Vastlopende Computer tijdens Win98 installatie

Pagina: 1
Acties:

• Galactus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09-2024
Hey,...

'k heb een klein probleempje met m'n computer, een aantal weken geleden heb ik er een nieuwe videokaart en een nieuwe netwerk kaart erin gezet. Liep niet helemaal soepel en moest alles opnieuw installeren, maar nu loopt m'n computer elke keer vast wanneer ik win98 wil installeren.
'k heb al verschillende versie's geprobeerd, maar hij loopt me de hele tijd vast midden in de installatie. Af en toe kun je hem nog installeren, maar dan loopt ie wel vast bij het configureren van je hardware.
Waar kan dit aan liggen ?
't zou kunnen zijn dat ik niet voorzichtig genoeg ben geweest met het plaatsen van m'n netwerk en videokaart. Maar dan zou je win98 toch nog wel normaal moeten kunnen installeren ?
'k dacht zelf dat het aan m'n moederbord lag, maar ik moet het ff zeker weten want als ik een nieuwe koop en blijkt dat het toch niet aan m'n moederbord lag heb ik er 2.
Dus wie-o-wie kan/wil me helpen,... ?
Alvast bedankt,...

Willie

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

de netwerkkaart er al eens uitgehaald, en toen win98 geprobeert te installeren?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:07

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Heb laatst ook een dergelijk probleem gehad, ik heb toen met Partition Magic alle partities verwijderd en opnieuw aangemaakt.
Misschien is dit nog een idee? Dan weet je iig zeker dat je op een schone HDD bezig bent.

Natuurlijk kun je ook proberen om eerst alle hardware die niet perse vereist is er ff uit te halen.

ps vriendelijk verzoek om niet je posts te ondertekenen, hiervoor is de signature bestemd die je kan invullen in je profile.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Mischien is het handig als je ook zegt welk merk video en netwerkkaart je erin hebt gegooid.
Ik zou eerst de netwerkkaart verwijderen en daarna nog eens proberen, zodat je het probleem kan isoleren.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:38
Tips voor wanneer een install crasht :

- Zorg dat hij op moment van install niet OC'ed is.
- Trek USB rommel eruit
- Test het geheugen eerst (gebruik desnoods tijdelijk geheugen uit andere pc)
- Trek je netwerkkaart eruit.

Zeer zelden lukt het dan nog niet..
USB is vaak de boosdoener

• Galactus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09-2024
Uh,... ik heb die videokaart en netwerkkaart eruit gehaald, en toen de originele videokaart er weer ingezet.
Maar ik zal m'n partities eens verwijderen, en dan kijken
of ie het doet. Schat die kans zeer klein, geheugen check word gedaan wanneer je Win98 wilt installeren.......
Het rare is dus,.. das ik Win98 wil installeren op een geformateerde HD.
Dat zou toch geen problemen moeten opleveren,.....

PS: Profile aangepast,... nooit meegemaakt dat het problemen opleverd wanneer je vriendelijk was....
Pagina: 1