Kan iemand mij vertellen hoe ik een low level format kan doen? en waar ik dat programma vandaan kan halan....
Bij een IDE-schijf: nooit proberen, je verknoeit hem ermee. Trouwens, waarom wil je hem eigenlijk low-levelen. Dat is normaal nooit nodig.
Verwijderd
even kijken op de site van je harddisk fabrikant. Bijvoorbeeld van Maxtor is er het programma Powermax, waarmee je je schijf kunt testen op fouten. Je kunt er ook een low level format meedoen, maar ik zou het inderdaad ook niet aanraden. Als er iets mis gaat, dan is je schijf verknalt en je garantie waarschijnlijk ook weg.
Low level format is (over het algemeen) niet bepaald nodig.
SCSI ondersteund het low level formatteren nog vanuit de scsi bios, maar ide wordt bijna nooit meer ge-low-leveld.
Daarom is het ook niet aan te raden om dat te gaan doen.
Anders hadden de fabrikanten het er wel bij gelaten(Bij de IDE dan).
Mijn laatste low-level format was ivm met een niet verwijderbare partitie (zowel onder XP, als fdisk niet) en ik had niet de juiste software omdat "normaal"op te lossen (part enzo).
Maar voor de rest heeft het geen enkele zin om die actie te ondernemen.
SCSI ondersteund het low level formatteren nog vanuit de scsi bios, maar ide wordt bijna nooit meer ge-low-leveld.
Daarom is het ook niet aan te raden om dat te gaan doen.
Anders hadden de fabrikanten het er wel bij gelaten(Bij de IDE dan).
Mijn laatste low-level format was ivm met een niet verwijderbare partitie (zowel onder XP, als fdisk niet) en ik had niet de juiste software omdat "normaal"op te lossen (part enzo).
Maar voor de rest heeft het geen enkele zin om die actie te ondernemen.
Move HA->OM
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Nee, dat was vroeger nuttig. Tegenwoordig heeft een IDE schijf verregaande spoofing (als je hem formatteerd, zelfs als je hem via bios low-level format, doet hij maar alsof). Moderne schijven hebben extra ruimte die ze automatisch gaan gebruiken als er bad sectors optreden, in eerste instantie merk je daar dus nix van. Als je in scandisk o.i.d. badsectors gaat zien is het dus al zo ver, dat je HD bijna dood is-- kortom, asap garantie/inruilen/weggooien/vervangen!Op dinsdag 08 januari 2002 13:13 schreef hansaat het volgende:
oke ja er zitten namelijk volgens mij badsector's op moet ik hem dan maar met scandisk behandelen?
Je kunt eventueel debug gebruiken
Pagina: 1