Ik heb een PC staan die niet op wil starten. De specs zijn:
Abit KR7A-RAID
AMD XP1900+
2x 256 MB Apacer geheugen
Chieftec bigtower 340W
Als ik de PC aanzet, hoor je de HD's opspinnen maar daarna gebeurt er niets meer, ik krijg ook geen beeld. Wat ook opvalt is dat het lichtje van de floppy-drive blijft branden. Ook krijg ik geen piepjes van het mobo...
Dit heb ik geprobeerd:
- Ten eerste de PC zo kaal mogelijk gemaakt, dus alleen videokaart (Asus V8200 T5), cpu en mem en geen IDE-kabels.
- CPU in andere PC gedaan en dat gaat zonder problemen, dus CPU is niet kapot
- Het geheugen in een andere PC gedaan en ook dat werkt zonder problemen
- Ik heb ook ander geheugen in deze PC gehad maar dat maakte geen verschil
- CMOS gecleared
Toen ik een andere CPU (AMD XP1700+) in deze PC heb geplaatst, werkte de PC opeens wel! Maar zodra je iets in de BIOS wijzigt en de PC opnieuw opstart, verschijnt het probleem weer.
Daarna nog een paar keer de CPU's omgewisseld (zonder succes) maar nu heb ik het zover dat de PC weer opstart.
Ideeen om dit probleem op te lossen??
ps. Ik ga vanavond een BIOS-update proberen, kijken of dat iets helpt.
Abit KR7A-RAID
AMD XP1900+
2x 256 MB Apacer geheugen
Chieftec bigtower 340W
Als ik de PC aanzet, hoor je de HD's opspinnen maar daarna gebeurt er niets meer, ik krijg ook geen beeld. Wat ook opvalt is dat het lichtje van de floppy-drive blijft branden. Ook krijg ik geen piepjes van het mobo...
Dit heb ik geprobeerd:
- Ten eerste de PC zo kaal mogelijk gemaakt, dus alleen videokaart (Asus V8200 T5), cpu en mem en geen IDE-kabels.
- CPU in andere PC gedaan en dat gaat zonder problemen, dus CPU is niet kapot
- Het geheugen in een andere PC gedaan en ook dat werkt zonder problemen
- Ik heb ook ander geheugen in deze PC gehad maar dat maakte geen verschil
- CMOS gecleared
Toen ik een andere CPU (AMD XP1700+) in deze PC heb geplaatst, werkte de PC opeens wel! Maar zodra je iets in de BIOS wijzigt en de PC opnieuw opstart, verschijnt het probleem weer.
Daarna nog een paar keer de CPU's omgewisseld (zonder succes) maar nu heb ik het zover dat de PC weer opstart.
Ideeen om dit probleem op te lossen??
ps. Ik ga vanavond een BIOS-update proberen, kijken of dat iets helpt.
edit:
ik zie net dat er nog geen nieuwe BIOS is
ik zie net dat er nog geen nieuwe BIOS is