• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Ik vroeg me af of er iemand zo'n ding heeft, of weet wat ze kosten. De site van Alladin is er extreem onduidelijk over, en geeft geen naam van een Nederlandse importeur. Je kan wel vragen of een Nederlandse handelaar per e-mail contact met je opneemt, maar als je dat doet hoor je er nooit meer wat van. Maar goed, dit terzijde.

Heeft iemand hem? Ik vroeg me af of je hem kan gebruiken om in Windows in te loggen, en of dat een beetje lekker werkt, hoe het werkt als je je private key er op zet, hoe dat dan met Outlook en Outlook Express geregeld is, en heel misschien of iemand weet of het in Linux werkt.

Maar eerlijk gezegd verwacht ik niet dat iemand hem heeft. :)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:35
Op dinsdag 08 januari 2002 12:48 schreef rollebol het volgende:
Maar eerlijk gezegd verwacht ik niet dat iemand hem heeft. :)
Haha, ik heb er eentje. Een mooie rode. Een tijdje geleden kon je via de site van eAlladin meedoen aan een test. Dan kreeg je zo'n ding opgestuurd. Ik liep stage bij een bedrijf en heb toen aan die test meegedaan onder het mom van "we gaan er misschien hier op het werk wel iets serieus mee doen". Ik heb toen een key en een cd met (beta) software gekregen onder andere voor het inloggen in Windows 2000. Dat werkte prima, maar je moest wel altijd en sleutel en wachtwoord gebruiken.

• rollebol
Ook je username en wachtwoord nog in moeten vullen in Windows? Bij Tech-Ed '99 (jaarlijkse indoctrinatie-week van Microsoft) kreeg iedere deelnemer een smart card waardoor je door die kaart in de PC te steken alleen nog maar een viercijferige PIN-code hoefde in te vullen. Ik had eigenlijk gehoopt dat het bij dat eToken ding ook zou zijn.

Ik heb ze even gebeld en ben al iets wijzer. Een eToken Pro kost EUR 47,- (bij afname van tien stuks), en je hebt ook de eToken SDK, bestaande uit twee eToken Pro sleutels en twee eToken R2 (dit zijn een soort compactflashkaartjes met een USB-interface, begreep ik) voor EUR 199,- of een versie van de SDK met maar 1 eToken Pro en eToken R2 kost EUR 84,-. Er komt over een maand een Linux-SDK uit voor de eToken, ik weet eigenlijk niet of dat open source is en of het geld gaat kosten. Maar goed, er komt dus eerst een beta uit zonder key, alleen een download.

Misschien weet er iemand iets over de iKey? Dat is ook zo'n ding, maar dan van de concurrent.

• rollebol
Ik heb het over dit ding trouwens.

Afbeeldingslocatie: http://www.aladdin.com.br/etoken/newcd.gif

Verwijderd

ik heb de pendrive (www.pendrive.nl)
ik denk dat ie net zo werkt een beetje dus...

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-03 21:37
Uhm ik vraag me af of dit ding geheugen heeft..?
Of is het gewoon een flashopslag die ook als inlogkey kan werken?
Die site is namelijk onbereikbaar :(

• AceRimmer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 22:30

AceRimmer

What a guy...

Misschien weet er iemand iets over de iKey? Dat is ook zo'n ding, maar dan van de concurrent.
De iKey ( www.ikey.nl / www.rainbow.com/ikey ) is ook te gebruiken voor het inloggen in Windows. Er zijn bedrijven (IntroCom / Norman) die hiervoor software hebben.

Er is een iKey developer kit met daarin 1 (of 2 ?) iKeys, handboek en software. Met wat programmeer kennis kun je hier zelf mee aan de slag.

Zelf heb ik een inlog procedure m.b.v. de iKey gemaakt voor de Intranet systemen van VEPON automatisering.

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

Pagina: 1