Jaja nadat ik die supervette Alienware kast had gezien :
Had ik besloten dat ik ook wou gaan modden
(Botoo bedankt
)
Nu ik een nieuwe bigtower (HQ8) krijg, kan ik veilig mn HX8 gaan modden...
Dus, nepdremel gekocht ("Ferm" of zo?), bus verf (Chroom kleur) en aan de slag gegaan. Eerst maar de verf, dus de voorkant losgemaakt, en die ontzettend populaire voetjes
en lekker spuiten. Helaas heb ik geen werkplaats, dus ik was effe bezig om de keukenvloer schoon te maken *hoest*. Gelukkig helpt wasbenzine goed om verf te verwijderen.
Ik wil de kast zelf zwart maken met Hammerite, heeft een mooi metallic effect en dat is goeie verf.
Stap 2 : Iets van een gat dremelen... jah en probeer dan maar een vorm te bedenken
Dus na wat slechte ideeen kwam ik op een bliksemschicht. Eerst met zon whiteboardmarker wat vormpjes uitgetekend, das ideaal omdat je het zo weer weg kan vegen als je het niet bevalt. Toen ik de juiste vorm te pakken had heb ik met een permanent marker en een cd-hoesje (bij gebrek aan lineaal) de lijnen getrokken. Gelukkig had ik ergens gelezen dat je het best eerst een lijn kan inslijpen voordat je echt aan de slag gaat, want als je die lijn ingeslepen hebt volgt je dremel die lijn bijna vanzelf. Uiteindelijk ziet het er zeer strak uit (maar 3x buiten de lijntjes!).
Toen even de randjes botgeslepen met zon mooi rose steentje
.
Maar waarom spam ik dit hier?
Voor de volgende stappen! Ik wil iig zon wit CCFL-ding binnenin de kast hebben, zodat de witte bliksemschicht mooi contrasteerd tegen de zwarte kast. Die randen van de bliksemschicht moet ik nog met een rubber iets afmaken (waar kan je die krengen nou halen!? Search al geprobeerd! Kabel strippen vind ik te lelijk) en ik wil perspex achter de bliksemschicht.
Maar daar zit mijn probleempje al... ik zag een paar van die topics over zon glowpad, en dat wou ik weer combineren met mijn casemod. Ik wil in dat perspex van die kleinere bliksemschichten graveren, en dan met gele of rode leds (zijn er eigenlijk witte leds?) die op laten lichten.
Nu weer een stapje verder, ik wou ze op laten lichten op het ritme van de harddisk-led. Peace of cake, zou je zeggen. Maar nou wil ik het zo dat het licht van boven naar beneden beweegt
. Hoe maak ik dat? (er moet dus een vertraging in zitten van een paar milliseconden).
Verders wil ik in de toekomst ook wat fans inbouwen. Een stuk of 4. Nou wil ik mijn voedinkje een beetje sparen en deze via een externe voeding voeden. Ik heb nog wel een AT voeding liggen, heeft iemand een mooie (MOOIE!) oplossing om de voeding aan te sluiten op de fans? Ik wil wel de kabel gewoon uit de kast kunnen trekken... dus iets van een stekker&stopcontact in de kast.
Ik beloof dat ik pics online zal zetten als ie af is
Had ik besloten dat ik ook wou gaan modden
(Botoo bedankt
Nu ik een nieuwe bigtower (HQ8) krijg, kan ik veilig mn HX8 gaan modden...
Dus, nepdremel gekocht ("Ferm" of zo?), bus verf (Chroom kleur) en aan de slag gegaan. Eerst maar de verf, dus de voorkant losgemaakt, en die ontzettend populaire voetjes
Ik wil de kast zelf zwart maken met Hammerite, heeft een mooi metallic effect en dat is goeie verf.
Stap 2 : Iets van een gat dremelen... jah en probeer dan maar een vorm te bedenken
Toen even de randjes botgeslepen met zon mooi rose steentje
Maar waarom spam ik dit hier?
Maar daar zit mijn probleempje al... ik zag een paar van die topics over zon glowpad, en dat wou ik weer combineren met mijn casemod. Ik wil in dat perspex van die kleinere bliksemschichten graveren, en dan met gele of rode leds (zijn er eigenlijk witte leds?) die op laten lichten.
Nu weer een stapje verder, ik wou ze op laten lichten op het ritme van de harddisk-led. Peace of cake, zou je zeggen. Maar nou wil ik het zo dat het licht van boven naar beneden beweegt
Verders wil ik in de toekomst ook wat fans inbouwen. Een stuk of 4. Nou wil ik mijn voedinkje een beetje sparen en deze via een externe voeding voeden. Ik heb nog wel een AT voeding liggen, heeft iemand een mooie (MOOIE!) oplossing om de voeding aan te sluiten op de fans? Ik wil wel de kabel gewoon uit de kast kunnen trekken... dus iets van een stekker&stopcontact in de kast.
Ik beloof dat ik pics online zal zetten als ie af is