Welke processor na de T-Bird?

Pagina: 1
Acties:

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 12:58
Je blijft altijd kijken naar beter syateem, vandaar mijn vraag.

Ik heb nu een T-bird 1,1GHz met 512MB SDram@144MHz 2.2.2
Alles wat ik draai loopt als een speer, 3dmark 2K score van meer dan 8000 enz.

Toch wil ik opgraden, en laatst zag ik iemand die een celeron 1200@15XX had lopen en in sandra gewoon sneller was als een P4 2GHz.
Maarje wel een geheugenscore had van +/- 900MB/s terwijl ik dat nu ook haal.

Is de celeron dus een volwaardige opvolger van mijn Athlon? Kan die celeron ook dual, volgens mij niet namelijk.
De P4 is voor mij geen optie, te duur voor te weinig performance.
De Xp is alleen interessant (voor mij dan he) als hij ook op 0.13 µm gemaakt wordt en dat duurt nog wel even denk ik.

Wat vinden jullie eigenlijk?

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:12
celeron is geen opvolger van een athlon. Athlon is van AMD en celeron van intel.

celeron is eigenlijk een uitgeklede versie van een pentium III ofzo.

celeron kan wel dual trouwens.

Catch a smile out there!

Verwijderd

wrom een nieuw systeem als je oude goed en stabiel draait?

en volgens mij is de celeron helemaal NIET beter als de Tbird ik zou gewoon Tbird houden als ik jou was

als je toch zo nodig moet upgraden koop dan een Athlon XP ofzo

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 08 januari 2002 10:46 schreef Haemorrhage het volgende:
celeron is geen opvolger van een athlon. Athlon is van AMD en celeron van intel.

Op zich correct ;)
Maar ik denk toch dat hij meer bedoelt als opvolger van zijn huidige CPU.. Niet als 'de' opvolger zoals de fabrikant dat zegt :7
Fout! :o
Alleen de 'oude' Celeron (PPGA, de Covington en Mendocino, 300-533MHz Socket370) kan dat. Maar nadat Abit de BP6 heeft geintroduceerd heeft Intel de SMP mogelijkheid van de nieuwe Celeron (FCPGA Coppermine en FCPGA2 Tualatin) keihard uitgeschakeld..

Hij bedoelt hier zeker niet de PPGA Celeron hé ;)

Verwijderd

Gewoon Pentium 4 met 256 Mb RDRAM...

Dan ben je zeker sneller dan nu en kun je dr weer een paar jaar mee vooruit, mits je iets van een 1,7 Ghz neemt ofsow...

grtz

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Nee lang niet alle celerons zijn in staat om in een dual config te draaien. Intel heeft bewust er voor gekozen om die optie in de meeste huidige celerons te disablen :{
de Covington core celeron als ik me niet vergis was de enige die wel in een dual draaide :?
De huidige cu'mines en ook de tualatins zijn allemaal ongeschikt voor dual configs.

hmz weer te langzaam zitten typen :) BalusC was sneller :P

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

Hou gewoon je oude PC. Dat is nog hartstikke snel.

Wacht liever totdat het verschil in Mhz een stuk groter is met nu. Of neem een snellere videokaart of zo :)

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 13:13
De opvolger van de Athlon is toch gewoon de Athlon XP. Dus kijk even of je mobo het aankan en dan kan je zo upgraden naar een XP.
Ik snap echt niet waarom je een celeron wilt, moet je eerst een ander mobo kopen en dan nog een celeron.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Alleen de oude ppga-celerons..
(dus tot de 533MHz). Daarna heeft Intel hardwarematig de mogelijkheid tot smp eruit gesloopt!

En de celerons waar de topicstarter het over heeft zijn de tualatins.. Die zijn inderdaad behoorlijk goed over te clocken.. Maar of het een leuke opvolger is voor jouw systeem?? Dat ligt eraan wat je ermee wilt doen!

edit:

Hmm.. Alweer te langzaam.. BalusC was weer eens sneller ;)

Verwijderd

Een Celeron cpu zou ik ook niet doen, die zijn meer bedoeld voor t kantoor werk ed..

Ik hou t toch maar bij een P4 (no flame intended)...

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 08 januari 2002 10:53 schreef Twynn het volgende:

[..]

Alleen de oude ppga-celerons..
(dus tot de 533MHz). Daarna heeft Intel hardwarematig de mogelijkheid tot smp eruit gesloopt!

En de celerons waar de topicstarter het over heeft zijn de tualatins.. Die zijn inderdaad behoorlijk goed over te clocken.. Maar of het een leuke opvolger is voor jouw systeem?? Dat ligt eraan wat je ermee wilt doen!
Dat had ik hem dus ook al duidelijk gemaakt :P :o ;)

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:12
Op dinsdag 08 januari 2002 10:50 schreef BalusC het volgende:
Hij bedoelt hier zeker niet de PPGA Celeron hé ;)
Dat zal idd wel niet :+ ff niet bij naged8

Catch a smile out there!

• procyon
Ok, die celeron was voor mij eigenlijk alleen maar leuk als hij ook dual zou kunnen draaien, want dat wil ik toch echt een keertje proberen.
Die vlieger gaat dus niet op :)

Dan lijkt mij het beste op te wachten op de eerste 0.13 µm Athlon deze komt uit op 1800MHz? (@2GHz)
zoals HlpDsk al zei is het dus beter om nog even te wachten.

Ik heb nu een Abit KT7A maar dan net weer een revisie die geen MMX kan ondersteunen (van de XP serie).

Een nieuw moederbord moet ik dus toch wel, wanneer komen er 333MHz moederborden?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op dinsdag 08 januari 2002 11:01 schreef Procyon for life het volgende:
Ik heb nu een Abit KT7A maar dan net weer een revisie die geen MMX kan ondersteunen (van de XP serie).
Officieel ondersteund die volgens Abit inderdaad geen XP, maar in praktijk werkt het wel..
(zijn wel een aantal topics over te vinden)

• procyon
Op dinsdag 08 januari 2002 11:04 schreef Twynn het volgende:

[..]

Officieel ondersteund die volgens Abit inderdaad geen XP, maar in praktijk werkt het wel..
(zijn wel een aantal topics over te vinden)
Op de site van Abit staat ook dat hij het ondersteund maar dan wel vanaf versie XXXX en ik heb een oudere revisie,

toch zal ik idd wel even gaan zoeken thx!
Pagina: 1