Op Mijn cpu zitten nu 2 coolermasters langs elkaar geschroefd hij blijft dus wel koel maar ik ga mijn cpu niet overklokken weet er iemand een Heel goed koelende stille Koeler dan zijn mun ouders ook weer blij.
Ja ik zoek eigenlijk ook stille koelers die wel goed koelen.
* DeX voelt zich nooit zo prettig als zijn 1 ghtz TB op 64 graden zit..
* DeX voelt zich nooit zo prettig als zijn 1 ghtz TB op 64 graden zit..
Je zoekactie naar 'stille koeler' leverde tig resultaten op.
ps lees eens wat ofzo, op de frontpage van tweakers is de halve zalman serie net getest!
ps lees eens wat ofzo, op de frontpage van tweakers is de halve zalman serie net getest!
ehm, jah ...
wat wil je ?
Nieuwe cooler ?
ofzo ... iets meer info nodig.
Of kijk in de befaamde search:
http://gathering.tweakers.net/forum/find
[Bah]
je was me voor salvador4
[/Bah]
wat wil je ?
Nieuwe cooler ?
ofzo ... iets meer info nodig.
Of kijk in de befaamde search:
http://gathering.tweakers.net/forum/find
[Bah]
je was me voor salvador4
[/Bah]
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
ja ik ken die testen maar het gaat mij meer om de ervaringen van mijn mede-tweakers dus daarom post ik zoiets, en dan nog iets, is er een handige manier om erachter te komen hoeveel graden mijn CPU is er zit namelijk geen Tempsensor op.
Een fanadapter is ook een mooie optie.
Een 8x8 fan maakt bijna geen herrie.
Zo'n adapter zou je zelfs nog wel zelf kunnen maken van blik als je een beetje handig bent.
Zo'n adapter zou je zelfs nog wel zelf kunnen maken van blik als je een beetje handig bent.
Senile! Senile Oekaki
MUHAHAHAOp dinsdag 08 januari 2002 12:18 schreef Snuffie het volgende:
[..]
Trek de stekker eruit....
niet leuk
Verwijderd
Mee eens!, dit is jouw optie!Op dinsdag 08 januari 2002 12:18 schreef _bas_ het volgende:
Een fanadapter is ook een mooie optie.
Als je hem niet kunt maken, dan kost dat je rond de 25 pieken...ehhhh 10 euro? (tis wennen heh?) en dan nog een leuke (hoeft geen PAPST of DELTA te zijn) 80mm koeler (heb je ook wel voor euro of 10. dan ben je toch mooi klaar?
heeft je MoBo geen tempsens??
Neem een Zalman, die zijn erug stil!
en erug duur 
/me Martenb wil ook een Zalman, maar ze zijn wel een beetje duur hoor....
Verwijderd
ik zie dat je een slot a cpu hebt. dus je kan doen wat ik bij mijn oude slot a heb gedaan. Zet ipv de 2 kleine fans 1 grote fan erop. Dit scheelt echt aanzienlijk. Als je een beetje geld ervoor over hebt kan je het beste natuurlijk een papst ventilator kopen. De stilste die zij hebben is 12dB en volgens mij is dat voldoende om een 700mhz slot cpu te coolen. suc6 ermee
Duur ?Op dinsdag 08 januari 2002 12:22 schreef maartenb het volgende:
Neem een Zalman, die zijn erug stil!en erug duur
100 piek ?
valt wel mee toch ... dwz voor stilte etc ...
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Waarom 2x ... en je bent al VEEEEEEEEEEEEEEEEEL te laatOp dinsdag 08 januari 2002 12:27 schreef Silenzer_nl het volgende:
gewoon de pc uitzetten
Verwijderd
lezen.... hij heeft een slot a cpu dan heb je nix aan zalman. d0h!!!!Op dinsdag 08 januari 2002 12:27 schreef TheDarkLord666 het volgende:
[..]
Duur ?
100 piek ?
valt wel mee toch ... dwz voor stilte etc ...
Ja maar dan werkt die natuurlijk ook niet meer of die van jou wel dan moet je me toch uitleggen hoe je dat doet.Op dinsdag 08 januari 2002 12:18 schreef Snuffie het volgende:
[..]
Trek de stekker eruit....
Maar inderdaad mijn proc heeft geen Temp Sens als ik het boekje tenminste goed gelezen heb???
Ehm ... ik had het niet over die zalman ... maar meer over 100 piek duur zijnde wat ik niet vindt voor stilte ..Op dinsdag 08 januari 2002 12:37 schreef SuB het volgende:
[..]
lezen.... hij heeft een slot a cpu dan heb je nix aan zalman. d0h!!!!
zo die zin klopt echt niet ... maar laat um lekker staan
Zeg dat niet zo hard, met een beetje creativiteit kan het wel hoorOp dinsdag 08 januari 2002 12:37 schreef SuB het volgende:
[..]
lezen.... hij heeft een slot a cpu dan heb je nix aan zalman. d0h!!!!
Het is er alleen niet voor gemaakt, dus lijkt me niet zo slim. Best is gewoon fans op 7v laten draaien, kleine fans vervangen met grotere, hd inpakken in isolatiemateriaal en geluidsabsoptiemateriaal aan de binnenkant van je kast plakken.
Dan is ie wel een stukkie stiller
En dan nog iets stoms volgens mij heeft ook met mijn fans te maken.
Mijn pc heeft een soort "hartslag" dwz hij maakt een wisselend geluid en hij trilt,
(--> niet trillen-beetje trillen-niet trillen enz.<--)
Hoe is dit op te lossen (is dit op te lossen)
Ik heb een gekeken of er niet een ide kabel tegen een fan kwam maar dat is niet het geval.
Mijn pc heeft een soort "hartslag" dwz hij maakt een wisselend geluid en hij trilt,
(--> niet trillen-beetje trillen-niet trillen enz.<--)
Hoe is dit op te lossen (is dit op te lossen)
Ik heb een gekeken of er niet een ide kabel tegen een fan kwam maar dat is niet het geval.
Dat kan duiden op een voeding die het niet helemaal meer trekt. Dan schommelt de spanning. En bij schommelende spanning krijgen je fans ook schommelende spanning binnen waardoor ze harder gaan, dan iets zachter en dan weer harder. En als ie harder draait gaat je kast waarschijnlijk iets meer meetrillen.
Alles is te verklaren
Alles is te verklaren
Mooi daar is dus ook weer geen fuck aan te doen ,kan ik het voltage niet een beetje opvoeren of verneuk ik dan alles.
Het kan zo zijn he, check anders even met mbm5 (motherboard monitor 5 dus
) even hoe je voltages zich gedragen. Gewoon een uurtje laten draaien die zooi en kijken naar de high/low. En als je merkt dat ie meer gaat trillen voltage checken.
Pagina: 1