Toon posts:

Hoe maak je dit effect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://www.paragonunity.nl/tweakers/voice1.mp3

Ik heb van alles geprobeerd in Cool edit 2000 maar kan het niet voor elkaar krijgen. Iemand een idee hoe het wel kan?

Verwijderd

in sblive software zit er een vervormer voor zoiets

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 21:51

Garrett

Watercooler

Kan ik me niet herinneren... 'k heb toch 3 jaar een Live! gehad... geef es meer info?
Ik vind het ook wel een kicken effect :9 :9~

I love watercooling

Verwijderd

Hier heb je een vocoder voor nodig

• Garrett

Garrett

Watercooler

Dat woord zegt me al meer... nu ga ik toch UTFS-en :D

I love watercooling

• Garrett

Garrett

Watercooler

Kijk hier maar eens :)

I love watercooling

Verwijderd

Topicstarter
hmm die links zijn wel leuk maar die hebben dus de zelfde mogelijkheden als Cool edit heeft.. probleem is dus ik weet niet wat voor effect ik er over heen moet gooien om het zo te krijgen als het sampletje... Is er niet iets wat het zo kan doen zonder dat je instellingen moet aanpassen.. of dat iemand weet welke effecten ik er overheen moet gooien om het zo te krijgen..

• Garrett

Garrett

Watercooler

www.analogx.com

Ik heb ff zitten prutsen en er een gave stem uitgekregen :)

I love watercooling

Verwijderd

dikke echo er ook achter =]

• Garrett

Garrett

Watercooler

Luister hier maar eens naar :)

I love watercooling

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 03:04 schreef Kertje het volgende:
in sblive software zit er een vervormer voor zoiets
ik heb die software niet meer gesintalleerd, maar volgens mij zat er zo'n optie met robotic ofzo, als je dan door de mic ging praten kreeg je zo'n geluid

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10-2025

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

WOEHAAA!!!! Dat lukt je dus nooit. De Sennheiser vocoder die hier gebruikt is nog nooit na gedaan door software. De basic sound voor deze stem is een blokgolf uit een Akai MPC-60 iig, wat dan door de Sennheiser gemoduleerd wordt. Kijk voor info maar op de site van de maker van dit geluidje ;)

edit:

ff directe link naar juiste pagina....

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 10:28 schreef LangTall het volgende:
WOEHAAA!!!! Dat lukt je dus nooit.
tja....het zal je ongetwijfeld niet exact lukken, maar neem een leuke vocoder en ik denk dat degene die de vraag stelde dan erg tevreden zal zijn met het resultaat. Maar als ik ernaar luister heb ik ook niet direct het idee dat het niet te maken is...

er zit een vocoder in cool-edit, ik gebruik zelf cooledit 1.2 pro, die is een stuk beter als 2000...ik weet dus ook niet hoe het in 2000 zit met die vocoder, maar in 1.2 kun je hem alleen gebruiken als je in multi-track mode zit (dus niet single-file edit). Je moet dan een stereo-file in je multitrack gooien, waarbij het ene kanaal gebruikt wordt om het andere aan te moduleren (dan zou je dus bv in die stereofile links een stemfragment hebben, en rechts een geluid dat je wilt laten praten). Als je die file selecteert kun je volgens mij (heb cooledit niet bij de hand) bij transform de vocoder selecteren....

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10-2025

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Ik bedoel dus dat je het je met een software-vocoder waarschijnlijk niet zal lukken. Een hardware-vocoder is wel ff een ander iets nl. Een robotstem zal je zeker lukken, maar de meeste soft-vocoders hebben toch problemen met slissende ss-en enzo. Iets waar het beestje waar dit mee gemaakt is geen problemen mee heeft. :9 Maar dat ding had toen ie gekocht is natuurlijk ook een navenant prijskaartje :P

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 12:58 schreef LangTall het volgende:
Ik bedoel dus dat je het je met een software-vocoder waarschijnlijk niet zal lukken. Een hardware-vocoder is wel ff een ander iets nl. Een robotstem zal je zeker lukken, maar de meeste soft-vocoders hebben toch problemen met slissende ss-en enzo. Iets waar het beestje waar dit mee gemaakt is geen problemen mee heeft. :9 Maar dat ding had toen ie gekocht is natuurlijk ook een navenant prijskaartje :P
naar mijn mening is het juist andersom en klinken hardwarematige dingen altijd net iets anders omdat ze electronische 'beperkingen' hebben en daarom net even anders reageren dan als je het softwarematig na zou bouwen (en daardoor hun karakteristieke klank krijgen, bv oscillatoren die erg beinvloed worden door warmte, de mellotron die -als je veel toetsen indrukt- niet elke noot meer op dezelfde toonhoogte kan houden)

ik denk dan ook niet dat dit apparaat geen problemen heeft met slissende ss-en, maar er bv op een hele aparte (voor dat ding kenmerkende) manier mee omgaat. Ik heb zelf het voorbeeld niet echt nauwkeurig beluisterd, maar ik ben zelf o.a. ook bezig geweest met het zelf programmeren van m'n eigen vocoder....als je dan heel goed weet wat je wilt bereiken zijn er heel veel dingen mogelijk (maarja, ik was niet zo heel goed :))
Pagina: 1