Misbruik User Login --> Log Out door Mod

Pagina: 1
Acties:

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Topicstarter
ik gebruik in mijn voorbeeld een user die als voorbeeld dient, nix direct tegen hem...

zoals te zien is de login van deze user: http://gathering.tweakers.net/forum/user_profile/14569 gisteravond tot 2 maal gebruik om een new topic te starten van zeer laag gehalte.

Gezien het postgedrag daarvoor is deze user wel serieus te nemen en kunnen er dus twee dingen aan de hand zijn:

- user = dronken en post maar wat
- broertje/huisgenoot/scholier post onder zijn login en verziekt zijn acoount

is het nu niet handig om in zo'n geval, duidelijk msibruik van account niet door user zelf, dat een mod de user kan uitloggen op alle plaatsen. Volgens mij kan die een hoop ellende en onzin topics voorkomen. 't lijkt me dat hier toch wel een technische mouw aan te passen valt?

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-02 23:08

The Legend

*Plop*

Waar leg je de grens van wat niet door hem is gepost en wat wel, en wat niet onder invloed en wel. Lijkt me onmogelijk :)

Ik ben toch malle pietje niet!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:42

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Ik had net wat in SU gepost, omdat ik me ook ergerde aan een aantal posts van deze user. Misschien heb je gelijk, dan mijn excuses :)

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Topicstarter
Op dinsdag 08 januari 2002 09:07 schreef The Legend het volgende:
Waar leg je de grens van wat niet door hem is gepost en wat wel, en wat niet onder invloed en wel. Lijkt me onmogelijk :)
tsja, dronkenschap is misschien een wat vaag voorbeeld. Echter de mod's kunnen nu ook naar inzicht of geholpen door user die posten in SU beslissingen nemen waar niet iedereen 8er zal staan.

Echter kan je wel zien of iemand zich misdraagt en als het een vergissing is dan kan een user altijd gewoon wer zelf inloggen een misbruiker van een useraccoutn kan dit niet.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:17

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Het is wel voorgekomen dat een Mod in een degelijk geval een user tijdelijk 'op slot zet' en een meeltje stuurt naar degene. Als degene dan weer bij zn positiefen is cq. zn broertje geslagen heeft, dan kan zn usernaam weer vrij worden gegeven.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Ditmaal lijkt het me een broertje. In een post staat "Maar ik heb ruzie met mijn broer en ik zal hem krijgen ook."
Het lijkt me wel duidelijk.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:01

JvS

Ik heb hem zelf ook

In zulke gevallen gooien we een acount op slot :). Dat is nog effectiever. Dan kan de betreffende user er zelf eventueel achteraan...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Topicstarter
Op dinsdag 08 januari 2002 10:54 schreef JvS het volgende:
In zulke gevallen gooien we een acount op slot :). Dat is nog effectiever. Dan kan de betreffende user er zelf eventueel achteraan...
dus het bestaat al gewoon? :) okay ik d8 dat niet het geval is omdat als een topic op lsot wordt gezet er ook vaak iets over al dan bannen wordt gegezegd dus waarom niet over uitloggen door een mod. Het leek erop dat jullie maar slotjes moesten blijven plaatsen bij useraccount misbruik dit is dus blijkbaar niet het geval.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Acount op slot is technisch hetzelfde als een ban... of een tempban... Het is allemaal gewoon de status van de user aanpassen naar 'banned'... En weer terugzetten als het duidelijk geworden is wat er gebeurd is.

• Creep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-01 22:40
even een hint voor iedereen die een "lief" broertje of zusje heeft, je zou ook gewoon uit kunnen loggen of je cookie eigenschappen veranderen. Oftewel, je account is zo veilig als je 'm zelf maakt.
Passwords op je systeem schijnt ook te helpen. |:(

Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik ben eigenlijk altijd dronken, vandaar die posts van mij.

:P

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:15

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 08 januari 2002 11:58 schreef jelmervos het volgende:
Ik ben eigenlijk altijd dronken, vandaar die posts van mij.

:P
Ah, ik dacht al. :P

;)

Aannames zijn fataal.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Wat ik me nog afvraag is: als dat broertje ondertussen genoeg troep heeft gepost voor een permban, is dan de echte eigenaar van de account ook de klos?

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Topicstarter
Op dinsdag 08 januari 2002 14:15 schreef polaris het volgende:
Wat ik me nog afvraag is: als dat broertje ondertussen genoeg troep heeft gepost voor een permban, is dan de echte eigenaar van de account ook de klos?
ja waarschijnlijk wel, echter als hij het echt niet heeft gedana dan zijn daar ook wel argumenten voor aan te brengen en je geloofwaardigheid te laten merken en dan krijg je volgens mij wel weer toegang tot GoT, gewoon meelen met de crew/mods dus.

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

KillerB

______

hij heeft verder nooit vreemde posts gemaakt dus als hij met een goed verhaal komt zal die toch wel weer unbanned worden denk ik toch?

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Topicstarter
Op dinsdag 08 januari 2002 14:23 schreef kennym het volgende:
hij heeft verder nooit vreemde posts gemaakt dus als hij met een goed verhaal komt zal die toch wel weer unbanned worden denk ik toch?
deze user was een voorbeeld en naar mijn weten is i ook nooit gebanned, lees aub ff goed m'n 1ste post voor je post.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:10

Destruction

(ex-)Automonteur

Op dinsdag 08 januari 2002 11:37 schreef Creep het volgende:
even een hint voor iedereen die een "lief" broertje of zusje heeft, je zou ook gewoon uit kunnen loggen of je cookie eigenschappen veranderen. Oftewel, je account is zo veilig als je 'm zelf maakt.
Passwords op je systeem schijnt ook te helpen. |:(
Je hebt ook van die broertjes die gewoon ff achter jouw computer gaan zitten en (als je dan win98 er ook bij op hebt staan) gewoon ff jouw pass laten mailen..

Heb ik geen last van.. (geen broertje. wel een broer)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Creep
Op dinsdag 08 januari 2002 15:01 schreef pier het volgende:

[..]

Je hebt ook van die broertjes die gewoon ff achter jouw computer gaan zitten en (als je dan win98 er ook bij op hebt staan) gewoon ff jouw pass laten mailen..

Heb ik geen last van.. (geen broertje. wel een broer)
Bij mijn weten heb je voor je email ook nog steeds een wachtwoord nodig :+

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Op dinsdag 08 januari 2002 15:33 schreef Creep het volgende:

[..]

Bij mijn weten heb je voor je email ook nog steeds een wachtwoord nodig :+
njah maar je kunt natuurlijk "voor het gemak" even je mailaccount in hebben gesteld in win98...

Erg handig is het niet, k. Maar het ligt niet altijd aan de gebruiker zelf..

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Creep
Op dinsdag 08 januari 2002 15:51 schreef pier het volgende:

[..]

njah maar je kunt natuurlijk "voor het gemak"???? even je mailaccount in hebben gesteld in win98...?????

Erg handig is het niet, k. Maar het ligt (NIET ????)altijd aan de gebruiker zelf..
I rest my case !!! }:O

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Op dinsdag 08 januari 2002 15:55 schreef Creep het volgende:

[..]

I rest my case !!! }:O
Jij kan er niks aan doen als je broertje dat doet en dan met je account gaat liggen fucken als jij er ff niet bent..

Ik zeg ook.. erg handig is het niet..

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als je iemand gewoon uit laat loggen, is er toch geen probleem? Als je het zelf bent en bezopen/melig was, kun je gelijk weer inloggen, en als het je broertje/etc was, dan moet die opnieuw inloggen en als het goed is, weet die het password niet...eitje...
:)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 08 januari 2002 18:29 schreef Glacier het volgende:
Als je iemand gewoon uit laat loggen, is er toch geen probleem? Als je het zelf bent en bezopen/melig was, kun je gelijk weer inloggen, en als het je broertje/etc was, dan moet die opnieuw inloggen en als het goed is, weet die het password niet...eitje...
:)
<A href='showtopic.php/373417/1/100#11764803'>Klik voor je antwoord.</a>

Domme mensen zullen hier heeeel lang zoet mee zijn :).

Pagina: 1