Toon posts:

Kernel upgrade RedHat 7.2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de afgelopen kerstvakantie overgegaan van RedHat 7.1 naar RedHat 7.2
Alle programma's die ik op 7.1 draaide draaien na wat testen ook op de nieuwe 7.2 versie.
Echter als ik wil upgraden naar Kernel 2.4.17 krijg ik bij het opstarten alleen maar fouten.
Dit snap ik niet want ik compileer de Kernel precies hetzelfde als op mijn ouder 7.1 systeem.
Wat nou ????
Hebben hier nog meer personen last van ?

Verwijderd

Wat voor fouten?

Verwijderd

Zonder de foutmeldingen te kennen kunnen we weinig doen |:(

Verwijderd

Topicstarter
Dat snap ik,

ik bedoel als je in RedHat je server start dan krijg je achter alle services die gestart worden allemaal in het groen OK.

Nu na een upgrade, gelukkig heb ik de oude kernel ook nog waarvan ik kan storten, komen bepaalde services niet op, dus in het rood FAILED, en bij andere services die wel op komen krijg je er nog een berg tekst bij.

Ik wil jullie wel aangeven wat er precies staat, maar ik weet niet waar ik deze bootlog ofzo kan vinden op mijn systeem !!!

Verwijderd

dmesg?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:49

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

dmesg laat de output zien van de kernel die boot. Niet de fouten die zich voordoen tijdens de interactieve startup. |:(

Ontopic, idd zonder exacte foutmeldingen kunnen we hier weinig mee. ;)
CJ

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Klinkt als netwerk kaarten of andere zaken die up willen maar geen kernel ondersteuning hebben ;)

Weet je zeker dat je ondersteuning voor al je (eerder gebruikte) hardware hebt ingebakken? :)

Verwijderd

Ik herinner me ook dat RH7.2 bv. standaard een firewall gebaseerd op de verouderde ipchains installeert. Als je dus bv. geen support daarvoor in je nieuwe kernel hebt gebakken, dan geeft ie daar natuurlijk fouten over.

RH7.2 begint ongeveer hetzelfde probleem als MDK8.x te krijgen door al hun scriptjes die enkel werken met hun stock kernel :'(

• RemcoX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 20:05
Ik heb nog niet zo lang geleden ook 2.4.17 gecompileerd voor Red Hat 7.2, en die werkt perfect. Dus geen problemen met 'Red Hat scriptjes' ofzo.

Maar de topicstarter heeft dus waarschijnlijk inderdaad een aantal zaken niet mee gecompileerd in de kernel. Om te weten wat, zijn dus de exacte foutmeldingen nodig.

De standaard /etc/syslog.conf van Red Hat is zo geconfigureerd dat de boot messages ook naar /var/log/boot.log worden geschreven. Daar kun je dus de foutmeldingen vinden.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:26
bij mij is het zo dat na de kernelupdate naar 2.4.17 ik reboot en zodra ik de nieuwe kernel kies om te starten, hij "loading kernel......" geeft en vervolgens meteen reboot.

heb het al verschillende malen geprobeerd maar geef het op. ik wil een soort van Windows Update :+

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 08:36

Scraper

ErikJ

Hier ook een kernelupdate van 7.2 standaard kernel naar de 2.4.17, 2 foutjes tijdens het booten, m.b.v. van de logs uitgezocht welke het waren en opgelost.

Eentje was iets met de Real Time Clock (opnieuw gecompiled met juiste ondersteuning), andere had te maken dat ie iets met een module niet kon vinden, uit mijn hoofd: /etc/modules/2.4.17/nogiets.so ofzoiets, ffkes intikken op google leverde me direct de oplossing hiervoor.

Maarja, idd als je geen foutmeldingen hebt kunnen we weinig doen.
Pagina: 1