Toon posts:

radeon met 3.3 ns geheugen: ultra versie?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag bij completer dat er een radeon 8500 wordt aangeboden met 3.3 ns geheugen. Is dit nu de ultra versie?

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Nee ATI heeft er alleen nieuwe mem chipies opgedaan deze schijnen de 340-350 te kunnen halen >:)

De Ultra word door Powercolor :r uitgebracht

Turn it off and on again.

Verwijderd

En dat zo dus best die 3.3 ns chips kunnen zij !

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 18:31
waar zie jij die staan dan? en issie al leverbaar?

deze kaart is gewoon TOP als ie op 350 kan lopen
die trimt de GF4 er ook nog wel uit :) alhoewel
dat belooft ook wel wat hoor

• Morph666
op www.completer.nl staat ie trouwens niet die 3.3NS kaart die jij bedoeld , waar heb je hem eigenlijk gezien?

Verwijderd

Topicstarter
Hebben ze me via mail uitdrukkelijk bevestigd.

• Morph666
ja en wanneer is die ongeveer leverbaar?

Verwijderd

Topicstarter
Is volgens hun zeggen al leverbaar.

Verwijderd

klinkt erg interresant ik stuur ze een mail vandaag nog

als ie maar niet te duur is :r

• Morph666
laat ons ook weten wanneer ie lever baar is ben zeer beniewd

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Dat wil ik ook wel weten ja. :9~

Verwijderd

Topicstarter
iemand die dit ding al in handen heeft?

Verwijderd

heb dus een mail gestuurd met de vraag ofde door hun verkochte ati radeon 8500 retail 275/275 build by ati op 3,3 nano seconden liep inplaats van het standaard 3,6 nanoseconden gehuegen en dit is hun reply

Wij leveren inderdaag hynixram 33, deze ATI radeon kaart kost 375,-. Ze zijn voorradig

weet iemand of hynixram 33 daadwerkelijk op 3,3 nanoseconden loopt? :?

klinkt wel lekker als het 3,3 nanoseconden geheugen is voor die prijs

Verwijderd

hehe doh |:( :P kslaap half :Z :P

kzat net met iemand te lullen over een ouwe alpha heatsink die die verkocht maar hij had het alleen maar over guldens duzzz... :P

Verwijderd

Topicstarter
De prijs is correct; het gaat erom of de specificaties kloppen. Via de site begreep ik dat powercolor in ieder geval dus de pro heeft (275/275) en in persberichten wordt gerept van een ultra (met inderdaad sneller ram, maar ook een snellere core) welke q1 2002 komt. Verder mailde completer me dat er inderdaad zendingen zijn met 3.6 ns alsook 3.3 ns. Prijzen verschillen niet.

Zou het kunnen zijn dat hierop al de ram van de ultra versie is gezet, maar de core op de gewone snelheid? Zo ja, dan is dit een leuke kaart!!

Nogmaals, is er al iemand die 'm heeft of er meer over weet?

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 23:16 schreef Alain het volgende:

[..]

die prijs kan never-n00it kloppen!!
de 'normale' radeon was FL679,- (bij mij op de zaak)
Dus deze prijs zal toch wel €uro's zijn denk?? :+

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53
DUH...?

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

Ze zullen best met nieuwe geheugen snelheden (3.3 ns) en nieuwe core steppings uitkomen terwijl hij "gewoon" op 275/275 loopt, kijk maar naar de "oude" radeon daarvan was de laatste serie ook veel beter over te clocken dan de eerste, maar ze liepen op dezelfde snelheid

kzie ook dat die hele "ultra" versie alleen door powercolor is aangekondigd, niet door Ati zelf

Verwijderd

Is het nou AGP 2X of 4X?
Letop het Compliant stukkie!!

quote uit the spec.:
AGP 2.0 Compliant BUS - AGP 2X (3.3V), AGP 4X (1.5V), or AGP2X/4X based systems.

Ook staat er nergens wat de snelheid van geheugen is.
Alleen dat de RAMDAC 400MHz is.
Alleen op reviews kan ik dit lezen maar niet bij ATI zelf.

Wat mis ik hier :( :?

Verwijderd

Is de standaard met 3.6 nano seconde geheugen???

Ik zag namelijk -36 eropstaan ...

Verwijderd

Topicstarter
agp t/m 4x wordt ondersteund volgens mij.

er zijn nu 3 geheugensnelheden:

4.0 ns (sommige LE's?).
3.6 n.s. (standaard).
3.3 n.s (dus nieuw)

Verwijderd

Heb zo'n kaart besteld met 3n3 chips, moet hier morgen binnenkomen, ben benieuwd.

• Morph666
frisian zeg mij even als je hem binnen hebt dan ga ik hem ook deze week nog bestellen , als ik deze 3d kaart kan verkopen dan

Verwijderd

als het zou lukken deze kaart op 300/340 tot 300/350 te laten lopen >:)

hoeveel verschil in snelheid in percentages zou dat dan opleveren ten opzichte van een standaard retail 275/275 en een overgeclockte standaard 3,6 nano kaart op 300/300?

iemand een idee?

Verwijderd

Ik heb de bios even van deze 3,3ns kaarten gecheckt.

het is gewoon een orgineel ATI retailBIOS rev. 1.002; zelfde als alle huidige kaarten op 275/275Mhz.

Nikste Ultra dus en nikste beter BIOS. Helaas...

Maar je kan wel je bios overclocken met mijn flashtool of de BIOS editor!

Verwijderd

Topicstarter
Wat mij met name ook interesseert is hoever de core en het geheugen kunnen komen.

Verwijderd

Lekker kaartje lijkt me dat. Post even wat OC results van dat 3.3 ns geheugen :).

Verwijderd

Topicstarter
Al meer nieuws?

Verwijderd

Ben overigens ook wel benieuwd naar de revisie van de core?

Ik bezit zelf revisie 1. Volgens de gegevens zal revisie 2 veel sneller moeten kunnen lopen en is 300++++ MHZ zeker geen probleem meer!.

Ben wel benieuwd naar de overclock resultaten van RAM, core, zeker met extra votagemodding!

• HansH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 11:52
Lopen deze kaarten met 3.3ns standaard ook hoger of zijn het gewoon 275/275 kaarten die meer overclock potentie hebben >:)

Verwijderd

Van de overclock potentie weet ik niet, ze lopen wel op 275/275. 3.3 ns geheugen moet zeggen ze zo`n 340/350 halen. De core zo`n beetje 330. Dus....

Verwijderd

Ik heb net 4 dagen de nieuwe radeon 8500 en er word gezegd met de 3.3 mem.
Dit word ook verteld door de verkoper marre waarom staat er dan 3.6 op de mem^s,volgens de verkoper omdat ze officieel nog niet op de markt mogen zijn en dat op deze manier hebben gedaan ik zet er mijn vraagtekens bij maar ja.

• Morph666
vaag ik heb completer gebeld en ze zeggen
deze 3d kaart kost u gewoon 375 Euro's
verder als u deze kaart besteld noteer dan dat u
Hynix 33Ram wilt hebben,

op hun website is de retail ook 375 Euro
ik denk als ik hem bestel dat ik gewoon een
Retail krijg die op 275/275 loopt en met Hynix 36 Ram dus

heeft iemand al ervaring hier?

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
Op maandag 14 januari 2002 13:58 schreef John_Hoek het volgende:
Ben overigens ook wel benieuwd naar de revisie van de core?

Ik bezit zelf revisie 1. Volgens de gegevens zal revisie 2 veel sneller moeten kunnen lopen en is 300++++ MHZ zeker geen probleem meer!.

Ben wel benieuwd naar de overclock resultaten van RAM, core, zeker met extra votagemodding!
eeuh kan je wat meer vertellen over die core ?
zit die vanaf een bep. datum standaard op iedere kaart ?
(dan wil ik wel zo'n 3,3 met mega core kewl)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• HansH
Op maandag 14 januari 2002 20:22 schreef Morph666 het volgende:
vaag ik heb completer gebeld en ze zeggen
deze 3d kaart kost u gewoon 375 Euro's
verder als u deze kaart besteld noteer dan dat u
Hynix 33Ram wilt hebben,

op hun website is de retail ook 375 Euro
ik denk als ik hem bestel dat ik gewoon een
Retail krijg die op 275/275 loopt en met Hynix 36 Ram dus

heeft iemand al ervaring hier?
Vind het toch vaag dat je specifiek moet aangeven dat je Hynix 33Ram wilt hebben, ze zouden dit gewoon duidelijk moeten aangeven op de website of het meedelen als je een Radeon 8500 Retail in de winkel koopt. Als beide kaarten even duur zijn dan lijkt het me logisch dat kopers degene met Hynix 33Ram wil hebben, dit is gewoon meer waar voor je geld 8-)

Verwijderd

Ze verkopen meerdere batches van kaarten. Maar ze zijn zo vriendelijk om voor klanten zelfs een speciale versie apart te leggen..

desondanks lijkt het weing zinvol om 3,3ns ram kaarten te kopen ip standaard 3,6ns ram. Zoals het er uit ziet is het ATI design niet echt geschikt voor veel hogere RAMkloksnelheden dan zo'n 320Mhz. Er zijn natuurlijk altijd wel wat uitzonderingen en extreme mods mogelijk, maar 'normale' kaarten zullen waarcshijnlijk niet veel verder komen, zelfs als het ram praktisch verder kan.

Maar zeker weten doe ik het niet, daar ook ik wacht op officiele bevestiging hiervan door 3,3ns kaart bezitters. Maar ja, waar blijven die?! :?

Verwijderd

Nou John, ik kan bevestigen dat het zo is zoals jij het zegt. Ik heb geen Radion, maar weet wel dat het weinig uitmaakt als het geheugen hoger dan 300 loopt. In ieder geval ZEER weinig. Hier heb je de Url die het bewijst::

http://www.digit-life.com/articles/r8500oc/index.html

Interessante site trouwens.

De Geforce 3 ti 500 schijnt toch meer raw power te hebben, zeker als het geheugen hoger gaat. Ik durf te zweren dat als je bijvoorbeeld 800 Mhz draait op de geforce 3 TI dat je een heuze Radeon Killer hebt. Eerst was ik dus ook helemaal 3.3 ns Radeon geil maar ik denk dat ik ff wacht op die geforce 4. Ik heb mijn pc nu zo getweaked dat ik op mijn geforce 2 pro Medal of Honor draait op 1600 x 1200 met alles maxxed schokloos, dussuh ik vind het best zo...

Verwijderd

Nou ik heb de 3,6 ns retail by ATI gekocht en het bevalt mij uitstekend :) Dus waarom zou ik me nu K*T moeten voelen omdat ik NIET de 3,3 ns versie heb...

• HansH
Op woensdag 16 januari 2002 23:18 schreef MeKnowHow het volgende:
Nou ik heb de 3,6 ns retail by ATI gekocht en het bevalt mij uitstekend :) Dus waarom zou ik me nu K*T moeten voelen omdat ik NIET de 3,3 ns versie heb...
Ik zou het ontzettend klote vinden als ik de 3.6ns zou hebben >:) >:). :o

FF serieus; tuurlijk maakt het niet uit. Als ik geld had dan zou er in mijn systeempje ook een Radeon 8500 Retail zitten (3.6 of 3.3) 8-)
Pagina: 1