naar buiten gaat.....
[edit]
Op http://noc.trueserver.nl staat ook M20-2: Ebone & Telia, dus als M20-1 uitvalt gaat al het verkeer ineens over 2 100Mbit lijnen, wat niet echt wil lukken....
[edit2]
Ze lijken ook zwaar onder vuur te liggen: http://213.239.129.46/Core-M20/total.html
[edit3]
En toen waren ze weer down.....
Verkeer komt btw via de buitenlandse lijnen binnen, wie o wie zou het zijn?! (http://213.239.129.46/Core-M20/transit.html)
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
En ook Trueserver was downOp dinsdag 08 januari 2002 17:11 schreef MetHod het volgende:
weer ff downtime zo net.
pcies 30mins.
Die halen vandaag hun QoS van 99,8% niet!Op dinsdag 08 januari 2002 17:13 schreef Devil_2000 het volgende:
[..]
En ook Trueserver was down
Ik ga jou echt wel schoppenOp dinsdag 08 januari 2002 17:14 schreef nelske het volgende:
Ik ga klittebandschoenen kopen
Op dinsdag 08 januari 2002 17:14 schreef nelske het volgende:
ROFLOLOp dinsdag 08 januari 2002 17:14 schreef nelske het volgende:
Nelske weeral foeiOp dinsdag 08 januari 2002 17:14 schreef nelske het volgende:
* Tomsworld krijgt af kick verschijnselen
Ik hoop dat er geen derde keer komt
Is er al wat meer bekent of het nu de core is die down gaat of zo'n zware DOS
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Nav de downtime van zojuist (rond 5 uur)Op dinsdag 08 januari 2002 14:26 schreef WHiZZi het volgende:
of de schoonmaker pleurde over de UTP kabel
MSN quote:
blackd says:
je kan ook niet naar trueserver
Don Remco says:
gozer struikelde over de kabels??
blackd says:
ja of netwerkkabel eruit ofzo
Don Remco says:
1 kabel, heel tweakers plat
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
maar zo zonder GoT verveel ik me toch wel ff de pleuris, betrapte ik mezelf op
Same problem here, welke site moet ik dan naar toe??Op dinsdag 08 januari 2002 17:17 schreef m-m het volgende:
ze zullen ongetwijfeld hun best doen
En zo zijn er nog wel een hele zooi mensen die zich spontaan eenzaam voelde.Op dinsdag 08 januari 2002 17:17 schreef m-m het volgende:
ze zullen ongetwijfeld hun best doen
Ik zat ook om de drie seconde zonder levenslust op f5 te tikken..
Daar hebben ze het VEEL te druk voor.....Op dinsdag 08 januari 2002 17:19 schreef Bigs het volgende:
Lag het stiekum niet toch aan Chello? Meestal word er door trueserver namelijk meteen een mail de mailinglist opgestuurd als er iets mis is in het netwerk, zelfs al is het maar 1 minuut downtime.. nu nog niks ontvangen.
En leg mij dan maar is die grafiekjes op http://213.239.129.46/Core-M20/total.html uit.....
Op dinsdag 08 januari 2002 17:14 schreef nelske het volgende:
ROFLOL
Of blote voeten
[ Voor 100% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 17:05 ]
1 core router dood... je kent de rest ..Op dinsdag 08 januari 2002 17:23 schreef hdd het volgende:
[..]
duh, 1 baksteen in een stroom generator, half NL plat
steeds op f5 drukken, done thatOp dinsdag 08 januari 2002 17:18 schreef DeX het volgende:
Ik zat ook om de drie seconde zonder levenslust op f5 te tikken..
Mjah, keek meteen na mijn post.. idd.Op dinsdag 08 januari 2002 17:20 schreef MikeN het volgende:
[..]
Daar hebben ze het VEEL te druk voor.....
En leg mij dan maar is die grafiekjes op http://213.239.129.46/Core-M20/total.html uit.....
En als got het dan weer doet.. leef ik weer!!Op dinsdag 08 januari 2002 17:31 schreef m-m het volgende:
[..]
steeds op f5 drukken, done that
nee hoor, de stroom komt toch uit heel europaOp dinsdag 08 januari 2002 17:23 schreef hdd het volgende:
[..]
duh, 1 baksteen in een stroom generator, half NL plat
me 2Op dinsdag 08 januari 2002 13:57 schreef saviour het volgende:
Ik was al boos op Chello
Cu2 én T.net werkten niet.
Ik dacht dus dat de verbinding weer vreemd deed

Vanmiddag was het duidelijk, maar nu toch iets minder....
Dat bepaalde mensen nu meteen 'klote TrueServer' gaan roepen vind ik buitengewoon triest. Vanaf het moment dat we op 15 juni naar TrueServer verhuisden is de verbinding van TrueServer absoluut megabetrouwbaar geweest (dit in tegenstelling tot eerdere hosters van Tweakers.net), totdat een paar k1ddies het nodig vonden om een DoS attack op het TrueServer netwerk te organiseren.
Ik dacht al, 3 keer de core router dood? Hmmm DoS attacks dus, da's echtOp dinsdag 08 januari 2002 18:09 schreef Femme het volgende:
TrueServer is vandaag getroffen door een aantal DoS attacks.
Dat bepaalde mensen nu meteen 'klote TrueServer' gaan roepen vind ik buitengewoon triest. Vanaf het moment dat we op 15 juni naar TrueServer verhuisden is de verbinding van TrueServer absoluut megabetrouwbaar geweest (dit in tegenstelling tot eerdere hosters van Tweakers.net), totdat een paar k1ddies het nodig vonden om een DoS attack op het TrueServer netwerk te organiseren.
Moeten ze natuurlijk wel die k1ddies vinden.. hmm
Het gaat om synfloods, simpele DoS-attacks en nog een aantal andere dingen waar ik geen verstand van heb. Deze komen van meer dan 400IP's als ik het goed begrepen heb, vandaar dat het allemaal wat lang duurt.
Wat voor maatregelen er verder zijn en worden genomen is mij niet bekend.
Bericht hierboven
Of je het voortaan clueloze scriptkiddies wil noemen
Mvg,
J.
Kill kill killOp dinsdag 08 januari 2002 18:43 schreef IceStorm het volgende:
AH yippie, IRC kleuters.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Headshot!Op dinsdag 08 januari 2002 18:43 schreef IceStorm het volgende:
AH yippie, IRC kleuters.
[topic=309815]Op dinsdag 08 januari 2002 18:54 schreef j3p het volgende:
[.....]
Mvg,
J.
Het is idd totaal onterecht dat Trueserver nu een slechte naam krijgt....
Verwijderd
Heeft dit ook mee te maken: http://futurism.system-x.org/Op dinsdag 08 januari 2002 18:40 schreef Floris Diemel het volgende:
Ik hoorde van Vincent dat het gaat om een IRC-war, een van de klanten van TrueServer host een IRC-server en heeft een tikkie ruzie gekregen met een stel anderen.
Het gaat om synfloods, simpele DoS-attacks en nog een aantal andere dingen waar ik geen verstand van heb. Deze komen van meer dan 400IP's als ik het goed begrepen heb, vandaar dat het allemaal wat lang duurt.
Wat voor maatregelen er verder zijn en worden genomen is mij niet bekend.
Verwijderd
www.javahova.netOp dinsdag 08 januari 2002 14:14 schreef wasigh het volgende:
[..]
Hoezo? zijn er naast GoT en javahova nog meer sites dan![]()
![]()
![]()
TrueServer maakt de keuze kiddies op haar eigen netwerk toe te laten en weet wat de gevolgen daarvan kunnen zijn. Dat ze daarmee problemen veroorzaken voor hun andere, respectabele klanten moge duidelijk zijn. Blijkbaar is dat voor hun echter niet zo belangrijk.Op dinsdag 08 januari 2002 18:09 schreef Femme het volgende:
TrueServer is vandaag getroffen door een aantal DoS attacks.
Andere hosters krijgen ook DoS-attacks te verduren. Ik wil dus ook niet zeggen dat TrueServer zonder kiddie-servers deze DoS niet gekregen had, maar het is imo wel dom om kiddies als klant te hebben. Je weet dat je daardoor DoSjes en ander ge-eikel kunt en zult krijgen. Je weet dat daardoor andere klanten ook in de problemen kunnen komen. Mgoed.. het is maar net waar je je prioriteiten legt...
Tja, als je zo gaat redeneren kun je iedere site wel sluiten, want ze zijn allemaal potentieel gevaarlijk. Ik weet trouwens niet of die irc server direct onder trueserver valt of nog onder een andere provider die daar host, maar dan is t.net net zo goed een 'gevaar' (wat ook al eens is gebleken).Op woensdag 09 januari 2002 10:28 schreef serkoon het volgende:
TrueServer maakt de keuze kiddies op haar eigen netwerk toe te laten en weet wat de gevolgen daarvan kunnen zijn. Dat ze daarmee problemen veroorzaken voor hun andere, respectabele klanten moge duidelijk zijn. Blijkbaar is dat voor hun echter niet zo belangrijk.
Beetje kort door de bocht geredeneerd imho....
Exact expert nodig?
Jij zit zeker op DALNet ofzoOp dinsdag 08 januari 2002 18:54 schreef j3p het volgende:
Ik zit al jaren lang op IRC en heb er veel aan te danken, daarom voel ik me ook een beetje aangesproken als je het over irc kleuters hebt
Of je het voortaan clueloze scriptkiddies wil noemen
Mvg,
J.
Moet je maar eens naar die link van Slakkie hierboven kijken en dan te tekst bij 8 januari. Dat soort dingen zijn op sommige netwerken orde van de dag (lamers