Terratec EWX 24/96 kraakt door Ati Radeon VE

Pagina: 1
Acties:

• 23m3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 13:02

23m3

Time to change batteries!

Topicstarter
Ik heb dit maar in HA gepost omdat het zowel onder Video als Audio valt...

Okee, nu het probleem: als ik muziek via mijn Terratec EWX 24/96 afspeel en ik ga met mijn muis door het startmenu wandelen, dan kraakt en stoort het geluid!

Ik vond dit heel vreemd omdat dat niet gebeurde bij bijvoorbeeld het verplaatsen van een window. Toen viel mij op dat het storen ook gebeurt bij het slepen van een bestand. Mijn conclusie: zodra mijn Ati Radeon VE (noodkaartje, mijn GeForce 2 Pro is laatst overleden :'( ) iets transparants (de schaduw onder het startmenu, het doorzichtige icoon bij het slepen van een bestand) tekent stoort dat de geluidskaart.

Zowel de geluidskaart als de videokaart hebben een aparte IRQ dus dat mag het probleem niet zijn. Ook DMA staat aan voor de IDE devices. Drivers zijn allemaal de nieuwste, andere versies helpen ook niet.

Hoe kan ik voorkomen dat de videokaart de geluidskaart stoort? Zie mijn sig. voor de rest van mijn hardware.

• rikrot
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gebruik je XP, want ik heb ook "kraak"problemen, onder win98se draait het prima. Ik heb dualboot. Misschien helpt het om je geluidskrt zover mogelijk van je videokrt te installeren. Ik merk wel dat mijn sndblaster 64 gold het beter doet dan mijn dmx 1024. Ik heb ze allebei in mijn kassie.:P

Succes,

• 23m3

23m3

Topicstarter
Op dinsdag 08 januari 2002 11:51 schreef rikrot het volgende:
Gebruik je XP, want ik heb ook "kraak"problemen, onder win98se draait het prima. Ik heb dualboot. Misschien helpt het om je geluidskrt zover mogelijk van je videokrt te installeren. Ik merk wel dat mijn sndblaster 64 gold het beter doet dan mijn dmx 1024. Ik heb ze allebei in mijn kassie.:P

Succes,
Ja ik gebruik inderdaad XP en inderdaad, onder Windows 98 had ik dat probleem (bijna) niet.
De afstand tot de videokaart lijkt mij niet echt relevant in deze situatie, een te dicht bij de videokaart geplaatste geluidskaart zou wel stoorsignalen op kunnen vangen maar dan gaat het meer op ruis e.d. In mijn geval klinkt het alsof je een kapotte MP3 hebt of een jengelend cassettedeck, de geluidsstroom komt niet netjes synchroon uit de geluidskaart.

• 23m3

23m3

Topicstarter
Een schop na 5 dagen mag toch wel he? Is er echt niemand die dit probleem heeft gehad/opgelost ?