[PRINTER] Strepen op papier

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-07-2024
Ik krijg de laatste tijd strepen op mijn papier als ik met m'n Epson 880 afdruk. Dit heeft NIETS te maken met de cardridges, maar er is een keer geprint zonder dat er papier inzat. Dus geven al die papierdoorgevertjes (??) inkt af.

Hoe krijg ik dit eraf? Ik heb al 1000* een leeg velletje er doorheengehaald, maar nog steeds streepjes en vlekjes.

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:01
Afvegen met doekje en alcohol? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
wattenstaafjes en alcohol of acceton, en dan echt alles schoonmaken. Het is een rot klus maar wel de enigste oplossing.

\0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1933

de printer operschroeven en dan zoveel mogelijk proberen schoon te maken!

wel raar dat je kan printen zonder papier... mijn printer zou dat niet doen, dan gaat dat papierlampje knipperen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

waarschijnlijk zijn het inderdaad de rolletjes die smerig zijn, deze kun je eventueel loshalen en laten weken in wasbenzine, terpentine of alcohol.

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12199

misschien dat de papier rollen smerig zijn idd, of er s iets afgebroken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45070

Dit probleem komt me bekend voor ! Ik heb zelf een epson 740, en een dergelijk probleem.
Ik snap echter niet goed wat je bedoelt met "strepen" .
Mijn probleem is echter als volgt, bij het uitprinten van foto's trekken de laatste rolletjes (de gekartelde) putjes in 't papier , waardoor de inkt loslaat, en aan de wieltjes blijft plakken. ERG FRUSTREREND !

Ik heb helaas nog geen oplossing hiervoor gevonden, maar daar staat tegenover dat ik ook TOTAAL geen idee heb waarom die laaste wieletjes erop zitten, want ze hebben totaal geen nut :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbath
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-02 11:25
dat ding gewoon laten draaien (paper feed knopje) en ondertussen een watje met alcohol tegen de wieltjes houden (waar je bij kan) als dat niet helpt... idd uitmekaar schroeven en dan de wieltjes waar je wel bij kan schoonmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30200

Op dinsdag 08 januari 2002 22:36 schreef germy het volgende:
Dit probleem komt me bekend voor ! Ik heb zelf een epson 740, en een dergelijk probleem.
Ik snap echter niet goed wat je bedoelt met "strepen" .
Mijn probleem is echter als volgt, bij het uitprinten van foto's trekken de laatste rolletjes (de gekartelde) putjes in 't papier , waardoor de inkt loslaat, en aan de wieltjes blijft plakken. ERG FRUSTREREND !
Gebruik je originele Epson inkt en Epson fotopapier?
Ik heb helaas nog geen oplossing hiervoor gevonden, maar daar staat tegenover dat ik ook TOTAAL geen idee heb waarom die laaste wieletjes erop zitten, want ze hebben totaal geen nut :?
Die wieltjes hebben wel nut, ze zorgen er namelijk voor dat je papier niet gaat "dwalen" (ik weet niet hoe je het anders moet noemen) Ze zorgen ervoor dat er altijd dezelfde afstand is tussen papier en printkop. Dit voor het beste printresultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 15:48

rtgo

Lemmus Lemmus

Kijk alsjeblieft uit met aceton. Veel soorten plastics lossen daar in op.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 09 januari 2002 09:34 schreef rtgo het volgende:
Kijk alsjeblieft uit met aceton. Veel soorten plastics lossen daar in op.
chloroform ook :+

maar dat hebben de meeste mensen niet in huis. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik compatible inkcartridges (6 stuks voor 95 piek) , en geen epson fotopapier.
Ik kan me echter moeilijk voorstellen dat 't daaraan ligt?

Die laatste rollen zijn niet vies trouwens, ze "plakken" als 't waren aan 't papier (omdat de inkt nog nat is) , en laten daardoor een soort perforatie op 't papier achter.

Wazig he? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38851

Epson stinkt.
Gooi weg en koop een hp
Ik had ook veel last van vlekken strepen enzo.
Misschien komt het omdat ik zelf cartriges vulde
Maarja met Hp geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik zou ook zeggen koop een HP maar het zou inderdaad kunnen dat de rollen in je printer onder de inkt zitten.

Ik zou het schoonmaken met gewoon wat water omdat alcohol of acceton je rollen op zou kunnen lossen.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Op woensdag 09 januari 2002 10:27 schreef DGStefan het volgende:
Epson stinkt.
Gooi weg en koop een hp
Misschien komt het omdat ik zelf cartriges vulde
Maarja met Hp geen last.
dit slaat dus nergens op..... hp is míj hetzelfde al gebeurt, kwil hier geen flamewar beginnen, maar alle printers kunnen dit kwaaltje krijgen.

trouwens, nog een advies, breng m anders even ergens heen waar je die printer weghebt, en vraag hen om advies (meestal gratis)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 09 januari 2002 09:59 schreef germy het volgende:
Ik gebruik compatible inkcartridges (6 stuks voor 95 piek) , en geen epson fotopapier.
Ik kan me echter moeilijk voorstellen dat 't daaraan ligt?

Die laatste rollen zijn niet vies trouwens, ze "plakken" als 't waren aan 't papier (omdat de inkt nog nat is) , en laten daardoor een soort perforatie op 't papier achter.

Wazig he? :?
Ik kan me wel voorstellen dat het door je "compatible" inkt komt en het niet gebruiken van Epson fotopapier. Ik heb een Epson, met originele cartridges en Epson photopaper, en ik heb nergens last van.

edit:
typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 09 januari 2002 10:27 schreef DGStefan het volgende:
Epson stinkt.
Gooi weg en koop een hp
[b]Misschien komt het omdat ik zelf cartriges vulde[/b]
Maarja met Hp geen last.
Je zegt volgens mij zelf al wat de oorzaak is.

En ik denk dat er ook zat mensen zijn die liever een Epson hebben dan een HP, en als jou voorkeur uitgaat naar een HP dan moet je een HP kopen.

Verwacht niet van een product dat het goed werkt als je niet de originele materialen (lees inkt enzo) gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou, met de epson inkt had ik dus PRECIES hetzelfde probleem hoor, dus daar kan 't niet aan liggen denk ik ?
Bovendien, dit is gewoon glossy paper, a 1 piek per vel, dus ZO slecht kan 't niet niet he? ;-)

De rolletjes zijn ook niet vuil ofzo ..ze "perforeren" gewoon 't papier ...ze drukken er niet doorheen ofzo, maar de inkt blijft er gewoon aanhangen, waardoor je putjes in de foto krijgt.

Overigens is dit de laatste epson die ooit zal kopen hoor, doet u mij maar een hp , altijd dat gezeik met die koppen reiningen, kost iedere keer weer een hoop inkt (ik vraag me altijd af WAAR die inkt naartoe gaat? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nova
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-05 15:08
Bij hp vervang je de printkop door de cardrige te vervangen bij epson niet,
dus het zou best kunnen dat je aan een nieuwe printkop moet denken €50

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat heeft een printkop hier nou mee te maken? de prints zijn prima hoor, TOTDAT ze die laatste rol raken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Laatst online: 16-06 23:19
Zou het anders niet nuttig zijn om er een keertje printer-clean-papier doorheen te laten gaan?

Hoe weet jij, de topicstarter, trouwens dat het NIET aan de inkt ligt?? Het lijkt namelijk dat de inkt niet snel genoeg droogt.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ben de topicstart niet hoor. Maar het kans best a.d inkt liggen, alleen gebeurt het zowel met EPSON inkt, als "witmerk" inkt ...tja, dan weet je 't ook niet meer he? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Laatst online: 16-06 23:19
Op donderdag 10 januari 2002 15:20 schreef germy het volgende:
ik ben de topicstart niet hoor. Maar het kans best a.d inkt liggen, alleen gebeurt het zowel met EPSON inkt, als "witmerk" inkt ...tja, dan weet je 't ook niet meer he? :?
Dan is het echt heel vreemd ja... gebruik je dan wel het goede Epsonpapier?

(oh ja, en kijk eens wat de topicstarter gezegd heeft, dan snap je m'n vorige reactie ook wel :P *D)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Pagina: 1