Toon posts:

Macintosh verbinden met XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij uitleggen in om een Macintosh op een simpele manier te verbinden met windows XP Professional.

Alvast bedankt

Verwijderd

Je kan als het goed is in OS X (ik zal Sharky_K hier nog ff op af sturen, mijn Mac-Freake huisgenoot) instellen dat hij het transfer protocol voor Sharing van Windows schijven gebruikt dan zou je gewoon simpel een netwerk verbindinkje kunnen aanleggen.

Verwijderd

Topicstarter
Nauw wil het zo zijn dat de Mac in dit geval als OS 8 heeft of zo iets (zelf heb ik de balle verstand van Mac) en wat ik wel weet is dat het om een gebooste G3 gaat die niet OS X aan kan (geloof ik)

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Verwijderd

net ff met mijn mac-freake huisgenoot gesproken, hij zegt:

in XP file sharing aanzetten, gewoon een netwerkverbinding maken dan in OS X bij Go en dan iets met network o.i.d. en dan in plaats van afp:// het protocol van windows daar zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Werkt dat ook bij MAC OS 8 want die hebben wij

Verwijderd

Uhm Filesharing for macintosh aanzetten, met appletalk router ofzo? Maar dat was WinNT4-Server. En dan kan je bij kiezer zo de shares vinden. iig eerst tcp/ip aan de praat krijgen tussen de mac en de xp bak.

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-05 23:21
Volgens mij zit er bij XP Prof niet zoiets als Services voor Macintosh (Welke volgens mij alleen in NT en W2K server zitten).

Er zit voor jou volgens mij niks anders op om te upgraden naar Mac OS-X (welke wel SMB ondersteuning heeft) of gebruik te maken van een pakket van een derde (Bijvoorbeeld Dave)

Verwijderd

Kijk eens op www.thursby.com. En dan DAVE. Wellicht een oplossing?

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
enige manier om het werkend te krijgen is

1) ftp server op te zetten
2) windows NT server
met file and printer services
met MAC-shares!!
met macusertje

3) mac os X instaleren

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals voor diegen die niet kunnen lezen |:( Mac OS X is geen optie aangezien we het hebben over een gebooste G3 en daar krijg je met geen mogelijkheid OS X op geplaatst (heb ik me laten melden).

Maar het geeft allemaal niets, we kunnen nu zeggen dat wij de trotse eigenaren zijn van Dave 3.1 en dat het een perfect pakket is :) ik kan zelfs direct een document over sturen en laten bewerken en dan weer terug krijgen zonder dat er iets van de info. verloren gaat.

Ik.....Pardon.....Wij zijn blij ;)

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 15:22 schreef Drumstel het volgende:
Nogmaals voor diegen die niet kunnen lezen |:( Mac OS X is geen optie aangezien we het hebben over een gebooste G3 en daar krijg je met geen mogelijkheid OS X op geplaatst (heb ik me laten melden).
Dan draai ik zeker iets anders op m'n G3 :?

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~w.h.mulder/images/screenshots/osx2.jpg
Pagina: 1