Toon posts:

is dit wel een switch??

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een Switch aan te schaffen omdat ik een netwerk wil maken met 3 pc's. nou kan ik deze switch voor 44 euro kopen.

N-way 5 port 10/100Mbit desktop switching Hub * Standaard IEEE802.3 10-BASE-T, IEEE802.3u 100-BASE-TX en IEEE802.3x flow control voor Full duplex * Automatische detectie en correctie van polariteit * 5 RJ45 connectors, waaronder een uplinkmogelijkheid * Dectectie van kortsluitingsbeveiliging per poort * Filtering van error packets

Is dit wel een Switch? en is de prijs een beetje normaal??? BVD :+

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:34
Het woordje HUB doet mij ernstig twijfelen, ook is de prijs erg laag voor een (goede) switch. Ook is een uplinkpoort een typische eigenschap van een hub.

Maar ik ben niet bekend met dit apparaat verder...

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 17:33

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

meestal zijn dat van die hubjes die kunnen schakelen tussen 10 mbit/s en 100 mb/s en daarom switching hub genoemt worden

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Verwijderd

Topicstarter
dus tis geen Switch?????

Verwijderd

44 € voor een Switch lijkt me verrekte goedkoop, zou dan ook zeggen dat de kwaliteit ver te wensen over laat.
Als er staat dat het een Switching Hub is dan wordt hier zeker een Switch mee bedoelt.
Mocht je toch iets willen hebben wat misschien bekender is
een Sitecom 8 poorts 10/100 Mbit kost 117 €.
Tja het is geen 3com of Cisco maar dat is hier denk ik niet de bedoeling.

Verwijderd

Topicstarter
nee idd, maar ik vind 117 euro ook wel duur. zijn er geen goedkopere. tis alleen voor spellen en internet. Een SVEC SWITCH 5 ports 10/100 FD521 voor 59 €?? is dat wat?

of is ie niet bekend bij jullie???

Verwijderd

Als het alleen voor spellen en internet is waarom dan een switch doe dan gewoon simpel en neem een 10Mbit hubje.
Kost geen drol en voor internet zal je het verschil niet merken qua spellen heb ik geen idee maar zal ook wel niet zo'n verschil maken en hubjes heb je al voor 38 € of nog goedkoper.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Nope, geen switch, is een HUB.
Hij heeft een aantal switch eigenschappen. welke weet ik niet

Ey!! Macarena \o/

• SquareHugo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04-2022

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Die SVEC SWITCH 5 ports 10/100 FD521 staat nu naast mij sinds 1 maand. Werkt super goed, en kost weinig. Er staat op de voorkant 10/100 Fast Ethernet Switch maar volgens mij is het niet echt een Switch zoals bijvoorbeeld bedrijven er een zouden willen zien. Voor thuisgebruik is 'ie super! Geen fans(tilatoren), overzichtelijk, degelijk. Keuze is up to you.

XBOX 360 Gamertag

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:34
Een switch voor 3 pc's is imho ook een beetje overdone. Een 100mbits hub zou dat ook prima kunnen trekken denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Waar heb je hem gekocht HUGO?? ik ben benieuwd, ben ook benieuwd naar waar je de goedkoopste kabels koopt!?! *D

• SquareHugo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04-2022

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Ehm ik heb em bij ECL gekocht. Maar dat is alleen voor zakelijke partners. Ik heb via mijn bedrijf een KVK-nummer :) Kijk in de pricewatch van Tweakers.net waar je em voor jezelf het goedkoopst kunt krijgen!

XBOX 360 Gamertag

Verwijderd

Topicstarter
heb hem net besteld voor 55 € gaaf he?
nu het volgende, of moet dat onder een andere topic? nou ja

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:00

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 08 januari 2002 10:04 schreef stacey2 het volgende:
Ik ben van plan een Switch aan te schaffen omdat ik een netwerk wil maken met 3 pc's. nou kan ik deze switch voor 44 euro kopen.

N-way 5 port 10/100Mbit desktop switching Hub * Standaard IEEE802.3 10-BASE-T, IEEE802.3u 100-BASE-TX en IEEE802.3x flow control voor Full duplex * Automatische detectie en correctie van polariteit * 5 RJ45 connectors, waaronder een uplinkmogelijkheid * Dectectie van kortsluitingsbeveiliging per poort * Filtering van error packets

switching hub != switch
search maar even als je verschil wilt weten ;)
Op dinsdag 08 januari 2002 10:12 schreef reddog33hummer het volgende:
meestal zijn dat van die hubjes die kunnen schakelen tussen 10 mbit/s en 100 mb/s en daarom switching hub genoemt worden
Kort samengevat is het indd dat
Maar het blijft een hub
Op dinsdag 08 januari 2002 10:21 schreef stacey2 het volgende:
nee idd, maar ik vind 117 euro ook wel duur. zijn er geen goedkopere. tis alleen voor spellen en internet. Een SVEC SWITCH 5 ports 10/100 FD521 voor 59 €?? is dat wat?

of is ie niet bekend bij jullie???
Dat is een wel switch ;) en goedkoop.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Op dinsdag 08 januari 2002 10:04 schreef stacey2 het volgende:

voor de nOObs in de netwerk bizz (no offence) flow control vind plaats op laag 2 van het osi model, wat dus betekent op MAC adres niveau, waar dus weer uitkomt dat het wél die switching eigenschap heeft. ook polariteit :? (zal wel pariteit wezen) correctie vind plaats op laag 2 van het osi model.

vandaar dus een switch.. en tis niet duur, alleen beetje overkill voor slechts 4 pc's

Deze plek is te koop.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen hartelijk bedankt!!!!!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 14:10

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op dinsdag 08 januari 2002 11:23 schreef Pr3d4t0r het volgende:
Switching hub != switch
search maar even als je verschil wilt weten ;)
Maar VEEEL winkels gebruiken het door elkaar, en verkopen switches als switching hubs omdat ze denken dat het hetzelfde is.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 08 januari 2002 11:32 schreef KeeZ.TI het volgende:

[..]

voor de nOObs in de netwerk bizz (no offence) flow control vind plaats op laag 2 van het osi model, wat dus betekent op MAC adres niveau, waar dus weer uitkomt dat het wél die switching eigenschap heeft. ook polariteit :? (zal wel pariteit wezen) correctie vind plaats op laag 2 van het osi model.

vandaar dus een switch.. en tis niet duur, alleen beetje overkill voor slechts 4 pc's
en dan zeggen ze dat ik flame :Z

Ik weet heus wel wat het OSI model is hoor ...
en als we toch begonnen zijn ->
MAC adres niveau :? Je bedoelt data link niveau zijnde ethernet dus. Een mac adres is de identificatie methode dest/source bij ethernet is geen protocol :Y)

Dat ie op de datalink laag werkt is geen garantie dat ie niet alle frames overal copieerd.
Het hangt af wat je als switch definieerd...
Op dinsdag 08 januari 2002 11:47 schreef -=!ME!=- het volgende:

[..]

Maar VEEEL winkels gebruiken het door elkaar, en verkopen switches als switching hubs omdat ze denken dat het hetzelfde is.
Heb je natuurlijk gelijk in...

Verwijderd

Kan zo'n switching hub tegelijk met 10 mbit en 100 mbit kaarten aan? Heb geen zin in dat de hele 100 mbit netwerk op 10 mbit gaat zodra een 10 mbit kaartje eraan gehangen wordt.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat kan ie zie 'hoe deel ik internet'bij switch!!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 10:40

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

mijn uit amerika geimporteerde Linksys geval heet officieel Workgroup HUB, maar toch is het volgens mij een switch, je ziet namelijk alleen dat ie tussen bijv. 2 en 3 verkeer zend heeft als bijv. 1 en 4 wel aan staan maar geen netwerkverkeer genereren...

Cogito Ergo Credo

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 08 januari 2002 11:56 schreef Angel het volgende:
Kan zo'n switching hub tegelijk met 10 mbit en 100 mbit kaarten aan? Heb geen zin in dat de hele 100 mbit netwerk op 10 mbit gaat zodra een 10 mbit kaartje eraan gehangen wordt.
ja :)

Verwijderd

dit is volgens mij een hubje

Verwijderd

Dit is volgens mij wel een switch ook al staat er het woordje HUB bij.
En die prijs is wel ok voor een 5 poorts switch.
Want ik heb een 16poorts switch gekocht voor €60,- en van het merk mercury en die is goed.
http://www.mercurycom.com.cn/product/s116-e.htm
Op deze site staan ook de spec en zo van mijn switch. (8>

Verwijderd

Ik denk dat hij er na twee jaar wel uit is hoor :X

/Dicht, voegt niets toe.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.