Waar de voeding plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik ga zelf een kast maken maar nu zat ik ff na te denken over de voeding, waar kan ik die het beste plaatsen.
Dat ie aan de achterkant moet lijkt me vrij duidelijk, maar dan op welke plek?
Naar mijn weten zit ie altijd bovenin, ik zat te denken hem onderin te doen, dan is ie koeler en dus gaat dat fannetje minder vaak harder draaien (groot probleem voor mij).
Ook heb ik dan nog genoeg plaats om bovenin aan de achterkant outtakes te maken, graag jullie mening!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

onderin de kast lijkt me niet zo'n goed idee, omdat warme lucht stijgt, zal dan de warme lucht die je voeding produceert, de kast in stijgen...

(voor de wiseguys: ja, natuurlijk zit er een fan in die voeding, maar die trekt echt niet ALLE warme lucht uit je voeding...)

je kunt hem volgens mij het best in het midden of bovenin doen... (in het midden natuurlijk alleen bij een big-tower)

• Felix08
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:32
Ik denk niet dat het plaatsen van de voeding onder in de kast voordelen heeft, omdat de warme lucht die de voeding produceerd dan langs de video en de CPU moet.

Misschien is het wel handig om de voeding achter buiten je kast te hangen, maar ik denk niet dat je dat wil aangezien je zelf een kast wilt maken.

Je kunt je kast natuurlijk ook breeder maken, zodat je je voeding links boven in de kast kan plaatsen, en dan rechts daarvan nog 1 of 2 takeout fans boven elkaar kan plaatsen.

Als je meer wilt weten over het plaatsen van de voeding buiten de kast moet je ff de search gebruiken.

• dexx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 08:58
* dexx zit weer es niet op te letten>> je gaat zelf een kast bouwen |:(
maar bovenin lijkt me toch de beste plaats.. mischien dat je hem bovenop je kast kan zetten en als je dan de kap eraf haalt (moet je wel opletten dat je niet gelectrocuteerd wordt) moet je ook wel zonder koeler kunnen draaien.

Verwijderd

Ik persoonlijk denk dat een voeding op de plaats hoort waar die standaard zit en als je een grotere kast hebt als normaal kun je je hd rack omwisselen met de Voeding maar dan moet je wel langere kabels hebben

• AMDtje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01 00:13
Wat voor psu heb je? zo een met aan de onderkant een intake fan? Je hem dan ondersteboven bovenin zetten. Dan zit je intake dus van boven. ff een gaatje maken bovenin je kast en je psu heeft verse lucht. Of op zn kant en je intake aan de zijkant. Heb je geen intake fan kan je iets maken met een losse fan en een stukkie buis ofzo.

• Chickendorp
  • Niet online
Ik wil dus gewoon de voeding die ik nu heb gebruiken, alleen daar zit dus maar 1 fan in.
Ik kwam er wel achter dat als ik die onderin ga hangen de ATX stekker niet bij me moederbord komt ;-)

Dus hij moet bovenin, hebben jullie nog meer suggestie's wat ik kan doen?
En AMDtje wil je eens uitleggen hoe je dat bedoelt met een fan en een buisje??

edit:
de kast wordt 55x50x25 dus redelijk groot/breed.

• Chickendorp
  • Niet online
Na ongeveer 3 dagen mag ik wel een heeeeel klein schopke geven toch?
Lijkt me dat er meer mensen met dit probleem zitten of juist een goed advies hebben door opgedane ervaring

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:25
Lijkt mij juist dat je 'em helemaal bovenin plaatst.
In veel kasten zie je dat er tussen de voeding en het dak van de kast nog een paar centimeter zit. Dat vind ik zo onzinnig en zonde. Je kan helemaal niets meer met die ruimte, behalve je overbodige kabels erin proppen.

• Chickendorp
  • Niet online
Is het misschien slim om een speciaal gedeelte te maken voor de voeding boven in de kast, zodat er geen warme lucht van de proc naar de voeding kan en andersom.
Zo blijft de voeding koel en de airflow alleen nog maar beter volgens mij (er moet dan wel een extra fan aan de achterkant komen om warme lucht van de proc af te voeren.

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 14:17

TMoose

Mooooooose !!

Dat is idd een goed idee. Je kunt de voeding achter, bovenin de kast monteren, en helemaal hermetisch afsluiten op een intake-fan aan de achterkant, en een outtake-fan aan de bovenkant. Dan heb je met je proc en de rest niets meer met je voeding te maken..

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

• Chickendorp
  • Niet online
Moet je alleen nog ff een gaatje maken voor de kabeltjes lijkt me, maar zijn er hier mensen die dat ook zo hebben gedaan in de kast en heeft het een positieve werking??

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
als je dan ook gelijk in die containter je cd/dvd/cdrw/dvdrw(?) plaats, dan heb je ook geen last meer van die warmte, dan een klein intake fannetje 40mm? bovenin voor de koeling en probleem opgelost, en als je dan een bocht langs de voorkant inmaakt, dan ben je ook de warmte van je harde schijven kwijt, dan alleen nog intake fan(s) in de onder/voorkant en outtake's bovenin en je hebt 2 luchtcompartimenten lijkt mij, en redelijk te koelen ook

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Chickendorp
  • Niet online
Wat is hier precies het voordeel van?
Dat je de temp van verschillende apparaten gescheiden houdt??
Kan je de HD zo misschien ook stiller krijgen, die maakt nogal wat lawaai!
Pagina: 1