Toon posts:

[HP] Laserjet III probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier al eerder een post gemaakt met daarin de melding dat ik een "50 service" error krijg op mijn printer. De melding was toen dat mijn fuser kapot is.
Gisteren heeft iemand mij geholpen met mijn printer. Veel contact punten schoongemaakt enzo fuser gecontroleerd.

Nu komt het nadat we hem weer dicht maakten begon alles even te draaien en deed ie ook een poging tot verwarmen. Dit duurde maar enekele seconden. Na openen deed ie dit nog eenkeer en de fuser begon op te lichten.
Wat kan het probleem zijn. Tandwielen zijn nog goed en draaien.

please help me!

Verwijderd

Topicstarter
jammer dat niemand hier iets van weet. heb 3 inktpatronen liggen voor de hp laserjet 3.

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 09:44 schreef freaky164 het volgende:
jammer dat niemand hier iets van weet. heb 3 inktpatronen liggen voor de hp laserjet 3.
stop jij inkt in je laserjet :?

Verwijderd

Topicstarter
duh.....
simpele. reageer dan niet....

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

error 50 is een probleem dat de fuser niet warm genoeg wordt. Dit ligt meestal aan de fuser zelf, maar soms kan de voeding niet voldoende pep meer geven is is dat het probleem.

Uit wisselen met nieuwere onderdelen is de oplossing... sommig onderdelen heeft HP nog wel andere niet meer..

Op rommelmarkten of computerbeursen een oude op de kop tikken is dan wel vaak de goedkoopste weg...

oh ja dat zwarte spul voor een laser printer heet geen inkt, maar toner...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Topicstarter
weet dat zo'n ding een toner heet. toch bedankt

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Als de fuser nog licht geeft dan is het waarschijnlijk de temperatuur sensor, een voeding doet het of hij doet 't niet. Deze zit tegen de fuserrol aan gedrukt, kan je haast niet missen maar zit wel goed ingebouwd. Mischien een geoxideerd contactje oid?
Het kan ook nog de triac in de voeding zijn, voor uitgebreide info:
http://www.all-laser.com/error50.html

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Verwijderd

hij geeft niet voor niks service error, dat betekent gewoon dat hij nagekeken moet worden (wat je al een beetje hebt geprobeert)
je hebt zeker geen garantie meer?

ik zou het anders ook niet weten :(

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Op dinsdag 08 januari 2002 12:37 schreef enigma het volgende:
je hebt zeker geen garantie meer?
Erhm enig idee hoe OUD een LaserJet III is? Tenzij ze 10 jaar garantie geven denk ik niet dat er nog garantie op zit. :)

Ik vrees dat deze LJ3 het niet waard is om te laten repareren. Voor vrij weinig zou je ook een goede gebruikte LJ4L (desktop model) of de grote LJ4 moeten kunnen krijgen. Zo zag ik laatst nog een LJ4M te koop staan voor 400,- .. geen geld voor zo'n beest van een printer.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 12:51 schreef tazzman het volgende:

[..]

Erhm enig idee hoe OUD een LaserJet III is? Tenzij ze 10 jaar garantie geven denk ik niet dat er nog garantie op zit. :)

Ik vrees dat deze LJ3 het niet waard is om te laten repareren. Voor vrij weinig zou je ook een goede gebruikte LJ4L (desktop model) of de grote LJ4 moeten kunnen krijgen. Zo zag ik laatst nog een LJ4M te koop staan voor 400,- .. geen geld voor zo'n beest van een printer.
weet ik veel, heb nooit een laser printer van hp gehad :P
Pagina: 1