Data en TV signaal via Coax

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Topicstarter
Probleem :

Wij hebben ca. 50 meter van ons huis een garage, en daarheen heb ik inmiddels een tv kabel getrokken. het TV signaal is perfect, alleen, sinds ik van plan ben breedband internet via ISDN (blaat) te gaan kopen, wil ik daar ook graag een netwerkverbinding hebben.

Vraag :

Hoe lossen we dit op, kan ik via de coax kabel beide signalen over laten brengen of moet ik er apart een coax of utp kabel naast geen trekken ?? (kheb alleen geen zin om weer die 50 meter af te gaan graven)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Je zult helaas een apparte kabel (UTP of COAX) moeten trekken.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01-2023

JEV

Of een draadloze netwerk verbinding.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21227

of diezelfde kabel op een soort coax switch(bestaan die??) moeten zetten maar dan moet je m dus in huis omzetten en bij je pc. Dat betekend dus geen tv en internet tegelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Op dinsdag 08 januari 2002 11:00 schreef Zoepnek het volgende:
of diezelfde kabel op een soort coax switch(bestaan die??) moeten zetten maar dan moet je m dus in huis omzetten en bij je pc. Dat betekend dus geen tv en internet tegelijk
Die TV kabel is niet dezelfde soort kabel als je voor een netwerk gebruikt.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Topicstarter
Op dinsdag 08 januari 2002 11:01 schreef DeeJee het volgende:

[..]

ik weet wel dat dit niet waar is, heb de kabel ook gebruikt om met mn broertje te connecten, het werkt dus wel

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 09:22

Freak187

geen

Volgens mij kan het zeker wel. Je moet alleen een splitter kopen bij de wandcontactdoos.
Zo heb ik ook Chello lopen via een Coax naar zolder, eigenlijk mag dat niet. Maar omdat alle leidingen in de muur vol zaten moetst het wel zo.'

Het is alleen afwachten of je signaal sterk genoeg is.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Topicstarter
Op dinsdag 08 januari 2002 11:20 schreef Freak187 het volgende:
Volgens mij kan het zeker wel. Je moet alleen een splitter kopen bij de wandcontactdoos.
Zo heb ik ook Chello lopen via een Coax naar zolder, eigenlijk mag dat niet. Maar omdat alle leidingen in de muur vol zaten moetst het wel zo.'

Het is alleen afwachten of je signaal sterk genoeg is.
nou ja, aangezien de bandbreedte van een tv signaal even sterk is (ongeveer) dan die van een beetje normale datalijn (en isdn is maar 64k) moet het geen probleem wezen.

nog 1 vraag, weet er iemand écht zeker of het werkt ?? (dus tv en data over 1 kabel) ??

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Laatst online: 06-06 09:22

Freak187

geen

Maar jij hebt het hier over een telefoonlijn?
Want dan weet ik het niet zeker.
Chello gaat zowiezo over de Coaxkabel samen met het beeld.
Dus ik weet het niet zeker.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Topicstarter
Op dinsdag 08 januari 2002 11:25 schreef Freak187 het volgende:
Maar jij hebt het hier over een telefoonlijn?
Want dan weet ik het niet zeker.
Chello gaat zowiezo over de Coaxkabel samen met het beeld.
Dus ik weet het niet zeker.
nee niet telefoonlijn, die komt eerst binnen op de server in huis, die stuurt het weer door via coax naar mijn pc in de garage

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik zou daar helemaal niet aan beginnen, bespaar jezelf een hoop ellende en trek een 2e kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:21

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 08 januari 2002 11:01 schreef DeeJee het volgende:

[..]

Ik denk dat hij coax netwerkkabel bedoelde ;)
coax voor netwerken is 50ohm
voor TV 75ohm dacht ik
maar kabel voor internet via de kabel is zelfde soort als TV

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeFaCe
  • Laatst online: 09-05 13:16
Op dinsdag 08 januari 2002 10:56 schreef KeeZ.TI het volgende:
Probleem :

Wij hebben ca. 50 meter van ons huis een garage, en daarheen heb ik inmiddels een tv kabel getrokken. het TV signaal is perfect, alleen, sinds ik van plan ben breedband internet via ISDN (blaat) te gaan kopen, wil ik daar ook graag een netwerkverbinding hebben.

Vraag :

Hoe lossen we dit op, kan ik via de coax kabel beide signalen over laten brengen of moet ik er apart een coax of utp kabel naast geen trekken ?? (kheb alleen geen zin om weer die 50 meter af te gaan graven)
Er is wel apparatuur voor te krijgen ... alleen dat kost zoveel dat je je hele wijk kunt bekabelen met UTP :P
Gewoon een EXTRA UTP kabeltje trekken ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeNNy
  • Laatst online: 27-05 16:15
Op dinsdag 08 januari 2002 11:00 schreef Zoepnek het volgende:
dat noemt men een multiplexer, en die zijn duur... en niet echt voor thuisgebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36585

Op dinsdag 08 januari 2002 11:30 schreef NuKeFaCe het volgende:

[..]

Er is wel apparatuur voor te krijgen ... alleen dat kost zoveel dat je je hele wijk kunt bekabelen met UTP :P
idd... of je moet speciaal hiervoor een kabelmodem gaan aanschaffen... en natuurlijk een server daarvoor (wat dat dan ook voor apparaat wezen mag...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Topicstarter
Op dinsdag 08 januari 2002 11:30 schreef NuKeFaCe het volgende:

[..]

hmmm mijn tv signaal gaat nu al over een digitale 50 ohms coax kabel, dus ik zie mijn probleem niet, en veel ellende besparen ?? waarom ?? ik heb nog helemaal nergens last van en een extra kabel ernaast liggen geeft me nog veel meer ellende (zeg maar een dag graven)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36585

Op dinsdag 08 januari 2002 12:08 schreef KeeZ.TI het volgende:

[..]

hmmm mijn tv signaal gaat nu al over een digitale 50 ohms coax kabel, dus ik zie mijn probleem niet, en veel ellende besparen ?? waarom ?? ik heb nog helemaal nergens last van en een extra kabel ernaast liggen geeft me nog veel meer ellende (zeg maar een dag graven)
laat btw ff weten wat er van geworden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
Gewoon stukkie graven en gelijk een pvc pijp van 110 of 125 in knallen ken je er later nog het een en ander bij trekken.

Bijvoorbeeld 10 Gbit glas als je ISP gaat spelen 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-05 00:34

Ruudjah

2022

Regel een server. Pleur daar je Inet verbinding op, en zorg dat je een oud 10Mbit COAX netwerkkaartje hebt. Verbind het coax kabeltje van je netwerk met de coax kabel die onder de grond ligt.
In de schuur split je de kabel weer, laat je hem naar je andere PC lopen, en naar je TV. Probleem opgelost?

:+;)

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 01:11 schreef Ruud P. het volgende:
Regel een server. Pleur daar je Inet verbinding op, en zorg dat je een oud 10Mbit COAX netwerkkaartje hebt. Verbind het coax kabeltje van je netwerk met de coax kabel die onder de grond ligt.
In de schuur split je de kabel weer, laat je hem naar je andere PC lopen, en naar je TV. Probleem opgelost?

:+;)
jeah right, ik tot 11 uur lopen klooien gister, uiteindelijk maar weer gegraven, coax bleek toch niet goed te werken (waarschijnlijk interferentie door tv signaal) ik kan ofwel internetten zonder problemen of tv kijken, maar beide tegelijk gaat dus absoluut niet

dus toch maar ff een pvc buisje gelegd, ach je moet toch wat hè ??

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35245

Da's logisch dat het niet werkt. De enige reden dat kabelboeren internet via de coax kunnen leveren is een kabelMODEM. moduleren is het magische woord. Het TV signaal is ook gemoduleerd op de coax, en word via een tuner/demodulator in de TV/video teruggewonnen tot "normaal" videosignaal.

Natuurlijk kun je OOK je internet via diezelfde coax laten lopen; echter een standaard ethernetkaartje met coax doet nix aan moduleren maar gooit er direct een bitstream op.

Oftewel: Als je beide via een enkele coax wil laten lopen dan zul je je ethernet signaal moeten moduleren (ik dacht b.v. dat Chello internet ergens rond de 30MHz gemoduleerd is). En aan de andere kant weer moeten demoduleren. Oftewel je hebt 2 kabelmodems nodig, oftewel je kunt inderdaad beter gaan graven :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-05 00:34

Ruudjah

2022

LOL >:)

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15457

Ik kan het helemaal mis hebben. Ik ken mensen die chello hebben. Als je het zo doet:

Afbeeldingslocatie: http://www.ipski.com/coax0001.png

Dan is er toch geen wezelijk verschil tussen in huis of in de garage? (Inderdaad, als het signaal maar sterk genoeg is) Overigens heb ik het zelf wel eens voor elkaar gekregen om zo'n kabelmodem aan de praat te krijgen achter een versterker (Hirschman welliswaar, maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars281
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11-2020
Op woensdag 09 januari 2002 16:10 schreef meggelaar het volgende:
...
(Inderdaad, als het signaal maar sterk genoeg is) Overigens heb ik het zelf wel eens voor elkaar gekregen om zo'n kabelmodem aan de praat te krijgen achter een versterker (Hirschman welliswaar, maar toch)
Klopt. En het (internet)signaal is in 99,9 % wel sterk genoeg. Dit komt vooral door de lage frequentie, < 35 mhz, omdat deze lagen frequentie erg weinig verlies heeft in de coaxkabel. Dat het achter een versterker werkt (die vesterkt dus het tv-signaal) komt doordat die versterker "retour geschikt" is; de "retour signalen" van je kabelmodem worden dus (met een kleine verzwakking, tot ongeveer 4 dB) doorgelaten, in t.o.v. het tv signaal tegengestelde richting. Porfessionele versterkers (ook Hirschmann heeft die) kunnen zels het retoursignaal versterken. Maar hierdoor wordt je verbinding helaas niet sneller of zo, als het te hard (het signaal niveau dus) gaat wordt het er zelfs slechter van. Of het werkt helemaal niet meer door oversturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Een andere optie zou zijn een 2de IP bestellen en een tweede kabel modem regelen, en dan kan het misschien net.

Maar goed, het werkt nu met een andere kabel(als ik je vorige post goed begrepen heb), dat is VEEL beter, lekker 100Mbit schiet beter op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40745

Op dinsdag 08 januari 2002 11:23 schreef KeeZ.TI het volgende:

[..]

nou ja, aangezien de bandbreedte van een tv signaal even sterk is (ongeveer) dan die van een beetje normale datalijn (en isdn is maar 64k) moet het geen probleem wezen.

nog 1 vraag, weet er iemand écht zeker of het werkt ?? (dus tv en data over 1 kabel) ??
als we er van uitgaan dat je een 10MBits kaartje dus 10MHz opwekt zul je er geen problemen mee hebben daar de laagste frequentie voor TV 45 MHz is dus die signalen storen elkaar niet, ISDN rechtstreek op coax zetten zal niet lukken daar dat om 2 56K datalijnen gaat en 2 8K lijnen en coax doorgaans uit 1 asymetrische lijn met een afscherming gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Topicstarter
oke oke, ik heb het nou dus op utp lopen, ja isdn gewoon (mede dankzij zaak van mn pa die aan het huis vastzit) euronet anytime (128kb downstream wOOOt) tis allemaal heerlijk, kzit nou mooi in de garage een beetje te gamen en die sh*t. ook het TV signaal is goed, werkt allemaal perfect.

bedankt voor alle ondersteuning (helemaal die leuke tekening). ow ja, toch maar ff geprobeert met die versterker, wat blijkt nou HET WERKT !! :( helemaal voor nix liggen graven |:( naja, dan weten we dat ook weer

Deze plek is te koop.

Pagina: 1