Toon posts:

Het Moddereter Account

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanuit Tweakers.net Moddereter Forum wordt incidenteel gebruik gemaakt van het Moddereter Account op de Front Page.

Er zijn een viertal TMF'ers die dit account kunnen gebruiken met als doel mensen naar TMF te krijgen om daar te klagen over moderaties en eventuele vragen te kunnen stellen.

Dit voorkomt een hoop Off Topic geneuzel in reacties op de Front Page.

Bijvoorbeeld deze reactie:

http://tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=434709

Hierop reageert het Moddereter Account met:

http://tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=434988
Wanneer je een klacht hebt over de moderatie van jouw post hier, dan kun je die het beste uiten op Twekers.net Moddereter Forum.

Daar komen een aantal vaste moderators en die willen je klacht altijd aanhoren en kunnen je vertellen waarom je reactie op deze manier beoordeeld is.

Klagen in je reactie zelf zorgt alleen maar voor vervuiling van deze draad.

Dus met al je vragen, problemen, opmerkingen en klachten kun je op TMF terecht
Die krijgt meestal een negatieve score (jammer genoeg snapt niet iedereen waar deze reactie voor bedoeld is).

Is het mogelijk voor een Adje om deze vast te zetten op een positief getal?

Zo niet, kan een Adje deze reactie opwaarderen?

Vraag 2: zolang de Power Moderator er nog niet is, is het dan zinvol het bestaan van dit account te vermelden in een FAQ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Mischien ook een optie om het M.A te gebruiken om aan tegeven dat men hier in /TFF terecht kan wat betreft typoz op de FP. :? in iedergeval meer dan tot nu toe het geval is

Kortom het M.A totdat de PM er is een status aparte te geven (vaste reactie niveau en onmodbaar) :?

Het M.A wordt hier af en toe ook voor gebruikt maar dat zou best wel wat vaker voor mogen komen :)
En dan zou je eventueel er ook nog aan kunnen denken om de reracties die over typoz gaan nadat de een edit is uitgevoerd te verwijderen en zo de draden op de FP "schoner" te houden :?

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moeilijk.. In principe heeft men gelijk dat de reactie off-topic is. Dus in dat opzicht wordt de reactie goed beoordeeld. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat andere mensen het interessant vinden om zoiets te lezen.

Het lijkt me daarom beter om het tijdens het posten of in de FAQ aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

* Heineken knipperde 3x met z' ogen toen die het account in actie zag.

Wel een goed idee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:38

Jaymz

Keep on moving !

Op woensdag 09 januari 2002 11:15 schreef Heineken het volgende:
* Heineken knipperde 3x met z' ogen toen die het account in actie zag.

Wel een goed idee. :)
Is het ook best wel (een idee van ecteinascidin overigens :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

En die heeft nog steeds een password als het goed is.

Dus hoe TgF aan die 4 komt?

PS, ideetje is zaterdag precies 1 jaar oud.

[edit], overige TMFers kunnen MA toch gewoon in de gaten houden? desnoods op afroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Op woensdag 09 januari 2002 17:36 schreef ecteinascidin het volgende:

...
* KeX komt aan een mod of zes/zeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 17:36 schreef ecteinascidin het volgende:

PS, ideetje is zaterdag precies 1 jaar oud.

[edit], overige TMFers kunnen MA toch gewoon in de gaten houden? desnoods op afroep.
Ik deed ook maar een wilde gok ;)

Jij (ecteinascidin), ik (TgF), Jaymz en testcase hebben meen ik de gegevens, dat zijn de vier waar ik steeds aan moet denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op donderdag 10 januari 2002 08:01 schreef TgF het volgende:
Jij (ecteinascidin), ik (TgF), Jaymz en testcase hebben meen ik de gegevens, dat zijn de vier waar ik steeds aan moet denken.
En Otis, Kex en ik, dat zijn de zeven waaraan Kex moet denken... :)

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Op donderdag 10 januari 2002 08:08 schreef Thor-korenwolf het volgende:

[..]

En Otis, Kex en ik, dat zijn de zeven waaraan Kex moet denken... :)
hm je typt sneller dan ik :P zou iets wou ik ook al zeggen :)

Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:55

Floor-is

5.2

Hej ik had ook het wachtwoord, dus het zijn er zelfs 8 :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 januari 2002 09:29 schreef Floris Diemel het volgende:
Hej ik had ook het wachtwoord, dus het zijn er zelfs 8 :)
Ja maar jij bent manager en managers houden zich niet bezig met operationeel werk >:)

Maar zo zie je maar, het zijn er telkens meer dan dat je denkt :)

't is net een virus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vraag: is het zinvol om deze namen en het globale doel en gebruik van het M.A. (Moddereter Account) te FAQ'en?

Iets in de trant van:

Het Moddereter Account kan worden gebruikt om gebruikers op de Front Page zover te krijgen hun klachten over beoordelingen van hun reactie niet in de reactie zelf te doen (waardoor ze gaan flamen of heel erg off topic gaan doen), maar deze mensen hun klacht te laten uiten op TMF.

Het Moddereter Account plaats dan een tekst die er globaal zo uit ziet:
Wanneer je een klacht hebt over de moderatie van jouw post hier, dan kun je die het beste uiten op Tweakers.net Moddereter Forum.

Daar komen een aantal vaste moderators en die willen je klacht altijd aanhoren en kunnen je vertellen waarom je reactie op deze manier beoordeeld is.

Klagen in je reactie zelf zorgt alleen maar voor vervuiling van deze draad.

Dus met al je vragen, problemen, opmerkingen en klachten kun je op TMF terecht.

Overigens is het niet wenselijk om posts van het Moddereter Account negatief te beoordelen, de bedoeling van dit account is aandacht te vestigen op het Tweakers.net Moddereter Forum, dat is de plek om vragen te stellen over moderaties en niet de posts op de Front Page.
Dit Account kan worden gebruikt door de volgende GoT users:

ecteinascidin
Otis
testcase
Jaymz
KexDaFlex
Thor-korenwolf
Floris Diemel
TgF

Wanneer iemand vind dat het Moddereter Account moet reageren op de frontpage is een oproep op TMF voldoende, dan pakt één van de acht het wel op.

Is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wanneer iemand vind dat het Moddereter Account moet reageren op de frontpage is een oproep op TMF voldoende, dan pakt één van de acht het wel op.
Is het ook goed als er dit komt te staan :? :
Wanner iemand vindt dat het Moddereter Account moet reageren op de frontpage is een oproep op TMF voldoen, dan wordt je post behandelt door een (of meerdere) van de vaste TMF bezoekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Mischien ook beter idd :) we hebben het wel vaker er over gehad dat er meerderen zijn die regelmatig in /16 komen.

Mischien is het ook wel verstandig om te kijken hoeveel van de huidige gebruikers er, ook de tijd en met name de onlinetijd bekijken en eventueel herverdelen wie het account mag en kan gebruiken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Laten we nu niet proberen om drie dingen tegelijk te doen: in dit draadje staan drie verschillende zaken die alledrie belangrijk zijn, maar waar apart naar gekeken moet worden.

Ten eerste de tekst van de reacties van het Moddereter Account: destijds is afgesproken dat het MA altijd dezelfde tekst zou plaatsen. Dat is volgens mij ook verstandig, als je de gebruiker vrij laat om de tekst te bepalen is de uniformiteit weg en zou er wel eens een tekst geplaatst kunnen worden die naar het oordeel van de 'aangesprokene' verkeerd overkomt.
In de post van TgF lees ik een nieuwe versie van deze tekst; dat stukje over draadvervuiling en het noemen dat het not done is om het MA naar beneden te modden heb ik nog nooit gezien.
Vraag 1 is dus: blijft de regel bestaan dat het een standaard-tekst betreft en zo ja, moet die tekst dan worden veranderd?

Dan is er het voorstel om het MA te formaliseren; dat wil zeggen dat het niet langer een soort van losstaand initiatief is, maar een formeel stuk gereedschap. Het wordt in de FAQ genoemd en als iemand een MA reactie wenst, kan daar een oproep voor gedaan worden.
Vraag 2 is of we dat wel moeten doen. Van de ene kant is het positief, van de andere kant kan het ook negatief werken. Als er een stortvloed van MA-reacties op de frontpage verschijnt, kan dat averechts werken en veel antipathie opwekken.

Tot slot het voorstel om meer mensen het benodigde pass van het account te geven. Zolang als het een losstaand initiatief blijft, heb ik er geen bezwaren tegen, of ben ik er zelfs een voorstander van dat mensen die een aanzienlijke tijd op TMF vertoefd hebben én 'beloven' dat ze het MA op de goede manier gebruiken (d.w.z. alleen die ene tekst en niet zomaar bij elk commentaar op de moderatie) ook gewoon het password krijgen.

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op donderdag 10 januari 2002 11:53 schreef Thor-korenwolf het volgende:
Laten we nu niet proberen om drie dingen tegelijk te doen: in dit draadje staan drie verschillende zaken die alledrie belangrijk zijn, maar waar apart naar gekeken moet worden.
Okee :)
Ten eerste de tekst van de reacties van het Moddereter Account: Destijds is afgesproken dat het MA altijd dezelfde tekst zou plaatsen. Dat is volgens mij ook verstandig, als je de gebruiker vrij laat om de tekst te bepalen is de uniformiteit weg en zou er wel eens een tekst geplaatst kunnen worden die naar het oordeel van de 'aangesprokene' verkeerd overkomt.
In de post van TgF lees ik een nieuwe versie van deze tekst; dat stukje over draadvervuiling en het noemen dat het not done is om het MA naar beneden te modden heb ik nog nooit gezien.
Vraag 1 is dus: blijft de regel bestaan dat het een standaard-tekst betreft en zo ja, moet die tekst dan worden veranderd?
Tekst moet standaard blijven, zonder 'disclaimer'. Tekst moet in de trand zijn van "Voor commentaar op, of vragen over moderaties of het modsysteem is een mooi forum: Tweakers.net Moddereter Forum. Commentaar over moderaties is daar beter op z'n plek dan op de frontpage"

Aangezien zo'n reactie feitelijk een 0: offtopic verdient is een disclaimer om um hoger te laten eindigen een beetje overdone (iMo)
Dan is er het voorstel om het MA te formaliseren; dat wil zeggen dat het niet langer een soort van losstaand initiatief is, maar een formeel stuk gereedschap. Het wordt in de FAQ genoemd en als iemand een MA reactie wenst, kan daar een oproep voor gedaan worden.
Vraag 2 is of we dat wel moeten doen. Van de ene kant is het positief, van de andere kant kan het ook negatief werken. Als er een stortvloed van MA-reacties op de frontpage verschijnt, kan dat averechts werken en veel antipathie opwekken.
Slecht plan. 'T is een leuk en zelfs nuttig initiatief; Maar volgens mij maak je je een beetje belachelijk als je dit formaliseert, en opneemt in de features en tools van T.net
Tot slot het voorstel om meer mensen het benodigde pass van het account te geven. Zolang als het een losstaand initiatief blijft, heb ik er geen bezwaren tegen, of ben ik er zelfs een voorstander van dat mensen die een aanzienlijke tijd op TMF vertoefd hebben én 'beloven' dat ze het MA op de goede manier gebruiken (d.w.z. alleen die ene tekst en niet zomaar bij elk commentaar op de moderatie) ook gewoon het password krijgen.
Mja, een officieuze 'beheerder' is dan wel practisch. Op zich heb ik er geen problemen mee, maar is 8 man niet voldoende ? Je moet er zowieso voor gaan uitkijken dat mensen het als beloning of bewijs van goed modgedrag gaan zien, want dat is het niet :)
En persoonlijk vind ik het niet zo heel erg vreselijk erg als iemand iets roept over een moderatie op zijn post ("Huh, flamebait :?" kan ik eigenlijk wel mee leven (mits het niet standaard wordt.))

Zowieso is dit een pannelap (en eigenlijk gewoon een 'bewijs' dat het modsysteem op de FP niet echt optimaal werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tekstuele formaliteit: eens (die 'aanpassing' van mij was opvoedend bedoeld), ik ben het er helemaal mee eens dat de verkorte versie beter is.

het formaliseren van MA: niet mee eens, was ook niet mijn gedachte, ik wilde alleen helder hebben hoe en wanneer dit account gebruikt zou worden (en nee, ik heb de FAQ er niet op nageslagen ;) )

meer mensen MA account geven: op zich geen bezwaar, maar ben het ook eens met Jaymz' zijn opmerking: "is 8 man niet voldoende"

Het is en blijft een lapmiddel, alleen werd het gebruik de laatste week ineens intesiever en wilde ik het hele account en het gebruik weer even ventileren.

That's all :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Op donderdag 10 januari 2002 13:39 schreef TgF het volgende:
[knip]

meer mensen MA account geven: op zich geen bezwaar, maar ben het ook eens met Jaymz' zijn opmerking: "is 8 man niet voldoende"

[/knip]
okay dat kan ik me voor stellen maar kijk dan bijvoorbeeld eens wie van die 8 man komen er vaak online zo bedoel ik het meer :)
Mischien moet je binnen die 8 afvragen of het zin heeft als je in verhouding minder online komt , of het nut heeft om het account mede te beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik vind 8 man meer dan genoeg, als je toch van MA gebruik wilt maken dan kun je dat toch wel even zeggen in /16, ICQ'en, MSN'en, mailen of hoe dan ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

:? Huh ik zie een "Moddereter Account" reageren op de FP; Iedereen kan toch modereren, daar zijn toch speciale accounts voor.

Klopt, en klopt. Dit account is door een TMF in het leven geroepen om mensen die op de Frontpage klagen over moderaties te wijzen op TMF, zonder dat hier de mogenlijk negatieve gevoelens die iemand bij een bepaalde nick kan hebben naar boven komen. Een (momenteel) 8-tal mensen heeft de logingegevens van dit account (te weten: ecteinascidin, Otis, testcase, Jaymz, KexDaFlex, Thor-korenwolf, Floris Diemel, TgF)
Uiteraard wordt dit account niet gebruikt om de verkregen modpuntjes te spenderen aan eigen reacties (er wordt uberhaupt niet mee gemodereerd).

Een opmerking in een TMF draadje (graag niet speciaal hiervoor een topic openen), mailtje, icq of een gil op irc zal de aandacht van één van de acht wel trekken.
Added to TMF-Mod-FAQ. Lijkt mij afdoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tenks!

(ik lees net dat ik mijn icq wat vaker off line moet zetten ;) )

annie-wees, de meeste oproepen komen vaak in een lopend draadje aan de orde :)

Lijkt me zo afdoende behandeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
Op donderdag 10 januari 2002 08:01 schreef TgF het volgende:
Zeg eh..Je droomt toch niet van ons hoop ik? >:)

dit is een inkoppertje, net als de reactie die er nu op volgt

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Jah, ik denk al; waarom is het hier steeds zo nat :D

<font size=1> Erm, gecombineerd met 'inkoppertje' wil ik eigenlijk niks meer met dit topic te maken hebben</font> :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:X

;(
Pagina: 1