Toon posts:

Genaaid door Eynstein: IDE RAID controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was op zoek naar een losse RAID controller. Highpoint is lekker voordelig dus op zoek! Met drivers is het ook DIK in orde bij Highpoint.

Ik vond bij Eynstein een Target Pci udma100 ide raidcontroller (Highpoint CMD) Raid 0,1 striping/mirroring. voor krap 43 euro! Er zou een highpoint chip op zitten (de ref. staat naar www.highpoint-tech.com) en daaronder notabene een plaatje van een HPT370 chip.

Dus ik bestelde die hap. Wat blijkt nu? Er zit een gammele bagger RAID controller op van CMD technology, de CMD-649U. Op de cmd site (www.cmd.com) geen driver te vinden, behalve op www.driverguide.com, waar ik W2000 drivers kon vinden (die men notabene viavia had bemachtigd). Die het dus NIET doen op XP :(

Wat te doen? Het zooitje terug sturen (kost weer porto en ik moet maar zien of ik geld terugkrijg) OF keihard eisen dat ze me alsnog een HPT370 gebaseerde RAID controller leveren? Want zo langzamerhand word ik goed ziek ervan.. :r

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:29
Als je foutief geinformeerd bent dan denk ik dat je idd het spul terug kan brengen...

Probeer het eens

Pvouput live

• RBouman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-03 14:41

RBouman

René

Volgens mij hebben ze jouw de controller gestuurd van 23 euro met cmd chip.
deze staat in de prijslijst boven de highpoint controller
Dus bellen en gewoon om laten ruilen

René

Systeem: Abit IC7-G + 2 x Maxtor 120Gb + 1024MB Corsair TWINX PC3200 + Pentium IV 2,8Gb Radeon 8500le Iiyama A902MT + Plextor PX-708a

• ArthurBorsboom
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03-2025
Het hangt er vanaf wat op de aankoopsbon vermeld staat. Jij hebt een overeenkomst met het bedrijf en zij moeten leveren wat op de bon staat.
Mocht er nou alleen op de bon staan dat het een target betreft, dan ben je akkoord gegaan met de aankoop van een target product.

Wel kan je eventueel aanspraak maken op de wet van de misleidende koop. Maar of je zover wilt gaan....

Sterkte.

Plannen is voor loosers

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Niet meteen ropen dat je genaaid bent. Gewoon rustig blijven en bellen ?
Wat is daar nou zo moeilijk aan? Met overleg en beleid kom je veel verder.

Verwijderd

Wat een topictitel joh :D

'k vind het meer een "foutje" dan "genaaid"

Verwijderd

Pci udma100 ide raidcontroller (Highpoint CMD) Raid 0,1 striping/mirroring.
staat op de website van Eynstein..
dat genaaid zou ik ook hard weglaten, misschien niet goed gelezen ?
(het staat er idd niet lekker nee, maar daar had je natuurlijk ook even rekening mee kunnen houden, als je highpoint hebt zien staan.. heb je dat CMD dus ook zien staan..)

met eynstein valt prima wat te regelen hoor, ik ga er vanuit dat ze de porto kosten voor hun rekening nemen.
Bij eynstein hebben ze bij mij nog nooit moeilijk gedaan...

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op dinsdag 08 januari 2002 12:43 schreef Vcore het volgende:
als je highpoint hebt zien staan.. heb je dat CMD dus ook zien staan..)
Dat CMD kan vanalles betekenen, en alles op die pagina wijst er op dat er een Highpoint chip op zit, dus mag je die ook verwachten, en daar hebben ze in ieder geval niet aan voldaan.
Ik zou eerst even bellen, en daarnaast kan je het binnen 8 dagen sowieso terugsturen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 08 januari 2002 12:29 schreef KillerAce_NL het volgende:
Niet meteen ropen dat je genaaid bent. Gewoon rustig blijven en bellen ?
Wat is daar nou zo moeilijk aan? Met overleg en beleid kom je veel verder.
Bellen met Eynstein? Hum "ff" telno zoeken :( niet dus...

Bovendien heb ik het idee dat ze het met opzet doen: Er staat "Highpoint CMD"... en beide bedrijven hebben NIETS met elkaar te maken, althans beide sites hebben geen enkele verbinding met elkaar. En dan nog een plaatje van een HPT370 eronder... nee sorry maar dan voel ik me dus echt wel genaaid. En ik ben bang nog vele anderen met mij

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 08 januari 2002 12:26 schreef RBouman het volgende:
Volgens mij hebben ze jouw de controller gestuurd van 23 euro met cmd chip.
deze staat in de prijslijst boven de highpoint controller
Dus bellen en gewoon om laten ruilen

René
Ik weet het niet. De controller is nl. wel RAID. Ik snap er minder en minder van. Als Eynstein nou eens een telefoonnummer gaf waren dit soort dingen veel sneller opgelost. Nu kan ik alleen een berichtje dumpen bij hun FAQ en hopen dat iemand het leest.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 08 januari 2002 12:43 schreef Vcore het volgende:
*KNIP*
(het staat er idd niet lekker nee, maar daar had je natuurlijk ook even rekening mee kunnen houden, als je highpoint hebt zien staan.. heb je dat CMD dus ook zien staan..)
*KNIP*
Tuurlijk, maar als je "Highpoint CMD" ziet staan, daaronder een link naar www.highpoint-tech.com en daaronder een foto van een HPT370 controllerchip zou jij dan nog denken dat je een CMD krijgt?

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Zit niet zo overdreven moeilijk te doen man.. Mail gewoon naar eynstein@eynstein.nl en vraag beleefd of ze het willen oplossen..

Alleen al dat je meteen roept dat je genaaid bent, man maak niet zo'n drukte om niks..

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op dinsdag 08 januari 2002 12:59 schreef --EasY-- het volgende:

[..]

Bellen met Eynstein? Hum "ff" telno zoeken :( niet dus...

Bovendien heb ik het idee dat ze het met opzet doen: Er staat "Highpoint CMD"... en beide bedrijven hebben NIETS met elkaar te maken, althans beide sites hebben geen enkele verbinding met elkaar. En dan nog een plaatje van een HPT370 eronder... nee sorry maar dan voel ik me dus echt wel genaaid. En ik ben bang nog vele anderen met mij
Tuurlijk naaien ze je niet, ze hebben een naam te verliezen. Maar als je je erg onrustig en onvriendelijk gaat gedragen tegenover hen. Dan kan ik me voorstellen dat ze je niet graag helpen.
Ik heb ook een hekel aan klanten die meteen schreeuwen, terwijl ze met normaal praten veel verder komen.
Enne het blijven mensen, dus fouten worden gemaakt.
Blijf rustig, omruilen mag je zowiezo.

Ehm, aan de hand van je opgegeven leeftijd had ik wel een volwassenere reactie verwacht, kom op man je bent 6 jr ouder en al in de 30 en nog zo lichtgeraakt ?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 08 januari 2002 13:07 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

Tuurlijk naaien ze je niet, ze hebben een naam te verliezen. Maar als je je erg onrustig en onvriendelijk gaat gedragen tegenover hen. Dan kan ik me voorstellen dat ze je niet graag helpen.
Ik heb ook een hekel aan klanten die meteen schreeuwen, terwijl ze met normaal praten veel verder komen.
Enne het blijven mensen, dus fouten worden gemaakt.
Blijf rustig, omruilen mag je zowiezo.

Ehm, aan de hand van je opgegeven leeftijd had ik wel een volwassenere reactie verwacht, kom op man je bent 6 jr ouder en al in de 30 en nog zo lichtgeraakt ?
Ach misschien maak ik me er ook te druk om. Er is een mailtje richting Eynstein, ja een net mailtje. Volgens hun FAQ beantwoorden ze de mail snel, ik ben benieuwd!

Ik kan er alleen erg slecht tegen als dingen worden verkocht voor iets wat ze niet zijn. Alles hangt aan elkaar van vaagheden: De Target site heeft deze controllers in het geheel niet erbij staan, de site van de cmd controllers hebben geen drivers, Eynstein verwijst naar highpoint voor drivers, het is allemaal errug vaag.

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-04 13:28
Op dinsdag 08 januari 2002 13:25 schreef --EasY-- het volgende:

[..]

Ach misschien maak ik me er ook te druk om. Er is een mailtje richting Eynstein, ja een net mailtje. Volgens hun FAQ beantwoorden ze de mail snel, ik ben benieuwd!

Ik kan er alleen erg slecht tegen als dingen worden verkocht voor iets wat ze niet zijn. Alles hangt aan elkaar van vaagheden: De Target site heeft deze controllers in het geheel niet erbij staan, de site van de cmd controllers hebben geen drivers, Eynstein verwijst naar highpoint voor drivers, het is allemaal errug vaag.
Schreeuw toch niet zo hard man.
Eystein naait niemand dus jou ook niet.
Mail ze even je tel.nr en ze bellen je meteen terug.

Niks aan de hand dus.

En je weet het, goedkoop is ...

• MjB
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04 07:05

MjB

Ik heb dat raid controllertje ook bij Eynstein gekocht. Bij mij staat er dus wel Highpoint HTP370 op. Het lijkt me dus een foutje van hun kant.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 08 januari 2002 19:34 schreef MjB het volgende:
Ik heb dat raid controllertje ook bij Eynstein gekocht. Bij mij staat er dus wel Highpoint HTP370 op. Het lijkt me dus een foutje van hun kant.
Net mail terug gehad van Eynstein... De nieuwe shipment van Deze controller heeft ineens :? een cmd-649u controller in plaats van een hpt370... Ik snap niet dat Eynstein zoiets zou accepteren maar goed. Beide chips zijn nl. wel even anders.... In de mail staat dat het aangepast is op de site, maar ik zie nog steeds de HPT370 staan, maar goed dat zal wel een cache foutje zijn ergens. Wel een waarschuwing voor mede-tweakers: Heb je deze controller besteld kijk dan GOED of je wel een HPT370 chip erop hebt zitten!

De IDE-controller die boven deze vermeld staat in Eynsteins prijslijst is ook een cmd-649u controller, kost de helft (wie legt mij dat verschil uit) maar zou geen RAID hebben. Sorry maar ik vind dit alles toch erg vaag. Aan de zonnige kant, wellicht kunnen mensen die de "goedkope" cmd-649u controller kaart hebben er wel een RAID array mee aanmaken (mbv. een BIOS flash oid als je de brakke drivers voor lief neemt) >:)

In ieder geval mag ik de controller terugsturen. Niet dat ik daar erg blij mee ben; mijn nu bestaande Win98 RAID array is weg, ik kan weer op zoek naar een andere RAID controller etc etc. Ik kan het niet helpen, ik blijf het een rare zaak vinden.

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eynstein heeft goede service en vakkundige mensen in dienst. En en lichten niemand doelbewust op, dat weet ik echt heel erg zeker. Daarvan uitgaande moet het een fout zijn geweest

Verwijderd

Doe niet zo moelijk man, test dat ding es goed, als ie het goed doet is er toch niks aan de hand.
Test het zaakje es met Sisoft Sandra en kijk of de score bevalt(in het geval van een VIA chipset niet vergeten de VIA PCI Latency patch installeren, scheelt nogal qua snelheid)

Het gebeurt vaak in de PC-wereld dat dit soort dingen vervangen worden voor een ander model zonder medeweten van de dealer, zeker als het om een Target kaart, dat is toch altijd een verzameling van allerlei zooi.

PS.

Ga eerst eens op onderzoek voordat je de hele wereld bij elkaar loopt te blaten, er is wel een driver beschikbaar voor Windows XP, welisbaar beta, maar je weet maar nooit:

http://members.ams.chello.nl/mgherard/cmd/CMD648_rc1_2k_xp_0035.zip

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:46
Afbeeldingslocatie: http://www.targetweb.nl/photo/31134.jpg
32bit PCI-bus, CMD-649 chipset. With bios.
Dual Channel IDE ATA-100 controller.
Complete with ATA-33/66/100 ide cable and drivers

Geen RAID dus, volgens de Target site zou je die nu hebben

Afbeeldingslocatie: http://www.targetweb.nl/photo/31131.jpg
PCI bus master DMA transfer rate up to 133MB/sec.
Support Raid 0 (striping) and Raid 1 (mirroring).
Raid 0+1 supports Raid 10 feature. Support PIO mode 4 (up to 100MB/s).
Support CRC data protection for ATA devices.
Bios utility for raid rebuild and mode settings.
Rom bios for raid setting and boot feature.
Support PIO mode 4 (up to 100MB/s).

Die zou je moeten hebben, een mooie HPT368 ATA100 RAID controller.

Verwijderd

sterker nog, ik denk dat als je altijd aan het kijken bent naar de laagste prijs voor iets wat redelijk vast in de markt ligt qua prijs je ook iemand bent die zich redelijk in de positie wendt om genaait te worden.

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Op dinsdag 08 januari 2002 21:36 schreef --EasY-- het volgende:

[..]

Net mail terug gehad van Eynstein... De nieuwe shipment van Deze controller heeft ineens :? een cmd-649u controller in plaats van een hpt370... Ik snap niet dat Eynstein zoiets zou accepteren maar goed. Beide chips zijn nl. wel even anders.... In de mail staat dat het aangepast is op de site, maar ik zie nog steeds de HPT370 staan, maar goed dat zal wel een cache foutje zijn ergens. Wel een waarschuwing voor mede-tweakers: Heb je deze controller besteld kijk dan GOED of je wel een HPT370 chip erop hebt zitten!

De IDE-controller die boven deze vermeld staat in Eynsteins prijslijst is ook een cmd-649u controller, kost de helft (wie legt mij dat verschil uit) maar zou geen RAID hebben. Sorry maar ik vind dit alles toch erg vaag. Aan de zonnige kant, wellicht kunnen mensen die de "goedkope" cmd-649u controller kaart hebben er wel een RAID array mee aanmaken (mbv. een BIOS flash oid als je de brakke drivers voor lief neemt) >:)

In ieder geval mag ik de controller terugsturen. Niet dat ik daar erg blij mee ben; mijn nu bestaande Win98 RAID array is weg, ik kan weer op zoek naar een andere RAID controller etc etc. Ik kan het niet helpen, ik blijf het een rare zaak vinden.
Als ik dit zo lees hebben ze het netjes opgelost!

ugh.

stuur hem terug of wees tevreden

ugh.

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Pagina: 1