Zou een mens zonder slaap
kunnen of zou de mens een slaapvervanger kunnen maken? Ik heb dit eens gezien in een film/serie (ik weet bij GoT niet meer hoe die heette).
Laat horen, laat horen!
Laat horen, laat horen!
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Dit is inderdaad zo. In de zomertijd kan ik mijn stucturele slaaptijd terugbrengen tot ong. 4 uur. In de winter heb ik toch gemiddeld genomen 6 uur slaap nodig. ...dussuh, ik hou ook een beetje winterslaapIk ben wel van mening dat je kan trainen (in een ritme komen) om met minder slaap af te kunnen. De geest stelt zich in dat er in een beperkte tijd alles verwerkt moet worden.
De mens heeft taal uitgevonden om aan zijn behoefte tot klagen te voldoen - Mickel
Verwijderd
Verwijderd
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?
nope een mens kan nie zonder slaap! als je nie slaapt ga je op den duur nie goed functioneren en idd uiteindelijk wordt je gek! je hersens hebben zo nu en dan rust nodig!!!Op dinsdag 08 januari 2002 03:47 schreef R1cksson het volgende:
Zou een mens zonder slaapkunnen of zou de mens een slaapvervanger kunnen maken? Ik heb dit eens gezien in een film/serie (ik weet bij GoT niet meer hoe die heette).
Laat horen, laat horen!
Metal to the bone
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
hier stond iets interessants, maar het is even weg...
Verwijderd
Hmmm kan wel allemaal zijn, maar niet alleen de hersenen hebben rust nodig, ook je lichaam heeft zijn rust nodig. En dat versnel je niet zomaar hé.Op dinsdag 08 januari 2002 21:50 schreef kazz1980 het volgende:
met behulp van hypersleep (door beinvloeden van hersenactiviteit met golven) is het mogelijk elke dag met een kwartier slaap genoeg te hebben!
zie ook dit topic:
[topic=374255/1/25]
(wat een tref dat het steeds zo aansluit...)
Je hersenen moeten wel rust hebben, echter is het mogelijk slaap te versnellen.
dit kan door pillen, maar mbv. frequenties gaat het makkelijker.
Verwijderd
Verwijderd
nee dat kan niet! je lichaam hoeft niet te slapen. die heeft voldoende aan rust, hoewel slapen vaak toch beter werkt omdat je spieren dan allemaal helemaal ontspannen zijn. je hersenen echter hebben echt de slaap nodig om zich te kunnen "herstellen" van de dingen die gebeurt zijn, en ze te verwerken. ik zal nog eens een medisch boek erop naslaan als ik tijd heb.En zou dit slapen ook vervangen kunnen worden door een andere handeling, bv. gewoon rustig liggen lezen of tv kijken
Verwijderd
Slaap is zeker belangrijk voor de ontwikkeling van kinderen. Jonge katten groeien bijvoorbeeld alleen maar tijdens hun slaap.Op dinsdag 08 januari 2002 11:28 schreef Thats_me_Thats_right het volgende:
het ligt er ook aan wat je doet, als je de hele dag op een scheepswerf zwaar werk doet of dat je gaat zitten vissen. Vissen hou je wel 3 dagen vol maar 3 dagen zonder slaap op een scheepswerf werken ofzo trek je niet.
Voor de ontwikkeling van je lichaam (met name bij kinderen) is het belangrijk voldoende rust te nemen.
Ik vraag me weleens af hoe het komt dat je gaat slapen, vooral dieren in het wild. Je stelt je enorm kwetsbaar op, dat druist toch eigenlijk helemaal tegen het instinct in..
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Er is een onderzoek geweest (op dieren) wat de invloed was op het dier als het een aantal dagen niet droomde. Na, ik dacht, 5 dagen niet te hebben gedroomd waren de meeste dieren dood. Dus of je zonder slaap kan, zonder dood te gaan, lijkt me alleen vanwege het niet kunnen dromen al niet mogelijk.Op dinsdag 08 januari 2002 03:47 schreef R1cksson het volgende:
Zou een mens zonder slaapkunnen of zou de mens een slaapvervanger kunnen maken? Ik heb dit eens gezien in een film/serie (ik weet bij GoT niet meer hoe die heette).
Laat horen, laat horen!
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Je verwerkt idd je emoties in je dromen. Als je dus niet zou dromen verwerk je je emoties niet goed. And we know what happens next ...Op dinsdag 08 januari 2002 05:19 schreef hezik het volgende:
Volgens mij kan een mens niet zonder dromen. Als je maar lang genoeg niet slaapt wordt je zo gek als een deur en kun je er aan overlijden.
Althans, zoiets heb ik ooit ergens gehoord.
Verwijderd
Heb een hele tijd geleden (ergens in de jaren 80Op vrijdag 11 januari 2002 00:42 schreef Delphi32 het volgende:
Na ongeveer 10 dagen zonder slaap ben je er niet meer en slaap je voor eeuwig. Ik meen me te herinneren dat het record 'niet slapen' op iets van 8 dagen en nog wat uur staat, maar de recordhouder heeft weinig lol van zijn record gehad. Hij is niet meer.
Nee, we kunnen dus niet zonder slaap.
My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
Verwijderd
w00tOp vrijdag 11 januari 2002 10:08 schreef LangTall het volgende:
[..]
Heb een hele tijd geleden (ergens in de jaren 80) in een KIJK gelezen over een man van in de 40 die sinds z'n 2e niet meer geslapen had en zich daar prima bij voelde. Dus je kan wel zonder slaap. MAar ik kan het iig niet!!
(Ogen vallen momenteel bijna dicht)
Nothing is impossible
Verwijderd
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq