Toon posts:

Gameserver als online laten weergeven op website

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben benieuwd of het mogelijk is om weer te geven op een website als een gameserver online of offline is.

In dit geval betreft het een Delta Force Land Warrior server. De IP-adressen van de servers heb ik. Misschien dat hier iets mee mogelijk is. Ook gebruikt DFLW een bepaalde poort.

Zijn hier scripts voor om dit te realiseren?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Een scriptje dat een ip-adres pingtofzo, het kan wel.
Ik zie het wel eens vaker bij LW servers.
Je kunt je vraag ook even op www.df3.net stellen, daar heeft misschien wel iemand een scriptje ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien pingen in combinatie met het poortnummer. Maar hoe en waarmee kan je zoiets realiseren?

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06 10:54
Kijk eens in de DFLW SDK..

moet vast wel wat te vinden zijn over hoe je een DFLW server pingt.

Bij HL is eht door via UDP het commando "ping" te sturen.. maar voor DFLW weet ik het niet..

Kijk gewoon in de SDK.. staat het vast we in :)

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Voor zover ik weet is er geen SDK, want Novalogic ondersteunt geen mods e.d. Sterker nog als je bassi dingen verandert aan de game, kun je niet eens op hun servers spelen want dan wordt je gekicked.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:29
Zoiets zal wel van een vaste poort gebruik maken, dus gewoon die poort van de server in bv PHP uitlezen en afhankelijk van de status verdere aktie ondernemen (bv print status_online op website).

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op dinsdag 08 januari 2002 09:22 schreef TDD_FertilizeD het volgende:
Misschien pingen in combinatie met het poortnummer. Maar hoe en waarmee kan je zoiets realiseren?
//offtopic//
heyhey, sta jij niet in mijn icq contactlist?
Ik ontvang regelmatig icq's dat jullie DFLW server draait..

Contact me regelen we eens een match (@NL)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 08 januari 2002 11:15 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

//offtopic//
heyhey, sta jij niet in mijn icq contactlist?
Ik ontvang regelmatig icq's dat jullie DFLW server draait..

Contact me regelen we eens een match (@NL)
NOG niet op de icqlijst :-)

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 22:51
voor quake 3 kan dit zeker(heel gespecificeerd zelfs) met delta force moet het ook kunnen, df 2 gebruikte zelf een html file om servers te zoeken, staat ergens in je folder, volgens mij is het met dflw ook zo maar dat moet je dan maar ff checken

Verwijderd

Het kan iig met PHP, maar er is vast ook wel een Javascriptje ofzo dat je in HTML kan verwerken zonder al teveel gedoe...

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:04

Pelle

🚴‍♂️

Op dinsdag 08 januari 2002 22:30 schreef MaSsiE het volgende:
Het kan iig met PHP, maar er is vast ook wel een Javascriptje ofzo dat je in HTML kan verwerken zonder al teveel gedoe...
Draai een webservertje op jullie gameserver, en zet er een image op. Dan kun je vervolgens met de onLoad en onError-events alles afhandelen.
code:
1
[img]"http://ipadres/image"[/img]

Moet je alleen zelf even de functies offline() en online() schrijven.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:29
Op dinsdag 08 januari 2002 22:34 schreef Pelle het volgende:

[..]

Draai een webservertje op jullie gameserver, en zet er een image op.
Is een mogelijkheid, maar waarom extra veiligheidsgaten creeren (niemand kijkt straks meer om naar de webserver zodat er geen security updates gedaan worden) als het ook makkelijk kan door simpel in PHP op poort checken?

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:04

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 09 januari 2002 12:10 schreef The Source het volgende:
Is een mogelijkheid, maar waarom extra veiligheidsgaten creeren (niemand kijkt straks meer om naar de webserver zodat er geen security updates gedaan worden) als het ook makkelijk kan door simpel in PHP op poort checken?
Omdat niet iedereen PHP kan draaien misschien :?
En webservertje draaien is niet zo moeilijk; apache roeleert zwaar over IIS en zit zo goed als helemaal dichtgetimmerd.

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben gewoon een betaalde webserver dus geen eigen.

Heb dus alleen script nodig om die status te laten zien.
Pagina: 1