Have fun in live and you will survive!
Hmm...zo te zien zijn er niet al te veel (Open)BSD liefhebbers hier.
Of is het gewoon niet iemand gelukt net zoals mij
Ik weet wel dat het kan via de /etc/dhclient.conf.
Alleen na een nacht of 4 geprobeerd te hebben geef ik het toch op.
Na...dan maar helaas met pptp blijven werken.
Rob.
Of is het gewoon niet iemand gelukt net zoals mij
Ik weet wel dat het kan via de /etc/dhclient.conf.
Alleen na een nacht of 4 geprobeerd te hebben geef ik het toch op.
Na...dan maar helaas met pptp blijven werken.
Rob.
Verwijderd
wel een openbsd liefhebber hier, alleen geen adslOp dinsdag 08 januari 2002 22:15 schreef RampeStamp het volgende:
Hmm...zo te zien zijn er niet al te veel (Open)BSD liefhebbers hier.
Ik heb ook wat PPP probleempjes met ADSL, maar dan met linux, zie ander draadje van mij.
Verwijderd
Ik draai openBSD, maar geen ADSL..... Leg eens uit hoever je bent gekomen, wat je hebt gedaan en waar het niet goed gaat, dan kan ik misschien specifieke hulp geven.... Met zo'n algemene vraag kan ik niet echt veel eerlijk gezegd
Naar aanleiding van de vraag om specifieker te zijn (inderdaad beelzebubu, echt duidelijk verhaal is het nog niet), zal ik hier een korte omschrijving proberen te geven hoever ik kom:
Ik wil gebruik maken van de zogenaamde DHCP spoofing.
Ik heb in de /etc/dhclient.conf een regel erbij gezet om het netmask, wat onder Linux dus daarom niet in één keer werkt te overrulen, namelijk: 'supersede 255.255.255.0'
Als ik de DHCP client draai, krijgt hij ook netjes mijn toegewezen internet IP (213.84.x.x) en wilt hij de default gateway instellen.
Het probleem is alleen dat er geen route bestaat de de default gateway, welke 195.190.x.x is.
Ik heb geprobeerd om een extra route aan te maken op dezelfde netwerkkaart als dat de ADSLmodem staat, maar dan pakt hij hem ook niet.
Ik kan zowel de gateway van internet (195.190.x.x) als een willekeurig ander IP niet pingen.
MAAR ik krijg wel data binnen van internet (te zien met TCPdump).
Mijn conclusie is dus ook dat de verbinding wel OK is, maar hij niet kan bepalen welke route hij moet kiezen om naar buiten te kunnen, terwijl er wel een default-gateway bestaat.
Is het zo onder BSD dat je, nadat je de DHCP client draait, niet meer met de hand routes mag toevoegen ofzo ?!
Rob.
Ik heb in de /etc/dhclient.conf een regel erbij gezet om het netmask, wat onder Linux dus daarom niet in één keer werkt te overrulen, namelijk: 'supersede 255.255.255.0'
Als ik de DHCP client draai, krijgt hij ook netjes mijn toegewezen internet IP (213.84.x.x) en wilt hij de default gateway instellen.
Het probleem is alleen dat er geen route bestaat de de default gateway, welke 195.190.x.x is.
Ik heb geprobeerd om een extra route aan te maken op dezelfde netwerkkaart als dat de ADSLmodem staat, maar dan pakt hij hem ook niet.
Ik kan zowel de gateway van internet (195.190.x.x) als een willekeurig ander IP niet pingen.
MAAR ik krijg wel data binnen van internet (te zien met TCPdump).
Mijn conclusie is dus ook dat de verbinding wel OK is, maar hij niet kan bepalen welke route hij moet kiezen om naar buiten te kunnen, terwijl er wel een default-gateway bestaat.
Is het zo onder BSD dat je, nadat je de DHCP client draait, niet meer met de hand routes mag toevoegen ofzo ?!
Rob.
Verwijderd
Moet dat niet "supersede netmask 255.255.255.0" zijnOp donderdag 10 januari 2002 00:53 schreef RampeStamp het volgende:
Dat is nogal logisch. 195.* valt buiten je private network IP range van het toegewezen IP onder jouw zelfbedachte netmask (213.84.x.0/24), en dus kan ie geen route vinden.Als ik de DHCP client draai, krijgt hij ook netjes mijn toegewezen internet IP (213.84.x.x) en wilt hij de default gateway instellen.
(Lijkt mij...)
Volgens mij werkt dit exact hetzelfde als de linux variant van PPP. Nou werk ik niet met PPP, maar hoe stel je in linux je route in nadat er een verbinding tot stand is gekomenIk heb geprobeerd om een extra route aan te maken op dezelfde netwerkkaart als dat de ADSLmodem staat, maar dan pakt hij hem ook niet.
[...]
Misschien kan iemand met linux die PPP ebruikt hier een voorbeeldje van zijn routetabel geven, ik neem aan dat het onder BSD hetzelfde werkt als onder linux.
jawel, ik doe niet andersIs het zo onder BSD dat je, nadat je de DHCP client draait, niet meer met de hand routes mag toevoegen ofzo ?!
Pagina: 1