bewerkingskaart

Pagina: 1
Acties:

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 11:24
hi

Ik ben van plan binnenkort eens een video-bewerkingskaartje ana te schaffen. Ik heb zo eens rondgekeken op de site van Pinnacle, want deze bleek zo wat de enige die hierin iets serieus betekent. (Right?:S) Maar ik kom er niet uit welke en waar ik het beste er eentje kan aanschaffen. Ze hebben zo'n test gebeuren op hun site, hieruit blijkt dat ik voor de DC10+ zou moeten gaan, of voor de DV+. De gegevens over het schrijven en lezen van analoog/digitaal videocamera/recorder krijg ik dus wel gevonden. Alleen die informatie als hoeveel frames/sec en resolutie enz. krijg ik niet gevonden. Iemand die me heirbij kan helpen? (Ik wil op zijn minst wel een kwaliteit die op een TV toonbaar is)
alvast bedankt

PS: Het bewerken van de video zelf kan geloof ik ook met programma's apart, dus als ioemand iets weet over een kaart waar je alleen betaald voor een kaart, alle info is welkom :)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:07

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->AV

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:17
Deze vraag past beter in het A,V&H forum, maar ik zal toch even behulpzaam zijn. Wat voor bewerkingskaart je koopt hangt af van je apparatuur en wat je ermee wilt doen. Heb je een analoge camera dan zit je aan een DC10+ vast. Duurdere kaarten kunnen ook, maar hebben alleen het voordeel dat effecten en overgangen renderen sneller gaat omdat dat hardwarematig door die kaart gedaan wordt. Heb je een DV camera dan kun je kiezen voor een simpele firewire kaart. Hiermee kun je enkel de digitale film op je pc zetten, zelf bewerken en dan weer terugzetten op de camera (kijk wel of je ook een DV-in hebt en niet alleen een DV-out). Wil je sneller effecten en overgangen renderen dan kun je een duurdere DV-kaart nemen. Ik heb wel de indruk dat je als je toch nog een bewerkingsprogramma als premiere aan gaat schaffen (ja, ja, er zijn nog mensen met originele software) dat je dan beter een kaart kan kopen waar dat programma erbij zit. Dat is goedkoper als beide los kopen.

Succes ermee!

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Misschien niet helemaal direct toepasbare informatie, maar misschien wel iets om in het achterhoofd te houden: digitale Pinnacle kaarten (o.a. de Studio DV / Studio DV+) werken niet goed samen met JVC cams. Ik weet dus niet of je al een camera hebt, maar dit is wel iets waar je rekening mee moet houden. Er is nog een combi kaart/camera (ik dacht een bepaalde Haupage kaart) die niet goed gaat, maar ik weet niet meer welke.

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Ook iets om even in je achterhoofd te houden, de DC10 werkt niet onder XP. Wil je analoog video gaan bewerken, dan volstaat de Sudio PCTV ook prima om te capturen, deze wordt wel ondersteund onder XP en je kunt meteen tv kijken op je pc :)
Bijkomend voordeel is dat deze kaart goedkoper is, het nadeel is dat je zelf bewerkingssoftware moet kopen, hoewel voor het simpele knip&plak werk de standaardsoftware van XP niet onaardig werkt.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-08 11:24
Oki, bedankt voor de tips.

Ik had ook nog een idee gehoort van iemand, hij vertelde me dat er kaarten waren die zeer goedkoop waren en waarmee je alleen kunt inlezen. Is dit een mogelijke combi met een kaart die een TV-Out heeft, en dus gewoon na het bewerken via mijn TV opnemen. Is die haalbaar of krijg je dan bruut slechte kwaliteit bijv?
Pagina: 1