[OpenBSD] ADSL en PPP

Pagina: 1
Acties:

• RampeStamp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-07 08:17
Hallo allemaal,

Ik had een vraagje. Wie is het gelukt om met OpenBSD (2.9) een ADSL verbinding op te zetten via de Tweak die op bruring.com staat ?

Ik heb een aantal mailinglists doorgekeken, en er wordt bevestigd dat het een aantal mensen gelukt is, maar die zeggenniet hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen.

Via een pptp tunnel werkt het wel perfect, maar de PPP versie krijg ik dus niet voor elkaar.

Wie kan mij helpen ?!

Rob.

Have fun in live and you will survive!

• RampeStamp
Hmm...zo te zien zijn er niet al te veel (Open)BSD liefhebbers hier.
Of is het gewoon niet iemand gelukt net zoals mij |:(

Ik weet wel dat het kan via de /etc/dhclient.conf.

Alleen na een nacht of 4 geprobeerd te hebben geef ik het toch op.

Na...dan maar helaas met pptp blijven werken.

Rob.

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 22:15 schreef RampeStamp het volgende:
Hmm...zo te zien zijn er niet al te veel (Open)BSD liefhebbers hier.
wel een openbsd liefhebber hier, alleen geen adsl :(

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 13:14
Ik heb ook wat PPP probleempjes met ADSL, maar dan met linux, zie ander draadje van mij.

Verwijderd

Ik draai openBSD, maar geen ADSL..... Leg eens uit hoever je bent gekomen, wat je hebt gedaan en waar het niet goed gaat, dan kan ik misschien specifieke hulp geven.... Met zo'n algemene vraag kan ik niet echt veel eerlijk gezegd :)

• RampeStamp
Naar aanleiding van de vraag om specifieker te zijn (inderdaad beelzebubu, echt duidelijk verhaal is het nog niet), zal ik hier een korte omschrijving proberen te geven hoever ik kom:

Ik wil gebruik maken van de zogenaamde DHCP spoofing.
Ik heb in de /etc/dhclient.conf een regel erbij gezet om het netmask, wat onder Linux dus daarom niet in één keer werkt te overrulen, namelijk: 'supersede 255.255.255.0'

Als ik de DHCP client draai, krijgt hij ook netjes mijn toegewezen internet IP (213.84.x.x) en wilt hij de default gateway instellen.

Het probleem is alleen dat er geen route bestaat de de default gateway, welke 195.190.x.x is.

Ik heb geprobeerd om een extra route aan te maken op dezelfde netwerkkaart als dat de ADSLmodem staat, maar dan pakt hij hem ook niet.

Ik kan zowel de gateway van internet (195.190.x.x) als een willekeurig ander IP niet pingen.

MAAR ik krijg wel data binnen van internet (te zien met TCPdump).

Mijn conclusie is dus ook dat de verbinding wel OK is, maar hij niet kan bepalen welke route hij moet kiezen om naar buiten te kunnen, terwijl er wel een default-gateway bestaat.

Is het zo onder BSD dat je, nadat je de DHCP client draait, niet meer met de hand routes mag toevoegen ofzo ?!

Rob.

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 00:53 schreef RampeStamp het volgende:
Ik wil gebruik maken van de zogenaamde DHCP spoofing.
Ik heb in de /etc/dhclient.conf een regel erbij gezet om het netmask, wat onder Linux dus daarom niet in één keer werkt te overrulen, namelijk: 'supersede 255.255.255.0'
Moet dat niet "supersede netmask 255.255.255.0" zijn :?
Als ik de DHCP client draai, krijgt hij ook netjes mijn toegewezen internet IP (213.84.x.x) en wilt hij de default gateway instellen.

Het probleem is alleen dat er geen route bestaat de de default gateway, welke 195.190.x.x is.
Dat is nogal logisch. 195.* valt buiten je private network IP range van het toegewezen IP onder jouw zelfbedachte netmask (213.84.x.0/24), en dus kan ie geen route vinden.

(Lijkt mij...)
Ik heb geprobeerd om een extra route aan te maken op dezelfde netwerkkaart als dat de ADSLmodem staat, maar dan pakt hij hem ook niet.
[...]
Mijn conclusie is dus ook dat de verbinding wel OK is, maar hij niet kan bepalen welke route hij moet kiezen om naar buiten te kunnen, terwijl er wel een default-gateway bestaat.
Volgens mij werkt dit exact hetzelfde als de linux variant van PPP. Nou werk ik niet met PPP, maar hoe stel je in linux je route in nadat er een verbinding tot stand is gekomen :? (zie ifup-ppp). Feit is dat je misschien al een default route hebt staan, die moet je dan dus eerst verwijderen. daarnaast werkt PPP met een local en remote IP, moet je niet een extra route instellen tussen die twee over PPP zodat BSD weet welke route hij moet hanteren om uberhaupt bij dat remote ding te komen :? Daarna zal hij ook de gateway wel kunnen vinden.

Misschien kan iemand met linux die PPP ebruikt hier een voorbeeldje van zijn routetabel geven, ik neem aan dat het onder BSD hetzelfde werkt als onder linux.
Is het zo onder BSD dat je, nadat je de DHCP client draait, niet meer met de hand routes mag toevoegen ofzo ?!
jawel, ik doe niet anders :P
Pagina: 1