[CM] Ideeen mbt mn CaseMod?

Pagina: 1
Acties:

• Cruz
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-10-2025
Jaja nadat ik die supervette Alienware kast had gezien : Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~van.der.heyden/dragon/dragon_03.jpg
Had ik besloten dat ik ook wou gaan modden :)
(Botoo bedankt ;) )

Nu ik een nieuwe bigtower (HQ8) krijg, kan ik veilig mn HX8 gaan modden...
Dus, nepdremel gekocht ("Ferm" of zo?), bus verf (Chroom kleur) en aan de slag gegaan. Eerst maar de verf, dus de voorkant losgemaakt, en die ontzettend populaire voetjes ;) en lekker spuiten. Helaas heb ik geen werkplaats, dus ik was effe bezig om de keukenvloer schoon te maken *hoest*. Gelukkig helpt wasbenzine goed om verf te verwijderen.
Ik wil de kast zelf zwart maken met Hammerite, heeft een mooi metallic effect en dat is goeie verf.

Stap 2 : Iets van een gat dremelen... jah en probeer dan maar een vorm te bedenken :) Dus na wat slechte ideeen kwam ik op een bliksemschicht. Eerst met zon whiteboardmarker wat vormpjes uitgetekend, das ideaal omdat je het zo weer weg kan vegen als je het niet bevalt. Toen ik de juiste vorm te pakken had heb ik met een permanent marker en een cd-hoesje (bij gebrek aan lineaal) de lijnen getrokken. Gelukkig had ik ergens gelezen dat je het best eerst een lijn kan inslijpen voordat je echt aan de slag gaat, want als je die lijn ingeslepen hebt volgt je dremel die lijn bijna vanzelf. Uiteindelijk ziet het er zeer strak uit (maar 3x buiten de lijntjes!).
Toen even de randjes botgeslepen met zon mooi rose steentje :+ .

Maar waarom spam ik dit hier? :P Voor de volgende stappen! Ik wil iig zon wit CCFL-ding binnenin de kast hebben, zodat de witte bliksemschicht mooi contrasteerd tegen de zwarte kast. Die randen van de bliksemschicht moet ik nog met een rubber iets afmaken (waar kan je die krengen nou halen!? Search al geprobeerd! Kabel strippen vind ik te lelijk) en ik wil perspex achter de bliksemschicht.

Maar daar zit mijn probleempje al... ik zag een paar van die topics over zon glowpad, en dat wou ik weer combineren met mijn casemod. Ik wil in dat perspex van die kleinere bliksemschichten graveren, en dan met gele of rode leds (zijn er eigenlijk witte leds?) die op laten lichten.

Nu weer een stapje verder, ik wou ze op laten lichten op het ritme van de harddisk-led. Peace of cake, zou je zeggen. Maar nou wil ik het zo dat het licht van boven naar beneden beweegt :). Hoe maak ik dat? (er moet dus een vertraging in zitten van een paar milliseconden).

Verders wil ik in de toekomst ook wat fans inbouwen. Een stuk of 4. Nou wil ik mijn voedinkje een beetje sparen en deze via een externe voeding voeden. Ik heb nog wel een AT voeding liggen, heeft iemand een mooie (MOOIE!) oplossing om de voeding aan te sluiten op de fans? Ik wil wel de kabel gewoon uit de kast kunnen trekken... dus iets van een stekker&stopcontact in de kast.

Ik beloof dat ik pics online zal zetten als ie af is :P

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 11:19 schreef Cruz het volgende:
Jaja nadat ik die supervette Alienware kast had gezien : [afbeelding]
Had ik besloten dat ik ook wou gaan modden :)
(Botoo bedankt ;) )

Nu ik een nieuwe bigtower (HQ8) krijg, kan ik veilig mn HX8 gaan modden...
Dus, nepdremel gekocht ("Ferm" of zo?), bus verf (Chroom kleur) en aan de slag gegaan. Eerst maar de verf, dus de voorkant losgemaakt, en die ontzettend populaire voetjes ;) en lekker spuiten. Helaas heb ik geen werkplaats, dus ik was effe bezig om de keukenvloer schoon te maken *hoest*. Gelukkig helpt wasbenzine goed om verf te verwijderen.
Ik wil de kast zelf zwart maken met Hammerite, heeft een mooi metallic effect en dat is goeie verf.

Stap 2 : Iets van een gat dremelen... jah en probeer dan maar een vorm te bedenken :) Dus na wat slechte ideeen kwam ik op een bliksemschicht. Eerst met zon whiteboardmarker wat vormpjes uitgetekend, das ideaal omdat je het zo weer weg kan vegen als je het niet bevalt. Toen ik de juiste vorm te pakken had heb ik met een permanent marker en een cd-hoesje (bij gebrek aan lineaal) de lijnen getrokken. Gelukkig had ik ergens gelezen dat je het best eerst een lijn kan inslijpen voordat je echt aan de slag gaat, want als je die lijn ingeslepen hebt volgt je dremel die lijn bijna vanzelf. Uiteindelijk ziet het er zeer strak uit (maar 3x buiten de lijntjes!).
Toen even de randjes botgeslepen met zon mooi rose steentje :+ .

Maar waarom spam ik dit hier? :P Voor de volgende stappen! Ik wil iig zon wit CCFL-ding binnenin de kast hebben, zodat de witte bliksemschicht mooi contrasteerd tegen de zwarte kast. Die randen van de bliksemschicht moet ik nog met een rubber iets afmaken (waar kan je die krengen nou halen!? Search al geprobeerd! Kabel strippen vind ik te lelijk) en ik wil perspex achter de bliksemschicht.

Maar daar zit mijn probleempje al... ik zag een paar van die topics over zon glowpad, en dat wou ik weer combineren met mijn casemod. Ik wil in dat perspex van die kleinere bliksemschichten graveren, en dan met gele of rode leds (zijn er eigenlijk witte leds?) die op laten lichten.

Nu weer een stapje verder, ik wou ze op laten lichten op het ritme van de harddisk-led. Peace of cake, zou je zeggen. Maar nou wil ik het zo dat het licht van boven naar beneden beweegt :). Hoe maak ik dat? (er moet dus een vertraging in zitten van een paar milliseconden).

Verders wil ik in de toekomst ook wat fans inbouwen. Een stuk of 4. Nou wil ik mijn voedinkje een beetje sparen en deze via een externe voeding voeden. Ik heb nog wel een AT voeding liggen, heeft iemand een mooie (MOOIE!) oplossing om de voeding aan te sluiten op de fans? Ik wil wel de kabel gewoon uit de kast kunnen trekken... dus iets van een stekker&stopcontact in de kast.

Ik beloof dat ik pics online zal zetten als ie af is :P
ennuuh denk je echt dat je die paar milliseconden gaat zien :) :P

• dexx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 08:58
klinkt leuk
pics wil ik zowiezo zien.

witte leds bestaan zeker. te krijgen bij elke zichzelf respecterende electrodealer.

je wilt dus de bliksempjes die je in je raampje gravaard van boven naar beneden op laten lichten op de snelheid van je hd?
klinkt leukl maar volgens mij zie je als je het zo doet er weinig aan af. kun je mischien net zo makkelijk een printje maken dat gewoon op een vast ritme knippert, veel makkelijker.

en zo'n rubbertje voor je raam: ik heb er zlef een gehaald bij een speciale rubber handel in nieuwe gein (zal wel erg uit de buurt zijn maar als je wil kijken hij zit ergens op industrie terein de grote wade) is eigenlijk een groothandel maar hij verkoopt ook gewoon aan particulieren. was best leuk. gewoon met hem een rondje gelopen door het magazijn en alle rubberjes die hij had bekeken. een leuk klein u profiel uitgezocht (wel goed flexibel voor de hoeken) en daar voor nog geen 10 piek 10 meter van gekocht :)

• Cruz
je wilt dus de bliksempjes die je in je raampje graveerd van boven naar beneden op laten lichten op de snelheid van je hd?
Hmm als dus normaal het HD-lampje aan gaat, wil ik dat de 'bliksemschichten' oplichtten. En elke keer als ze oplichtten, gaat eerst het bovenste led branden en vlak daarna de onderste led.

Stel dat het lampje aan blijft, dat blijven de leds gewoon knipperen. Ik zit aan condensatoren te denken, maar weet nog niet precies hoe dat schema eruit gaat zien...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
             (+)    (-)
              |   |
HD-LED -------------|     |
              |   |
              V   |
              -   |
              |   |
              |   |
              V   |
              -   |
              |   |
              |________|

die -| is een transistor, die dus stroom doorlaat als de hd-led gaat branden. de V tjes zijn de leds. En wat ik niet weet is wat er in de plaats van die *** moet komen te staan :)

• Felix08
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:32
FF een tip m.b.t je stappen plan.

Je kan beter eerst je kast modden dus gaten zagen en dergelijke voor dat je je kast een kleurtje gaat geven. Anders kan heb je de kans (en die is vrij groot) dat je je verflaag beschadigd.

In ieder geval suc6

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 08:37

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

En een mini speaker erin die bliksem genereert :9~

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

• Cruz
Donder :)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Looplichtje voor HDD kan je heel simpel met een 4017 ICtje doen... kost 0,50 tot 1 Euro, lekker makkelijk aan te sluiten... Zoek eens op Google naar "4017 datasheet"

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Cruz
Bedankt voor de tip. Het is niet wat ik bedoelde, maar ik denk dat dat van mij iets te ingewikkeld is.

Inmiddels heb ik al een plaatje perspex gekocht en daarin de bliksem gefreesd (maar 1mm dik perspex, dus alleen maar oppervlakkig gedaan... Moet eens kijken of het misschien dieper moet in dikker perspex of zo).

Nu viel het op dat er nog best veel licht nodig is om het op te laten lichtten. Ik ben ook bang dat als ik er een CCFL in doe, dat dan de bliksem wegvalt. Dus ik ga beginnen met een stuk of 10 witte LEDs, in combinatie met die 4017 chip. Als dan de HD-LED brand dan gaan de lampjes van boven naar beneden oplichtten.

Probleem is echter dat die 4017 een klokingang wil hebben. Die moet ik dus eventjes ergens zien te vinden.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
VDD----------------.
             |
HDLED-------------~I (transistor)
             |
KLOK--------------4017
             ||
            /--------\    ______________
            |||||||||`-0 |  |    | 
            ||||||||`--0 |  |-'     |
            |||||||`---0 |     /      |
            ||||||`----0 |   _/\      |
            |||||`-----0 |     /\_  |
            ||||`------0 |     |  `     |
            |||`-------0 |     \      |
            ||`--------0 |  _  /\    |
            |`---------0 |   \_/ \  |
            `----------0 |________\_____|

So etwas.

• Azecos
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03-2024

Azecos

Can't help it..

Op woensdag 09 januari 2002 13:48 schreef Turb0M4n het volgende:
FF een tip m.b.t je stappen plan.

Je kan beter eerst je kast modden dus gaten zagen en dergelijke voor dat je je kast een kleurtje gaat geven. Anders kan heb je de kans (en die is vrij groot) dat je je verflaag beschadigd.

In ieder geval suc6
Leuk dat je er nu mee komt, ben er gisteren ook achtergekomen. Maar ja, van fouten leer je ook weer.

• AlvaK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
En een mini speaker erin die bliksem genereert :9~
Donder
Beide, een tweewegsysteempje. :)

Een mini speaker voor de midhoge geluiden, en 'n dikke subwoofer voor het narommelen van de donder. :)
Pagina: 1