Router voor 'huisgebruik'

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 09:43
Ej
Ik heb binnenkort wat geld over (thz 2 IB-Groep :o) en wil wat geld investeren in wat apparatuur waar ik nog niets van weet maar wel wil wete :P.

Ik zat dus te denken aan een routertje die volledig instelbaar is (telnet?!) en te gebruiken is om internet (kabel) te delen onder 3 pc's thuis.

Wat voor een router is het meest geschikt hiervoor? zoals je zelf al begrijpt heb ik er totaal geen verstand van dus het moet direct iets zijn waarmee ik wat kan knutsele en ook niet te duur is.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zoek eens op Vigor 2200 e of x series. Is een leuke voor je.

• Koffie
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > [forum=19]

Braaikamer - Smoke&BBQ

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
check www.freesco.org. Gratis router en goed instelbaar. Linux gebasseerd

Next time de search even gebruiken.

• RiCk
Op dinsdag 08 januari 2002 11:44 schreef LinuxUser het volgende:
check www.freesco.org. Gratis router en goed instelbaar. Linux gebasseerd

Next time de search even gebruiken.
dat gebruik ik nu ja. :P
maar 'ter educatie' wil ik (als het allemaal niet te wordt) een hardware router proberen

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Pfff, ter educatie...

Stelt niks voor hoor....ff instellen (vaak via lokale webaccess) en draaien maar.

• RiCk
Ik hoorde net ook Cisco 800/700 serie. Maar die is wat duurder 700/900 (gulden!!)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben zelf heel tevreden met mijn Vigor 2200e.. als je echt een leuk hobbyproject wil hebben moet je een linuxbak neerzetten. Dat heb ik eerst ook gehad, maar ik wou nu gewoon een no-nonsense en minder energie verbruikende oplossing.

• RiCk
Op dinsdag 08 januari 2002 12:30 schreef Bigs het volgende:
Ik ben zelf heel tevreden met mijn Vigor 2200e.. als je echt een leuk hobbyproject wil hebben moet je een linuxbak neerzetten. Dat heb ik eerst ook gehad, maar ik wou nu gewoon een no-nonsense en minder energie verbruikende oplossing.
heb nu dus Freesco draaien, maar Linux/Unix gaat me net iets te ver, daar ga ik me later wel weer druk over maken (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/373508/1?limit=25) daarom wil ik eens wat doen met routers, en het liefst iets wat veel gebruikt wordt..

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je echt met routers wil spelen moet je wel opletten dat die kabelrouters maar heel beperkt zijn. Niet zoals grote cisco routers waar je gewoon via IOS (of hoe heet het) alles in kan stellen enzo. Je krijgt gewoon een webinterface waar je je chello en je ip-range in stelt en niet veel meer.

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik heb een farallon router, werkt perfect, heeft een ingebouwde(erg goede) firewall.

alleen je moet niet zo stom zijn om je wachtwoord te vergeten.

Verwijderd

nee is niet slim nee.
een maat van mij heeft een 3com router alleen is hij nog al een leek met computers en zat elke keer dingen te veranderen in zijn router, dus heb ik het paswoord maar ff ingesteld zodat hij het nietmeer weet en ik wel :)

maar ja met een simpele 3com hubrouter kan je al heel wat (165 euro's)...
ook zit er ingebouwde firewall op en nog wat extra dingen die je waarschijnlijk nie zal gebruiken

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op vrijdag 26 april 2002 08:48 schreef tijsco het volgende:
ik heb een farallon router, werkt perfect, heeft een ingebouwde(erg goede) firewall.

alleen je moet niet zo stom zijn om je wachtwoord te vergeten.
Waarom reageer je op een thread van 3 maand oud ??

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Oud.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.