goede printer voor z/w foto's

Pagina: 1
Acties:

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
Mijn vader wil graag zwartwit foto's uitprinten, hij heeft nu zo'n goedkoop lexmark z11 ding en dat voldoet (uiteraard) niet.

is een gewone inkjet goed voor z/w foto's of kan een laser dat beter ?
gaat zo'n inkjet gewoon met een kleurpatroon zwart maken of gebruikt hij daar echt het zwarte inktpatroon voor ?

prijs ca 500,- (of lager :))

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

eeen inktjet printer met fotocatridge voldoet heel aardig
en als je dan ook nog eens op fotopapier afdrukt heb je helemaal top kwaliteit.
epson heeft hier wel een goede voor weet zo het type nietuit me hoofd
kijk eens op epson.nl

anders is de canon s800 en ideale fotoprinter maar die is wel wat duur
anders de s600 of 630 misschien, www.canon.nl

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:18

Illusion

(the art of)

Wat ik in een aantal printertests gelezen heb, is dat zeker de goedkopere z/w laserprinters een beroerde foto-kwaliteit hebben. Als ik dat mag geloven zou ik dus voor inkjet gaan :)

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:25
2 redenen om niet voor laser te kiezen:
- zoals in vorige posting al wordt gezegd lage kwaliteit door rasteren van grijstinten; inktjet doet dat ook maar netter (meer random dan een net zoveelxzoveel raster)
- een laserprinter valt niet in je budget van 500 guldentjes... en mocht je euro bedoelen: net...

edit:

dacht dat er een f'je voor stond, maar da's niet zo; zal dus wel gewoon euro's bedoelen ;)

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Op dinsdag 08 januari 2002 12:31 schreef Illusion het volgende:
Wat ik in een aantal printertests gelezen heb, is dat zeker de goedkopere z/w laserprinters een beroerde foto-kwaliteit hebben. Als ik dat mag geloven zou ik dus voor inkjet gaan :)
Dit klopt zonder meer. Voor de prijs van de goedkope laserprinters heb je een zeer fatsoenlijke ink jet printer die er vast beter mee overweg kan. Die kleuren 'fotoprinters' die je wel eens ziet, misschien printen die in zwart ook wel erg goed... In kleur doen ze het best netjes.

Misschien is er iemand hier met zo'n apparaat die het even kan proberen.

Overigens heb ik uit de Lexmark Z11 wel eens hele mooie kleurenfoto's zien komen dus misschien ligt het aan de instellingen. Of het papier (!)

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 12:36 schreef rollebol het volgende:

[..]

Dit klopt zonder meer. Voor de prijs van de goedkope laserprinters heb je een zeer fatsoenlijke ink jet printer die er vast beter mee overweg kan. Die kleuren 'fotoprinters' die je wel eens ziet, misschien printen die in zwart ook wel erg goed... In kleur doen ze het best netjes.

Misschien is er iemand hier met zo'n apparaat die het even kan proberen.

Overigens heb ik uit de Lexmark Z11 wel eens hele mooie kleurenfoto's zien komen dus misschien ligt het aan de instellingen. Of het papier (!)
Wij hebben op het werk de s600 de s630 de s800 en een paar laser printers van canon staan.

de s630 is voornamelijk snel met printen 12 p per minuut zwart, maar als je echt voor foto kwaliteit wil gaan moet je kiezen voor de s800, hij print dan wel wat traag maar het resultaat is verbluffend mooi

de laser printers vind ik niks, die zijn gewoon voor massa gebruik en voornamelijk voor zwarte text.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
snelheid maakt iig niet echt uit. en goede foto's uit zo'n lexmark van nog geen 50,- ? wat ik heb gezien zag er niet al te best uit.

laser valt dus af.

epson heeft dat ik nog altijd het probleem dat als je hem een tijdje niet gebruikt de koppen dicht komen te zitten en je het ding weg kan gooien, of is dat tegenwoordig niet meer ? (kan goed gebeuren dat dat ding een maand (of meer) niks hoeft te printen.

maar wat gebeurd er als je zwart gaat printen met zo'n kleuren patroon ? is er dan een kleur die de hele tijd als eerst op is ?

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 12:44 schreef cosmoOo het volgende:

maar wat gebeurd er als je zwart gaat printen met zo'n kleuren patroon ? is er dan een kleur die de hele tijd als eerst op is ?
waarschijnlijk wel, weet het niet zeker btw :?
Pagina: 1